2-3 mdr og dagsrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2012

spj

LR85 skriver:

Tror det ca var en times tid, måske lidt mere. 

Men synes dengang og stadig at han nogen gange kan være træt efter en halv time og andre gange efter 3 timer. Nogengange sover han også kun en halv time, andre 3. 

Men jeg har også en stor dreng og NYDER bare at tingene ikke skal passe sammen, da jeg hadet det med den store, da han var lille. 

Nyder a tage tingene som de kommer

Vi tager jo også bare dagene som de kommer. Men da vi for det meste er på legeplads om formiddagen ville det være meget rart hvis jeg bare vidste at lillebror sov der, så der kan hygges med storesøster og han ikke hele tiden vågner og græder. Det er jo lidt svært at tage ham op af barnevognen når det er så koldt udenfor.

Ja, det er meget forskelligt hvor længe de sover af gangen og kan være vågen. Synes bare min datter rimelig hurtig kom i fast rytme med at sove fra 10-12 og fra 14-?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2012

spj

morethanperfect skriver:

Ja for det meste

Glæder mig til han skal ha 3 faste lure om dagen ..
Formiddag , middag og eftermiddag .. Så blir det lidt nemmere ..
Men denne rytme holde kun når vi er hjemme hele dagen ..

Hvis vi er taget ind til byen , sover han jo bare i sin barnevogn , lige gyldigt hvor længe vi er afsted

Det er da også flot han kan være vågen så længe. Synes max min har kunne være vågen 1 time.

Ja, jeg glæder mig også lidt til man kan sige de sover fra der til der fast, så man lidt bedre kan planlægge hvornår man kan gøre forskellige ting.
Men man må jo bare tage det som det kommer.

Jeg synes bare det er så vigtigt de får sovet ordentligt, så hvis jeg vidste han tog en god lang lur om formiddagen fx, så ville jeg ikke farte rundt med ham der.

Anmeld

4. december 2012

LR85

spj skriver:

Vi tager jo også bare dagene som de kommer. Men da vi for det meste er på legeplads om formiddagen ville det være meget rart hvis jeg bare vidste at lillebror sov der, så der kan hygges med storesøster og han ikke hele tiden vågner og græder. Det er jo lidt svært at tage ham op af barnevognen når det er så koldt udenfor.

Ja, det er meget forskelligt hvor længe de sover af gangen og kan være vågen. Synes bare min datter rimelig hurtig kom i fast rytme med at sove fra 10-12 og fra 14-?

ja okay

Min store er i vuggestue, så den lille er oftest vågen når vi går derned og falder ofte i søvn på vejen hjem.

Men ja, synes ikke der er nogen rytme.

Anmeld

5. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Da min dreng var i den alder puttede jeg ham efter ca. 2 vågne timer. Et råd fra min sp, da de får mange indtryk de skal bearbejde, hvilket de gør bedst mens de sover.

Men vores rytme blev lavet om da han var 6 måneder. Så ville han godt være mere vågen. og igen da han var 8 måneder og nu er han 14 måneder og får for det meste én middagslur.

Anmeld

5. december 2012

spj

mor:) skriver:

Da min dreng var i den alder puttede jeg ham efter ca. 2 vågne timer. Et råd fra min sp, da de får mange indtryk de skal bearbejde, hvilket de gør bedst mens de sover.

Men vores rytme blev lavet om da han var 6 måneder. Så ville han godt være mere vågen. og igen da han var 8 måneder og nu er han 14 måneder og får for det meste én middagslur.

Tror jeg vil se om jeg kan holde ham vågen i 2 timer i dag for at se om han så sover længere tid. Selvfølgelig uden at han bliver overtræt.

Selvfølgelig ændre deres vågen tid sig i takt med at de bliver større. Min datter er 2,5 og hun sover også stadigvæk en lur, men hun kan godt undvære den en enkelt dag hvis hun skal noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.