2-3 mdr og dagsrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.398 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. december 2012

spj

Hvordan ser jeres dagsrytme ud?

Har en dreng på 2,5 mdr og jeg kan simpelthen ikke finde en god rytme med ham om dagen. Han kommer i seng ved 19-19.30 tiden og vågner ved 4-5 tiden og får mad også vågner han mellem 7-8.30 tiden.

Vi er oftes ude om formiddagen, da jeg har storesøster hjemme også så vi er gerne på legeplads. Han ligger så i sin barnevogn med har det med at vågne ofte og skal have sutten. Kan ikke finde ud af om det er fordi han ikke et træt eller hvad.

Hvordan ser jeres dag ud? Hvor længe er jeres små vågne af gangen?

Bliver lidt frustreret da jeg synes min datter meget hurtigt havde en fast rytme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

LR85

Min dreng er 5 måneder og der er stadig ingen rigtig rytme. 

Lad være at 'søge' efter det, for måske finder du noget der ligner, men så ændre det dig dagene efter alligevel. 

Nyd a de er vågne når de er vågne og sover når de sover. Tag det som det kommer. 

Anmeld

3. december 2012

Valle81

LR85 skriver:

Lad være at 'søge' efter det, for måske finder du noget der ligner, men så ændre det dig dagene efter alligevel. 

Nyd a de er vågne når de er vågne og sover når de sover. Tag det som det kommer. 

Anmeld

3. december 2012

morethanperfect

spj skriver:

Hvordan ser jeres dagsrytme ud?

Har en dreng på 2,5 mdr og jeg kan simpelthen ikke finde en god rytme med ham om dagen. Han kommer i seng ved 19-19.30 tiden og vågner ved 4-5 tiden og får mad også vågner han mellem 7-8.30 tiden.

Vi er oftes ude om formiddagen, da jeg har storesøster hjemme også så vi er gerne på legeplads. Han ligger så i sin barnevogn med har det med at vågne ofte og skal have sutten. Kan ikke finde ud af om det er fordi han ikke et træt eller hvad.

Hvordan ser jeres dag ud? Hvor længe er jeres små vågne af gangen?

Bliver lidt frustreret da jeg synes min datter meget hurtigt havde en fast rytme.

Min søn har en nogenlunde rytme .. Han er 9 uger ..

Vågner ved halv 6-6 tiden ..

Får mad og er vågen indtil kl. 8 ..

Sover fra 8 - 10 ...

Får mad og er vågen indtil 12 ..

Sover til kl. 14 ca. og får mad , og er vågen igen indtil 15.30 hvor han sover igen , indtil kl. 17.30 ..

Vågner og får mad 17.30 , hvor han så er vågen indtil 20.30 ca. og blir lagt til natten , og får flaske og nattøj på ....

Han vågner oftest kl. 00.30 , og igen der halv 6 - 6 ..

Anmeld

4. december 2012

Koen.

LR85 skriver:

Anmeld

4. december 2012

spj

morethanperfect skriver:

Min søn har en nogenlunde rytme .. Han er 9 uger ..

Vågner ved halv 6-6 tiden ..

Får mad og er vågen indtil kl. 8 ..

Sover fra 8 - 10 ...

Får mad og er vågen indtil 12 ..

Sover til kl. 14 ca. og får mad , og er vågen igen indtil 15.30 hvor han sover igen , indtil kl. 17.30 ..

Vågner og får mad 17.30 , hvor han så er vågen indtil 20.30 ca. og blir lagt til natten , og får flaske og nattøj på ....

Han vågner oftest kl. 00.30 , og igen der halv 6 - 6 ..

Det lyder som om i har fået en god rytme. Så han er vågen 2 timer af gangen?

Anmeld

4. december 2012

spj

LR85 skriver:

Det har du nok ret i. Det er nok bare fordi jeg også skal have det til at passe med min store pige, at det ville være rart med en rytme.

Det var nu heller ikke sådan ment, at han skal sove på samme tidspunkt hver dag. Det ville bare være rart at vide hvor længe andre på den alder er vågen af gangen.

Kan du huske hvor længe din var vågen af gangen i den alder?

Anmeld

4. december 2012

LR85

spj skriver:

Det har du nok ret i. Det er nok bare fordi jeg også skal have det til at passe med min store pige, at det ville være rart med en rytme.

Det var nu heller ikke sådan ment, at han skal sove på samme tidspunkt hver dag. Det ville bare være rart at vide hvor længe andre på den alder er vågen af gangen.

Kan du huske hvor længe din var vågen af gangen i den alder?

Tror det ca var en times tid, måske lidt mere. 

Men synes dengang og stadig at han nogen gange kan være træt efter en halv time og andre gange efter 3 timer. Nogengange sover han også kun en halv time, andre 3. 

Men jeg har også en stor dreng og NYDER bare at tingene ikke skal passe sammen, da jeg hadet det med den store, da han var lille. 

Nyder a tage tingene som de kommer

Anmeld

4. december 2012

morethanperfect

spj skriver:

Det lyder som om i har fået en god rytme. Så han er vågen 2 timer af gangen?

Ja for det meste

Glæder mig til han skal ha 3 faste lure om dagen ..
Formiddag , middag og eftermiddag .. Så blir det lidt nemmere ..
Men denne rytme holde kun når vi er hjemme hele dagen ..

Hvis vi er taget ind til byen , sover han jo bare i sin barnevogn , lige gyldigt hvor længe vi er afsted

Anmeld

4. december 2012

MorDk

Lige for tiden er der vidst en 12 ugers tiger på besøg så det med at sove om dagen er en by i rusland (medmindre hun sover ude) Men ellers ser vores rytme nogenlunde således ud: (Cirka-tider)

Kl.05.30 Ammes og nusses

Kl.06.00 Pusles og får som oftest tøj på

Kl.08.30 Ammes, skiftes og bliver lagt til at sove på altanen

Sover mellem 2-4 timer

Er vågen 1-2 timer af gangen

Ammes ca. hver 3-4 time...

Kommer i seng kl.19.00 sover efter ½-1 time

Ammes 1-3 gange indtil kl.05.30.... og så det forfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.