Mangler overskud og overblik- hvordan gør i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.833 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. december 2012

Anonym trådstarter

Mangler overskud og overblik, så vil gerne høre hvad i gør i jeres LIV, HJEM

Jeg synes der er vildt meget i hverdagene, oprydning, opvask, tøjvask ( tøjbunker) der bare bliver større og større - selvom jeg vasker, vasker og vasker , en hund som pisser på min dyne så den skal vaskes hele tiden 

lektier

sønnens lektier

madpakken

madlavning

indkøb

fritidaktiviteter osv osv ovs - kunne egentlig blive ved, hvordan pokker holder i hoved koldt med alle de ting som skal laves i Huset / hjemmet ???

synes jeg gør alle disse ting hver dag og alligevel flyder tøjet osv...

er da ved at blive skør...

har i nogle råd til hvordan man strukturere hjemmet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2012

Tip!

Da jeg sidste år startede på pædagog seminariet voksede der meget over hovedet på mig..

Jeg skar al "unødvendigt" fra..

Jeg kunne ikke være der for alt og alle, og samtidig være studerende og mor på fuldtid.. De dage hvor jeg havde fri fra seminariet, så fik jeg klaret ALT i hjemmet..

Om aftenen når min søn sover, så læste jeg. Jeg skar meget tv kiggeri, internet og facebook fra....

Der kom skruktur på tingene.. Når min søn er i bad om aftenen, så kan jeg sagtens ligge tøj sammen når han sidder i badekarret eller lige skurre lokummet og rengøre resten af wcét... Bare at jeg er på badeværelset, så er han godt tilfreds..

Madpakkerne laver jeg altid i forbindelse med aftensmaden...

Håber du kan bruge det..

Anmeld

6. december 2012

liwsmor

Anonym skriver:

Mangler overskud og overblik, så vil gerne høre hvad i gør i jeres LIV, HJEM

Jeg synes der er vildt meget i hverdagene, oprydning, opvask, tøjvask ( tøjbunker) der bare bliver større og større - selvom jeg vasker, vasker og vasker , en hund som pisser på min dyne så den skal vaskes hele tiden 

lektier

sønnens lektier

madpakken

madlavning

indkøb

fritidaktiviteter osv osv ovs - kunne egentlig blive ved, hvordan pokker holder i hoved koldt med alle de ting som skal laves i Huset / hjemmet ???

synes jeg gør alle disse ting hver dag og alligevel flyder tøjet osv...

er da ved at blive skør...

har i nogle råd til hvordan man strukturere hjemmet ?

nu ved jeg ikke om du har en mand, og hvor mange børn du har .

her hjemme handler vi ind en gang om ugen, og det gør vi alle tre sammen, så vasketøj sætter jeg over i weekenden eller en gang om dagen, og opvaskemaskine, det gør en af os når det fyldt, når vi brugt noget taget vi det opvaskmaskine selv. vores pige rode altid op inden hun skal i seng. og tøj finder jeg frem til min datter og jeg hver aften og to sæt til min datter så hun bar kan vælge mellem dem. tasken lægger der bar det samme i og så lægger der fast sut i tasken, så vi ikke skal pakke den hver dag. den der kommer først hjem, laver mad og så hjælpes man til at rode af bordet. 

jeg synes ikke det er så stressen for vi hjælper hinanden

Anmeld

6. december 2012

aarhusmor

Jeg har samme problem. Synes det er svært at overkomme ved siden af at fuldtidsstudie. Vi har også hund og det gør det ikke lettere. Men her skyldes det hundehår - og de gør så at man aldrig føler der er rent. Men hun er 8 år nu og vi vil ikke af med hende.

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Da jeg sidste år startede på pædagog seminariet voksede der meget over hovedet på mig..

Jeg skar al "unødvendigt" fra..

Jeg kunne ikke være der for alt og alle, og samtidig være studerende og mor på fuldtid.. De dage hvor jeg havde fri fra seminariet, så fik jeg klaret ALT i hjemmet..

Om aftenen når min søn sover, så læste jeg. Jeg skar meget tv kiggeri, internet og facebook fra....

Der kom skruktur på tingene.. Når min søn er i bad om aftenen, så kan jeg sagtens ligge tøj sammen når han sidder i badekarret eller lige skurre lokummet og rengøre resten af wcét... Bare at jeg er på badeværelset, så er han godt tilfreds..

Madpakkerne laver jeg altid i forbindelse med aftensmaden...

Håber du kan bruge det..

Sådan gør jeg også selv faktisk lige præsis som du synes stadig det er overvældene

Anmeld

6. december 2012

Tip!

Anonym skriver:

Sådan gør jeg også selv faktisk lige præsis som du synes stadig det er overvældene

Handle ind en gang om ugen, lav madplan...

Lær hunden ikke at pisse på dynen..

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

liwsmor skriver:

nu ved jeg ikke om du har en mand, og hvor mange børn du har .

her hjemme handler vi ind en gang om ugen, og det gør vi alle tre sammen, så vasketøj sætter jeg over i weekenden eller en gang om dagen, og opvaskemaskine, det gør en af os når det fyldt, når vi brugt noget taget vi det opvaskmaskine selv. vores pige rode altid op inden hun skal i seng. og tøj finder jeg frem til min datter og jeg hver aften og to sæt til min datter så hun bar kan vælge mellem dem. tasken lægger der bar det samme i og så lægger der fast sut i tasken, så vi ikke skal pakke den hver dag. den der kommer først hjem, laver mad og så hjælpes man til at rode af bordet. 

jeg synes ikke det er så stressen for vi hjælper hinanden

Jo jeg har en mand , som er begyndt at hjælpe lidt mere til end han ellers har gjort, men han skal sættes igang og skal hele tiden spørge ham ( gider du lige )

det med at handle en gang i ugen er det bedste jeg ved, MEN vi har ikke bil og det er SÅ hårdt at handle så meget og køre med det på cykler.

men god ide med tøjet om aftenen

taskerne pakket om aftenen også, men nogen gange ORKER jeg det bare ikke og så er det jeg f.eks. stresser helt vildt om morgen.

Anmeld

6. december 2012

Anonym trådstarter

BMF skriver:

Handle ind en gang om ugen, lav madplan...

Lær hunden ikke at pisse på dynen..

Tjah, den hund lærer sgu ikke en DYT ! vi har ikke Bil, så derfor er det lidt besværligt..

men har vi lånt bil, handler vi altid ind til en hel uge ad gangen

Anmeld

6. december 2012

Tip!

Anonym skriver:

Tjah, den hund lærer sgu ikke en DYT ! vi har ikke Bil, så derfor er det lidt besværligt..

men har vi lånt bil, handler vi altid ind til en hel uge ad gangen

Du kan ikke lukke af, sådan at hunden ikke kan komme til din dyne?!?

Anmeld

6. december 2012

liwsmor

Anonym skriver:

Jo jeg har en mand , som er begyndt at hjælpe lidt mere til end han ellers har gjort, men han skal sættes igang og skal hele tiden spørge ham ( gider du lige )

det med at handle en gang i ugen er det bedste jeg ved, MEN vi har ikke bil og det er SÅ hårdt at handle så meget og køre med det på cykler.

men god ide med tøjet om aftenen

taskerne pakket om aftenen også, men nogen gange ORKER jeg det bare ikke og så er det jeg f.eks. stresser helt vildt om morgen.

ja jeg ved godt det hårdt, for jeg cykler også ned og handler alene engang imellem men jeg tænker det sundt motion

okay, jeg kan godt forstå det hårdt når man skal bede sin mand om at gøre tingene, men håber da han forstå dig, vis du snakker med ham om det at du synes det hårdt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.