Okay hun driver mig til vanvid ved putning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
14 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Laulund87

Maria har altid været et nemt barn på mange måder og det er sjældent der er ballade, men det tager hun da godt nok revanche for nu!

Hun kommer ud at tisse og ned i seng hvor hun får en lille smule vand og en godnatbog. Problemet er at når vi er færdige med at læse, vil hun tisse igen. Når vi er færdige med det, vil hun have vand igen. Om og om igen med tisse-vand, tisse-vand, tisse-vand.

Så tænker I måske nok at jeg da bare skal sige nej, men jeg har svært ved at sige hun ikke må tisse for hun har lige haft blærebetændelse så måske hun føler hun skal tisse hele tiden Der er bare ikke mere blærebetændelse tilbage.. Hun har været sutfri i små 3 uger og spørger ikke efter den, men måske hun har svært ved at finde ro fordi den mangler?

Er det for meget at forlange at man tisser og drikker vand én gang og så må jeg tage kampen? Hun flipper fuldstændig skråt hvis jeg siger nej

Hun er forresten 3 år om 3 dage og har været blefri siden sommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

SaNiNa

Her hedder det tisse, vand puttes og hvis han så skal tisse efter han er blevet puttet så må han gå ud og tissen og i seng igen. Der der bliver ikke puttet igen han klare det selv.

Før vi fik en 100% rutine som vi følger alle dage kunne han også være umulig at putte, men med meget fast rutine går det som en leg.

Det hedder inten lidt tegnfilm eller vi læser før puttetid og han ved at sådan er det bare...

Så jeg ville tage kampen op hvis det var mig.

Anmeld

5. december 2012

Laulund87

SaNiNa skriver:

Her hedder det tisse, vand puttes og hvis han så skal tisse efter han er blevet puttet så må han gå ud og tissen og i seng igen. Der der bliver ikke puttet igen han klare det selv.

Før vi fik en 100% rutine som vi følger alle dage kunne han også være umulig at putte, men med meget fast rutine går det som en leg.

Det hedder inten lidt tegnfilm eller vi læser før puttetid og han ved at sådan er det bare...

Så jeg ville tage kampen op hvis det var mig.

Vi har alle dage kørt med den samme rutine, uden undtagelse, så det kan næsten ikke være det. Det her er hun begyndt på efter den blærebetændelse

Ja jeg tror også vi må tage kampen ellers bliver det jo aldrig bedre

Anmeld

5. december 2012

booster_88

Jeg tror søde at hun ved hvis hun får noget at drikke kan komme på toilet igen. Så prøv evt. og lad den gå tre gange og fjerde gang hun vil have, så put hende og sig godnat.

Nu ved jeg jo maria er en pige med et godt temperament Og du ved jo bedst selv hvordan hun skal håndteres, men i den her tror jeg simpelthen i må have skåret igennem.

Har lægen sagt hun er ovre den blære betændelse igen ? Ellers kunne i få tjekket hende igen, og er der ikke noget, så kan i tage kampen uden at få dårlig samvittighed

Anmeld

5. december 2012

Laulund87

booster_88 skriver:

Jeg tror søde at hun ved hvis hun får noget at drikke kan komme på toilet igen. Så prøv evt. og lad den gå tre gange og fjerde gang hun vil have, så put hende og sig godnat.

Nu ved jeg jo maria er en pige med et godt temperament Og du ved jo bedst selv hvordan hun skal håndteres, men i den her tror jeg simpelthen i må have skåret igennem.

Har lægen sagt hun er ovre den blære betændelse igen ? Ellers kunne i få tjekket hende igen, og er der ikke noget, så kan i tage kampen uden at få dårlig samvittighed

Ja har lige fået svar på at blærebetændelsen er væk

Hun kan skrige i en time hvis jeg siger nej, men så må vi holde fast i det og håber det kun varer nogle aftener Men jeg tror ærlig talt vi venter til efter weekenden for gider ikke slås med hende når vi skal holde hendes fødselsdag lørdag og søndag, og gæsterne skal være vidne til det

Anmeld

5. december 2012

booster_88

Laulund87 skriver:

Ja har lige fået svar på at blærebetændelsen er væk

Hun kan skrige i en time hvis jeg siger nej, men så må vi holde fast i det og håber det kun varer nogle aftener Men jeg tror ærlig talt vi venter til efter weekenden for gider ikke slås med hende når vi skal holde hendes fødselsdag lørdag og søndag, og gæsterne skal være vidne til det

Haha det kan jeg godt se, vent endelig med at gå i krig så. Det er ikke sådan med en lille trunte der ved hvad hun vil, og det er der ingen tvivl om maria så udemærket ved Hun er bare fab.

Anmeld

5. december 2012

Laulund87

booster_88 skriver:

Haha det kan jeg godt se, vent endelig med at gå i krig så. Det er ikke sådan med en lille trunte der ved hvad hun vil, og det er der ingen tvivl om maria så udemærket ved Hun er bare fab.

Anmeld

5. december 2012

Lady Marion <3

Velkommen i klubben  Her er det akkurat det samme , drikke og tisse og forfra igen .. Nu gør jeg sådan , inden han puttes kræver jeg han skal tisse , derefter får han en tår vand i sengen og så er jeg begyndt at sige til ham , meget alvorligt , Nu har du tisset og drukket , nu skal du sove , du skal ikke kalde og du skal ikke råbe  , SOVE , syntes faktisk det hjælper at minde ham om det så intenst hver aften inden sengetid ..

Anmeld

5. december 2012

Laulund87

Lady Marion <3 skriver:

Velkommen i klubben  Her er det akkurat det samme , drikke og tisse og forfra igen .. Nu gør jeg sådan , inden han puttes kræver jeg han skal tisse , derefter får han en tår vand i sengen og så er jeg begyndt at sige til ham , meget alvorligt , Nu har du tisset og drukket , nu skal du sove , du skal ikke kalde og du skal ikke råbe  , SOVE , syntes faktisk det hjælper at minde ham om det så intenst hver aften inden sengetid ..

Puha

Jeg siger det også allerede inden vi går ind på værelset, ja hun siger det endda selv, men det er som om der går en klap ned når hun er puttet. Her til aften har jeg sagt nej til begge dele og hun skriger.. Går ind til hende hver 5. minut tror jeg, men jeg kan ikke komme i kontakt til hende for det skrigeri

Anmeld

5. december 2012

Lady Marion <3

Laulund87 skriver:

Puha

Jeg siger det også allerede inden vi går ind på værelset, ja hun siger det endda selv, men det er som om der går en klap ned når hun er puttet. Her til aften har jeg sagt nej til begge dele og hun skriger.. Går ind til hende hver 5. minut tror jeg, men jeg kan ikke komme i kontakt til hende for det skrigeri

Hvis han absolut skal tisse , så må han klare det selv og skal der hjælpes får han minimun af opmærksomhed   Ikke noget hyggetisseri her   Han er blevet pisse streng , må være trodsalderen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.