Jeg kan sagtens forstå jeres undren, nogle ting giver heller ikke mening for mig.
Jeg er ret sikker på, at som nævnt her i tråden, så ville økonomisk rådgivning eller økonomisk administration kunne hjælpe nogle familier en del. Det kan være svært at overskue økonomien, specielt hvis man aldrig har lært det hjemmefra fx. Det kender jeg fra mig selv.
Jeg er sikker på, at der ligger andre problematikker bag nogle fattiges situation, og de burde støttes på flere fronter for at ændre en livssituation, som på ingen måde gavner nogle som helst.
Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen som helst har det godt med, at sende deres børn afsted uden madpakke, og derfor er jeg sikker på, at der er andre problematikker i spil, og at den relative fattigdom er et symptom på dette.
Jeg kan faktisk selv genkende mønstret med ikke at åbne regningerne, for det virker så uoverskueligt. Det kan virker nok så underligt på nogle, men fakta er at jeg genkender det, for med en gæld på 700.000 så kan jeg sgu ikke overskue det.
Det virker som en skruen uden ende, som jeg hverken kan finde hoved eller hale i.
Jeg kan fx ikke få nogen former for hjælp til at lave budget i min bank, da jeg står i RKI, det hjælper jo heller ikke på min situation.
Jeg kan også undre mig over, at man finder råd til at ryge fx, men er ret sikker på, at man i div undersøgelser ville kunne belyse, at lige præcis denne gruppe borgere ryger mere end andre sociale klasser, det mener jeg at have læst, og det tænker jeg, at der må være en årsag til.
Anmeld