Mangler overskud og overblik- hvordan gør i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Du kan ikke lukke af, sådan at hunden ikke kan komme til din dyne?!?

Jo det kan jeg men engang imellem smutter sønike ind i soveværelset og ser Tegnfilm, og så glemmer han lige og lukke døren '

men ej jeg skal nok få hende det lært

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Anonym trådstarter

liwsmor skriver:

ja jeg ved godt det hårdt, for jeg cykler også ned og handler alene engang imellem men jeg tænker det sundt motion

okay, jeg kan godt forstå det hårdt når man skal bede sin mand om at gøre tingene, men håber da han forstå dig, vis du snakker med ham om det at du synes det hårdt

ja men det har vi snakket om i 7 år

Anmeld

6. december 2012

liwsmor

Anonym skriver:

ja men det har vi snakket om i 7 år

øv øv , jeg kan dersværre ikke hjælpe helt hvad du skal gør - for herhjemme deles vi om alt

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

liwsmor skriver:

øv øv , jeg kan dersværre ikke hjælpe helt hvad du skal gør - for herhjemme deles vi om alt

manden min har lidt den indstilling at han arbejder , og jeg går på uddannelse, så han mener det mest er mig som skal ordne det meste, men hans synspunkt ændre sig lidt efter lidt, det bliver bedre og bedre

Anmeld

6. december 2012

liwsmor

Anonym skriver:

manden min har lidt den indstilling at han arbejder , og jeg går på uddannelse, så han mener det mest er mig som skal ordne det meste, men hans synspunkt ændre sig lidt efter lidt, det bliver bedre og bedre

altså undskyld hvad er det for noget pis han siger - sorry mit sprog - jeg går også på uddannelse og min mand arbejder 40 timer men vi hjælpes af stadig.

selvom vi går i skole så har vi stadig lektier og man er stadig træt da man lærer meget og hører meget efter . det faktisk bevist at vis man hører efter og gå op i sin uddannelse så bruge man flere kræfter og energi når man går i skole inden når man har et job - fordi man skal lærer nye ting hele tiden

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

liwsmor skriver:

altså undskyld hvad er det for noget pis han siger - sorry mit sprog - jeg går også på uddannelse og min mand arbejder 40 timer men vi hjælpes af stadig.

selvom vi går i skole så har vi stadig lektier og man er stadig træt da man lærer meget og hører meget efter . det faktisk bevist at vis man hører efter og gå op i sin uddannelse så bruge man flere kræfter og energi når man går i skole inden når man har et job - fordi man skal lærer nye ting hele tiden

jamen du har ret altså han siger det ikke mere, fordi jeg har fået i hoved på ham at det er MEGA hårdt som du os beskriver

men han forstår det godt nu

så den holdning har han ikke mere, ( kun engang imellem) hvis jeg f.eks har fri kl 12:00 , så synes han det er mig som skal lave det meste

Anmeld

6. december 2012

Kloster

Anonym skriver:

Mangler overskud og overblik, så vil gerne høre hvad i gør i jeres LIV, HJEM

Jeg synes der er vildt meget i hverdagene, oprydning, opvask, tøjvask ( tøjbunker) der bare bliver større og større - selvom jeg vasker, vasker og vasker , en hund som pisser på min dyne så den skal vaskes hele tiden 

lektier

sønnens lektier

madpakken

madlavning

indkøb

fritidaktiviteter osv osv ovs - kunne egentlig blive ved, hvordan pokker holder i hoved koldt med alle de ting som skal laves i Huset / hjemmet ???

synes jeg gør alle disse ting hver dag og alligevel flyder tøjet osv...

er da ved at blive skør...

har i nogle råd til hvordan man strukturere hjemmet ?

Først... Få hunden ned fra sengen  Og ellers ned fra møbler osv. Så er jeg hundrede på, at den stopper med at pisse sin dominans af i din dyne

Også vil jeg med glæde dele min ellers struktureret hverdag

Jeg hæver kun penge om mandagen og der handler jeg stort ind til hele ugen. Handler også fredag. Der handler jeg mælk, frugt og slik til om aftenen.

Vasketøj der har jeg 3 maskiner pr dag. Jeg sætter 1 maskine over om morgenen, 1 om eftermiddagen og 1 efter aftensmaden. ALT kommer i tumbler og hver "omgang" tøjordning tager max 10 min.

Børnenes lektier bliver lavet kl 17, hvor jeg begynder på aftensmaden og de laver dem ved spisebordet, så jeg lige kan gå til og fra og hjælpe.

Da jeg læste, lavede jeg først lektier kl 20, da den mindste var kommet i seng.

Madpakker laver jeg, når der er ryddet af bordet efter aftensmaden. Det er madpakker til manden, den mindste og jeg. De store drenge på 13 og 14 år, laver selv madpakker.

Og ellers har jeg en metaltavle i køkkenet med alle ugens dage på. Den opdatere jeg hver søndag aften, hvor jeg skriver næste uges aftaler op, mine arbejdstider, fritidsinteresser og madplan op.

Søndag kigger jeg reklamerne for tilbud i de butikker, jeg handler i og skriver op på min mobil, hvad jeg skal handle om mandagen og i hvilke butikker, det er på tilbud. De tilbud de har er ofte med til at præge aftensmaden i ugen efter. Laver sjældent til 2 dage pga vi er så mange. Skal bare lave giga portioner, hvis vi skal have til 2 dage

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Først... Få hunden ned fra sengen  Og ellers ned fra møbler osv. Så er jeg hundrede på, at den stopper med at pisse sin dominans af i din dyne

Også vil jeg med glæde dele min ellers struktureret hverdag

Jeg hæver kun penge om mandagen og der handler jeg stort ind til hele ugen. Handler også fredag. Der handler jeg mælk, frugt og slik til om aftenen.

Vasketøj der har jeg 3 maskiner pr dag. Jeg sætter 1 maskine over om morgenen, 1 om eftermiddagen og 1 efter aftensmaden. ALT kommer i tumbler og hver "omgang" tøjordning tager max 10 min.

Børnenes lektier bliver lavet kl 17, hvor jeg begynder på aftensmaden og de laver dem ved spisebordet, så jeg lige kan gå til og fra og hjælpe.

Da jeg læste, lavede jeg først lektier kl 20, da den mindste var kommet i seng.

Madpakker laver jeg, når der er ryddet af bordet efter aftensmaden. Det er madpakker til manden, den mindste og jeg. De store drenge på 13 og 14 år, laver selv madpakker.

Og ellers har jeg en metaltavle i køkkenet med alle ugens dage på. Den opdatere jeg hver søndag aften, hvor jeg skriver næste uges aftaler op, mine arbejdstider, fritidsinteresser og madplan op.

Søndag kigger jeg reklamerne for tilbud i de butikker, jeg handler i og skriver op på min mobil, hvad jeg skal handle om mandagen og i hvilke butikker, det er på tilbud. De tilbud de har er ofte med til at præge aftensmaden i ugen efter. Laver sjældent til 2 dage pga vi er så mange. Skal bare lave giga portioner, hvis vi skal have til 2 dage

TUSINDE mange TAK

Fed Ide med Lektierne under aftensmaden, på den måde kommer man os børnene ved , istedet for de render og keder sig.

Knokler med Hunden, for den er snu , og den ved den ik må være i sengen, men den kommer op når vi ligger og sover, eller om eftermiddagen hvis vi har glemt at lukke døren, Nogen gange Hænger der tøj til tørre på dørene , for herhjemme har vi sparet tørretumpleren fra.

synes den var for dyr, men må vidst ud og købe nogle flere tørrestativer, måske det kunne hjælpe ret meget på tøjsituationen herhjemme, vi har kun et stativ nemlig...

men super fedt du vil skrive om din dag mange mange tak

Anmeld

6. december 2012

Kloster

Anonym skriver:

TUSINDE mange TAK

Fed Ide med Lektierne under aftensmaden, på den måde kommer man os børnene ved , istedet for de render og keder sig.

Knokler med Hunden, for den er snu , og den ved den ik må være i sengen, men den kommer op når vi ligger og sover, eller om eftermiddagen hvis vi har glemt at lukke døren, Nogen gange Hænger der tøj til tørre på dørene , for herhjemme har vi sparet tørretumpleren fra.

synes den var for dyr, men må vidst ud og købe nogle flere tørrestativer, måske det kunne hjælpe ret meget på tøjsituationen herhjemme, vi har kun et stativ nemlig...

men super fedt du vil skrive om din dag mange mange tak

Velbekom

Jeg har også prøvet at tørre tøj på stativer pga tumbleren er dyr og hård ved tøjet. Men med 3 stå-ud stativer i stuen opgav jeg. Vild mange jeans der tager 2 dage om at tørre og jeg følte, jeg konstant skulle ordne vasketøj, så opgav jeg.

Tumbleren er dyr, men den hjælper mig i hverdagen. Jeg må spare andre steder

Anmeld

7. december 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Velbekom

Jeg har også prøvet at tørre tøj på stativer pga tumbleren er dyr og hård ved tøjet. Men med 3 stå-ud stativer i stuen opgav jeg. Vild mange jeans der tager 2 dage om at tørre og jeg følte, jeg konstant skulle ordne vasketøj, så opgav jeg.

Tumbleren er dyr, men den hjælper mig i hverdagen. Jeg må spare andre steder

Ja, det er jo netop en pritetssag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.