Føler mig doven ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

929 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2012

Muffin_girl

Ja jeg anede ikke hvilken kategori jeg skulle ligge den her i .. !! 

MEN ...

Jeg føler mig som en doven slakse dukke !!! 

Jeg arbejder konstant - arbejder i butik .. Og jul er bestemt ikke afslapning...

Men altså jeg er for dårlig til at gøre rent.. Vores lejlighed er ikke rodet, men der er "hængepartier" såsom vask af vinduer, hovedrengøring, oprydning i skuffer skabe, tøj osv.. Jeg har lige ryddet op i vores soveværelse, og fået gjort orden i ALT .. Men poserne er ikke kommet videre end til stuen, de flyttes i weekenden.. Men jeg gad bare godt have energi og KRAFTEN til at vupti så var der styr på sagerne... 

Men hvordan dælan kommer jeg til det punkt ?! 

Jeg vasker op, vasker tøj osv - noget der føles som hele tiden.. Så vil lige gentage at det ikke er fordi vi bor i en svinesti !

Men jeg syntes altså det er svært at finde energi til det hele.. Jeg har heller ikke fået sat alt julepynt op endnu, og vi skriver 5 december ! Men for pokker det er svært for mig at overskue.. Især når man ser på julepynt, gavepapir osv HVER dag !! 

Orkkk.. Lige lidt brok herfra! (og skuffelse over mig selv) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

evamor

Åh kender alt for godt de hængepartier... Og har nok ikke nogen gylden løsning på hvordan man lige får løftet energien. Andet end at jeg ved med mig selv at jeg bare vil være så glad og tilfreds bagefter, så det kan måske være motivation.? Andre dage må man bare erkende at der ikke er noget ekstra at give af....

Og så vil jeg lige indsætte den her, som jeg godt kan lide....

KH og glædelig jul

Anmeld

5. december 2012

banana3

evamor skriver:

Åh kender alt for godt de hængepartier... Og har nok ikke nogen gylden løsning på hvordan man lige får løftet energien. Andet end at jeg ved med mig selv at jeg bare vil være så glad og tilfreds bagefter, så det kan måske være motivation.? Andre dage må man bare erkende at der ikke er noget ekstra at give af....

KH og glædelig jul

Årh hvor er den sød

Anmeld

5. december 2012

LR85

Forstår dig virkelig også godt. 

Herhjemme ligger der stadig hylder/boremaskine/ravpluks fremme til de hylder vi skulle have sat op for 2 uger siden. 

Jeg glæææder mig til at få støvsuget og vasket gulv i morgen. 

Anmeld

5. december 2012

Fenja09

Jeg tror altså ikke at du afviger fra normalen - de fleste har nogle hængepartier fordi de/man ikke liiige orker at få det gjort også selvom det måske ikke tager særlig lang tid.

Jeg har vinduespudser fordi jeg ikke gider pudse vinduer, det er simpelthen så intetsigende for mig, så det betaler jeg mig fra.

Muligheden er at man sætter sig nogle delmål hver dag, f.eks at man skal ordne dvd´erne, tøjskabet eller rydde op i "rodeskuffen". Når man så har ordnet en ting hver dag så er det nemmere at overskue. Det behøver ikke være noget vildt, måske bare lige at få støvet af eller sætte julepynt op  Ellers kunne man også lave en "ugeplan", så man f.eks siger Onsdag pudsning af vinduer, Fredag ophængning af julepynt og Søndag vasker man badeværelset ned.

/Fenja

Anmeld

6. december 2012

Muffin_girl

KH og glædelig jul

Nej hvor er den sød  

Men ja jeg vil jo være så GLAD ! Hvis at der er orden i tingene.. Men energien .. Puhhaa... 

Glædelig jul herfra 

Anmeld

6. december 2012

Muffin_girl

LR85 skriver:

Forstår dig virkelig også godt. 

Herhjemme ligger der stadig hylder/boremaskine/ravpluks fremme til de hylder vi skulle have sat op for 2 uger siden. 

Jeg glæææder mig til at få støvsuget og vasket gulv i morgen. 

Ja sådan noget sker også her... Der kan ligge sådan noget i 2-? uger... Det er da så belastende... 

Jeg har besluttet mig for at imorgen skal tyren tages ved hornene.. Der har jeg fri kl 14... Og kæresten skal til julefrokost .. Så er der en mulighed for at jeg kan tage mig sammen ..

Anmeld

6. december 2012

Muffin_girl

Fenja09 skriver:

Jeg tror altså ikke at du afviger fra normalen - de fleste har nogle hængepartier fordi de/man ikke liiige orker at få det gjort også selvom det måske ikke tager særlig lang tid.

Jeg har vinduespudser fordi jeg ikke gider pudse vinduer, det er simpelthen så intetsigende for mig, så det betaler jeg mig fra.

Muligheden er at man sætter sig nogle delmål hver dag, f.eks at man skal ordne dvd´erne, tøjskabet eller rydde op i "rodeskuffen". Når man så har ordnet en ting hver dag så er det nemmere at overskue. Det behøver ikke være noget vildt, måske bare lige at få støvet af eller sætte julepynt op  Ellers kunne man også lave en "ugeplan", så man f.eks siger Onsdag pudsning af vinduer, Fredag ophængning af julepynt og Søndag vasker man badeværelset ned.

/Fenja

Det kan være jeg skal bestille mig sådan en .. God ide.. For det er da rent ud sagt r*v sygt !!! 

Jeg har nu sat mig det delmål at imorgen skal jeg sætte julepynt op . Og vaske gulv i køkkenet.. Så sker der da lidt !! 

En ugeplan kunne faktisk være en god ide.. Især fordi jeg er lidt en planlægger.. SÅ har jeg da noget at forholde mig til ...

Anmeld

6. december 2012

Muffin_girl

Fenja09 skriver:

/Fenja

Og jeg føler mig bare lidt "unormal" når at man så kommer hjem til folk og det så er helt rent. Og jeg tænker.. puhh jeg mangler også liiige at vaske gulv osv... 

Anmeld

6. december 2012

LR85

AalborgPigen skriver:

Ja sådan noget sker også her... Der kan ligge sådan noget i 2-? uger... Det er da så belastende... 

Jeg har besluttet mig for at imorgen skal tyren tages ved hornene.. Der har jeg fri kl 14... Og kæresten skal til julefrokost .. Så er der en mulighed for at jeg kan tage mig sammen ..

Ved du hvad. 

Det er bare en god ide. 

Jeg vil være med. Jeg vil have støvsuget og vasket gulv og ryddet godt op. 

Lad mug høre senere hvordan dagen er gået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.