Nogen der laver muffins ell cupcakes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.452 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. december 2012

Kloster

Og hvad er forskellen?

Er det svært?

Er det sådan noget som det fontane-kage-halløj? Ell er der "rigtige" kager?

Er der ulemper ved at bage cupcakes? Holdbarhed, konseveringsmidler, smag osv?

Tænkte at de ser så lækre ud, men det gør de fontane-kager også, men dem kan jeg bare slet ikke lide. Kunne bare godt tænke mig at lave og være god til noget lækkert..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2012

tarkoflen

Jeg tænker at cupcakes er et fancy ord for muffins og så er de måske lidt videre pyntet, men ellers tror jeg ikke umiddelbart der er den store forskel

Anmeld

5. december 2012

Kloster

tarkoflen skriver:

Jeg tænker at cupcakes er et fancy ord for muffins og så er de måske lidt videre pyntet, men ellers tror jeg ikke umiddelbart der er den store forskel

Okay.

Ved du hvad det er, det glasur-agtig-ting på toppen er lavet af??

Anmeld

5. december 2012

tarkoflen

Kloster skriver:

Okay.

Ved du hvad det er, det glasur-agtig-ting på toppen er lavet af??

Jeg tror tit det er noget frosting her er nogle opskrifter..

http://www.cupcakesopskrifter.dk/tags/frostings-op skrifter

Jeg ved at en af mine veninder også nogle gange laver dem, med det skum der er i flødeboller...

Anmeld

5. december 2012

Victoria2013

Jeg ELSKER at bage cupcakes... mindst et par gange om måneden og elsker at prøve nye smagsvarianter og pynte dem så de bliver helt perfekte. Mit eneste krav er at både cupcake og pynt skal smage godt... dvs. ikke noget færdigkøbt sukker-frosting som ikke smager af andet end sukker eller syntetiske smagsstoffer

Jeg bager dem fordi de er nemme af bage og det er så nemt at få dem til at ligne små kunstværker der kan imponere enhver... og så elsker jeg at man kan komme spiseligt glimmer på, så det er der altid med

Cupcakes og muffins er ikke det samme... cupcakes er som regel mindre i størrelsen (som et stykke kage) og ofte med meget fin pynt. Muffins er tit meget store og mere mad-agtige og evt. med glasur

Her er et lille udvalg af mine cupcakes;

Med hvid chokolade og rosenvand og cream cheese frosting med rosenvand:

Red Velvet cupcakes m. cream cheese frosting og "piratpynt" da jeg fik en veninde på besøg til at se Pirates of the Caribbean

Brombærcupcakes m. lime/cream cheese frosting og banan/Maltesers cupcakes med chokoladefrosting:

Anmeld

5. december 2012

Kloster

Kia2013 skriver:

Jeg ELSKER at bage cupcakes... mindst et par gange om måneden og elsker at prøve nye smagsvarianter og pynte dem så de bliver helt perfekte. Mit eneste krav er at både cupcake og pynt skal smage godt... dvs. ikke noget færdigkøbt sukker-frosting som ikke smager af andet end sukker eller syntetiske smagsstoffer

Jeg bager dem fordi de er nemme af bage og det er så nemt at få dem til at ligne små kunstværker der kan imponere enhver... og så elsker jeg at man kan komme spiseligt glimmer på, så det er der altid med

Cupcakes og muffins er ikke det samme... cupcakes er som regel mindre i størrelsen (som et stykke kage) og ofte med meget fin pynt. Muffins er tit meget store og mere mad-agtige og evt. med glasur

Her er et lille udvalg af mine cupcakes;

Med hvid chokolade og rosenvand og cream cheese frosting med rosenvand:

Red Velvet cupcakes m. cream cheese frosting og "piratpynt" da jeg fik en veninde på besøg til at se Pirates of the Caribbean

Brombærcupcakes m. lime/cream cheese frosting og banan/Maltesers cupcakes med chokoladefrosting:

Hold op de ser flotte ud.

Hvad er der for noget frost-ting-halløj? Købes det færdigt ell hvor kan jeg finde cupcakes for absolut begyndere

Anmeld

5. december 2012

Victoria2013

Hold op de ser flotte ud.

Hvad er der for noget frost-ting-halløj? Købes det færdigt ell hvor kan jeg finde cupcakes for absolut begyndere

Jeg laver det selv da hjemmelavet smager 100 gange bedre end det syntetiske købte noget... og det er altså supernemt at lave

Cream cheese frosting (min yndlings):

75 g smør (stuetemperatur)
200 g flødeost, gerne Philadelphia (ikke light), da den er fast i konsistensen.
1 tsk vaniljesukker el. vanillekorn fra vanillestang

Pisk flødeost og smør sammen. Tilsæt vanillesukker og derefter flormelis lidt efter lidt til frostingen har den konsistens du vil have. Der skal en del flormelis til for at det er "fast" til at lave fx. fine roser af. Når man kan løfte skeen/piskeriset og frostingen ikke med det samme flyder ud, men bliver stående efter skeen, så er den fin

Så kan man jo tilsætte smag som man vil... fx. kakaopulver eller 1 tsk ingefær eller rosenvand eller hvad man nu har lyst til

Anmeld

5. december 2012

Kloster

Jeg laver det selv da hjemmelavet smager 100 gange bedre end det syntetiske købte noget... og det er altså supernemt at lave

Cream cheese frosting (min yndlings):

75 g smør (stuetemperatur)
200 g flødeost, gerne Philadelphia (ikke light), da den er fast i konsistensen.
1 tsk vaniljesukker el. vanillekorn fra vanillestang

Pisk flødeost og smør sammen. Tilsæt vanillesukker og derefter flormelis lidt efter lidt til frostingen har den konsistens du vil have. Der skal en del flormelis til for at det er "fast" til at lave fx. fine roser af. Når man kan løfte skeen/piskeriset og frostingen ikke med det samme flyder ud, men bliver stående efter skeen, så er den fin

Så kan man jo tilsætte smag som man vil... fx. kakaopulver eller 1 tsk ingefær eller rosenvand eller hvad man nu har lyst til

Nukan jeg bare slet ikke lide smørcreme. Smager det meget af smør ell smager det af ost ell ??

Undskyld alle de mærkelige spørgsmål, men det er åbenbart ikke logisk for mig  Og hvad er rosenvand??

Anmeld

5. december 2012

tarkoflen

Kloster skriver:

Nukan jeg bare slet ikke lide smørcreme. Smager det meget af smør ell smager det af ost ell ??

Undskyld alle de mærkelige spørgsmål, men det er åbenbart ikke logisk for mig  Og hvad er rosenvand??

Det er faktisk bare det samme som er ovenpå gulerodskage smager ikke af smør!

Anmeld

5. december 2012

AnneP

Kloster skriver:

Og hvad er forskellen?

Er det svært?

Er det sådan noget som det fontane-kage-halløj? Ell er der "rigtige" kager?

Er der ulemper ved at bage cupcakes? Holdbarhed, konseveringsmidler, smag osv?

Tænkte at de ser så lækre ud, men det gør de fontane-kager også, men dem kan jeg bare slet ikke lide. Kunne bare godt tænke mig at lave og være god til noget lækkert..

Hej!

Nej det er ikke svært at bage dem! -bare husk ikke at bruge varmluft, ellers bliver de skæve!

Forskellen herhjemme i dk er ikke det store men i UK og US er en Cupcake -dem der er kageligende og pyntet. Hvor imod Muffins er mere "mad" agtige!

God fornøjelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.