Hvem arrangerer polterabend??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.589 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. juni 2009

Kloster

Hej piger.

Har I været til polterabend?
Hvem har arrangeret det?
Hvem er med på denne dag?
Er bruden og gommen sammen hele dagen ell kun om aftenen til en fælles fest ell ser de overhovedet ikke hinanden?
Bliver det arrangeret hver for sig? Altså gommens venner og brudens venner ell er det hele fælles...

Fortæl fortæl....

Der er åbenbart mange forskellige måder at gøre det på, så hvordan har I oplevet det??

Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

LauraLW

De gange jeg har været med, har det været en lille gruppe veninder/søskende og lign der har arrengeret det. De har først undersøgt hvor mange der kunne komme, så de har haft en ide om beløb, og så er de ellers gået igang...

Begge gange har det været blandet veninder/familie etc - men som regel alle i samme aldersgruppe (ca.), så mormor har f.eks ikke været med. :-)

Om man mødes med mændene eller ej er vist smag og behag. Vi gjorde det de gange jeg var med den ene gang på en danseskole hvor parret først skulle lære brudevalsen og dernæst skulle vi alle danse et eller andet fælles noget... men vi var kun sammen med dem der. En anden gang har jeg oplevet at vi mødtes med dem til mad og fest om aften.

Laura

Anmeld

9. juni 2009

Kaufie

De polterabender jeg har været til har været meget forskellige. De skal jo helst tilpasses den person, der skal giftes, så derfor synes jeg ikke man kan stille en generel opskrift op.

Det har været et par af de nærmeste veninder og/eller søstre, der har arrangeret. De inviterede har været de veninder og yngre medlemmer af familien (søstre, svigerinder, kusiner) , som skulle med til selve festen.

Nogen insisterer på at holde parret adskilt denne dag - men jeg har også været med til at vi alle var sammen hele dagen og til at mødes efter spisning til fælles fest.

En af mine veninder sendte mig en liste med navne og nr på de personer hun gerne ville have med - i tilfælde af at vi ville holde noget - og så havde hun også lige tilføjet hvornår det ville passe bedst. Det var lidt kunstigt - og vi valgte at gøre det på et andet tidspunkt (selvom det betød lidt mere planlægning for at rokere om på hendes kalender uden hendes viden....) og invitere et par stykker med, som ikke stod på listen, men som hun havde givet udtryk for at hun selv ville tage ud at spise med.

Anmeld

9. juni 2009

fam.4xc

Kloster skriver:

Hej piger.

Hvem har arrangeret det?
Er bruden og gommen sammen hele dagen ell kun om aftenen til en fælles fest ell ser de overhovedet ikke hinanden?
Bliver det arrangeret hver for sig? Altså gommens venner og brudens venner ell er det hele fælles...

Fortæl fortæl....

Der er åbenbart mange forskellige måder at gøre det på, så hvordan har I oplevet det??

Kloster

Vi gav vores venner og familie besked om at vi ik ønskede os polterarbend...

Claes´s 2 bedste kammerater synes dog der sku være lidt hygge for ham alligevel... så de spurgte mig om en fredag der passede os alle... og hentede ham på arbejdet, tog på cafe og hyggede... spiste og bowlede, helt stille og roligt - hvad de så aldrig har fået af vide var at Claes og jeg havde en aftale om at fortælle hinanden hvis vi vidste der alligevel var nogen der ik respekterede vores ønsker om ik ar ha en polterarbend.

Ellers har jeg som ganske ung kun været til min søster... hun var højgravid så det var også ganske stille og roligt ...

Anmeld

9. juni 2009

Nanna1985

Jeg blev selv gift d. 7 Marts 2009, så det er ikk så længe siden igen

Har I været til polterabend? Ja har været til min egen og min svigerindes

Hvem har arrangeret det? Ved min egen var det alle mine veninder..  Havde en kanon dag.. Ved Min svigerindes var det familien, der styrede det, da hun ingen veninder har..

Hvem er med på denne dag? Alle mine gode veninder, vi var 15 stykker..

Er bruden og gommen sammen hele dagen ell kun om aftenen til en fælles
fest ell ser de overhovedet ikke hinanden? Vi holdt vores hver for sig.. Ved min svigerindes holdte hun og hendes kommende mand den sammen.

Bliver det arrangeret hver for sig? Altså gommens venner og brudens venner ell er det hele fælles... Hver for sig ved vores vedkommende..

Anmeld

9. juni 2009

Sweet1978

Min eksmand ønskede heller ikke polterabend, så vi var også ude at bowle sammen med vennerne. Faktisk ønskede han ingen af traditionerne, klippe strømper, slør, ris, lidt ballade i hjemmet osv. Hvilket var lige ved at give ballade under festen, for nogen kunne ikke respektere, det og brudesvenden eller hvad det nu hedder på dansk måtte tale med store ord for at stoppe nogen af de andre. Jeg har fortrudt meget at han fik lov at trumfe det igennem for det hører jo ligesom med.

Men vi er skilt nu og jeg skal giftes igen på et tidspunkt, så så  må vi gøre det ordentligt...

Anmeld

9. juni 2009

tascia

nu har jeg jo lige været på min egen polterabend og det var mine nærmeste veninder der havde arrangeret den. jeg havde fortalt min kæreste hvem jeg gerne ville have med og så havde en af veninderne kontaktet ham og forhørt sig med datoer og hvem der skulle med. de havde valgt at invitere min mor og svigermor til morgenkaffe, det synes jeg var en sød tanke og en god ting

min kæreste har endnu ikke haft sin, men efter nogen besvær har jeg da fået datoen, men det var åbenbart ikke meningen jeg skulle vide den, så det fortæller jo blot at det er meget forskelligt hvordan man griber det an!!!
men det er også hans venner som arrangere den.

//Natascia

Anmeld

9. juni 2009

Moar'en

Jeg har kun været til min egen.

Hvem har arrangeret det?
Det var min bedste venninde der stod for at planlægge den for mig. Og min mands bedste ven der planlagde hans.

Vi havde både venner og familie med.

Vi var hver for sig hele dagen, men mødtes alle nede i byen om aftenen.

Jeg valgte at fortælle min veninde hvad jeg ikke ville være med til, og det respekterede de selvfølgelig også.

Anmeld

9. juni 2009

Lone Jakobsen

har også kun været til min egen, som min svigerfamilie og en veninde havde arrangeret.
de fandt også først ud af hvor mange, og dernæst hvad der sku ske.
vi lavede meget forskellige ting, manden og jeg (dels fordi jeg var 5 mdr henne) og vi mødtes slet ikke.
først da aftenen var slut og jeg sad og hyggede med et par af de sidste, kom min mand hjem i lettere beruset tilstand
her var der hverken mødre eller svigermødre/bedstemødre med, så vi var alle ca samme alder

Anmeld

9. juni 2009

Lusi

Kloster skriver:

Hej piger.

Hvem har arrangeret det?

Fortæl fortæl....

Kloster

Er faktisk igang med at planlægge min storesøsters, som skal giftes 5 september.
Og holder polterabend for hende 25 juli.

Til at arrengere det er vi to af hendes veninder, vores mor og mig og vi har inviteret vores kusiner, hendes svigermor og svigerinder..
Vi bliver omkring 10-12 stk.

Hun er ikke til vilde ting, så vi har arrengeret at vi skal ud og spise brunch, så kommer der en håndlæser og læser vores alles hænder og så skal bruden og læseren have en halv times tid for sig selv..

Så går vi ned til Nyhavn, hvor vi har en aftale med en glaspuster, hvor hun så skal puste et par glad, som hun kan hente ved senere lejlighed
og så skal vi spise aftensmad og ja ved jo så ik hvad aftenen ender med..

Ved ikke hvad hendes kærestes venner/familie finder på og hvornår hans polterarbend bliver holdt, men de finder helt sikkert på noget vildt..

Knus mig, som ikke håber min søster forvilder sig ind på den her side, lige foreløbig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.