"Hvorfor Fattigdom" frustration!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

Muffinmus

De er meget muligt fattige, men derfra og så til den situation de står i er der immervæk et stykke vej. De folk har ikke styr på deres eget liv, det burde de få hjælp til så de børn kan få nogle forældre der kan se ud over deres egen næse...

Man kan da ikke have et barn og kalde sig mr hvis man ryger i stedet for at give sit barn mad...det er jo vanrøgt!Hun skulle skamme sig, tage sig sammen og købe rygbrød i stedet for tobak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

Giraffen

Sandra09 skriver:

hvilken kanal er det på ??

det var noget jeg havde optaget så det er et par dage gammelt

Anmeld

4. december 2012

Giraffen

tarkoflen skriver:

Jeg er så enig!

Og jeg mener faktisk at alle dem der har så svært ved at få det til at hænge sammen, skulle have noget hjælp ala luksusfælden, bare uden det var et tvprogram, så det blev vist dem, hvad der skulle til for at de kunne få en ordentlig økonomi og give det videre til deres egne børn!

Der er da flere eksempler på, at folk herinde kan få det til at løbe rundt både på su og KH så det må jo kunne lade sig gøre!

Nu ved jeg ikke, om det program du har set, er det jeg så i sidste uge, med to søstre, der er vokset op under virkelig kummerlige vilkår selv og i det mindste forsøger at gøre det bedre for deres egne børn! Hende den ene sad med en iPhone, der var coladåser over hele bordet og hun røg! Ikke umiddelbart den mest fornuftige måde at leve på! Og tænk at hun allerede var kommet et stykke i forhold til sine egne forældre, så måske der faktisk ikke skulle så meget til, for at hjælpe hende på helt ret køl!

det var lige præcis det program jeg så

og jeg startede også med at blive forarget over forældrene, men det blev hurtigt klart at de ikke var rustet til opgavem pg at de allerede havde nået længere end deres egne forældre

Anmeld

4. december 2012

Giraffen

MariaE skriver:

De er meget muligt fattige, men derfra og så til den situation de står i er der immervæk et stykke vej. De folk har ikke styr på deres eget liv, det burde de få hjælp til så de børn kan få nogle forældre der kan se ud over deres egen næse...

Man kan da ikke have et barn og kalde sig mr hvis man ryger i stedet for at give sit barn mad...det er jo vanrøgt!Hun skulle skamme sig, tage sig sammen og købe rygbrød i stedet for tobak.

jeg tænkte også som dig i starten, men jeg tror bare ikke en mor lige kan "tage sig sammen" tror virkelig deres liv er op ad bakke og har været det fra de var helt små

men det er bare så ærgerligt når fokus bliver på penge/manglende penge fra både familiens og andres sider, når løsningen så tydeligt ligger et helt andet sted

Anmeld

4. december 2012

Muffinmus

Giraffen skriver:

jeg tænkte også som dig i starten, men jeg tror bare ikke en mor lige kan "tage sig sammen" tror virkelig deres liv er op ad bakke og har været det fra de var helt små

men det er bare så ærgerligt når fokus bliver på penge/manglende penge fra både familiens og andres sider, når løsningen så tydeligt ligger et helt andet sted

Derfor jeg skriver de burde have hjælp...for det kan jo ikke passe nogensteder at børn skal mangle så forældrene kan få...så skal de jo ikke bo hos deres forældre. Som mange siger, INGEN børn i DK burde gå suætne rundt, og i det her tilfælde er det jo de voksnes skyld...

Så hjælp dem til at forvalte deres penge, få en til at styre deres økonomi og der er bare ikke plads til smøger i den økonomi. 

Anmeld

4. december 2012

morstinus

Giraffen skriver:

det var noget jeg havde optaget så det er et par dage gammelt

det ervist dr der har et tema om hvorfor fattigdom, programmet kan ses helt gratis på nettet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.