JS<3 skriver:
Tak.
Er det håndkøbsmedicin eller skal man have lægen indover?
Og undskyld jeg lyder så desperat, men hvor længe gik der før mavepinen gik væk?
Det er i håndkøb, men mange apoteker vil ikke sælge dig det medmindre du lige har snakket med lægen, men de plejer at være rimelig large med det, altså lægerne, så hvis laktulosen ikke hjælper så sig du vil prøve movicol istedet...
Jamen her er det lidt svært at sige for han fik laktulose i 2½ måned og havde kolik imens, og lægerne sagde bare det var kolik og det gik væk, men det viste sig at han ikke kunne tåle laktulosen... Så snart vi stoppede med den holdt hans smerter op, men han fik så forstoppelse og smerter af det istedet, men så begyndte vi på movicol og allerede samme dag var der gevinst... Min læge sagde til mig at man skulle starte med 1/4 brev, hvis ikke det gav afføring inden for 2 døgn skulle man sætte det op til ½ brev, og hvis der stadig ikke var aff skulle man sætte det yderligere op... Det er bare en saltopløsning så det er ikke farligt.. Vores dreng får mellem 3/4 og 1 brev dagligt, selvom der står på pakken at en 2-årig skal have 1 brev. Så det kan godt virke af meget, men som sagt så er det ikke farligt og så længe han får det, er han glad og tilfreds og har aff hver dag....
Anmeld