Hej...
Forstår godt din frustration, det er aldrig rart at været vidne til, at andre børn overtræder ens egne børns grænser og også forældre der absolut ikke tager ansvar i, at korrigere deres barns negative handlinger!
Når det så er sagt, vil jeg, som andre, anbefale dig at fortælle personalet hvordan du har det med din oplevelse og spørge ind til, om det er et generelt billede på din søns hverdag - da jeg synes at kunne hære, at det er din største bekymring... Og synes ikke personalet skal stå til ansvar for drengen, når det er et arrangement hvor drengens forældre er der!
Og så er det altså bare sådan, at børn i vuggestuealderen tester del pga. Manglende kommunikative evner og dels for, attinde andres og egne grænser og når børn ikke kan kommunikere deres ønsker ud tyer de til andre metoder: bider, slår, skubber mm.
Ser ofte min egen datter skubbe andre eller flå noget legetøj ud af hånden på andre børn, (hun er knap 2 år) og det samme sker der for hende. Det er en del af det, at lære at gebærde sig da der så gerne skulle følge en rettelse med eller alternativ til formidling på, hvad det er barnet vil/ønsker/føler... Så det eneste jeg ser som et problem her, er den pågældende drengs forældre der ikke formår at korrigere hans adfærd!
Anmeld