Hej

Jeg synes at det er lidt syndt at barnet bliver omtalt her som aggression barn.... Hvor gammel er han? Men først og fremmest er han jo et BARN som er dejlig osv.. derudover skal dette barn lære hvordan man opfører sig mht. slå, bide osv.
Når der sker ville jeg sige noget til ham på vegne af mit eget barn. F.eks. "Det gør ondt på Nor når du slår, kan du ae i stedet (afhængig af hvor gammel barnet er selvf.)
Og at forældrene ikke reagerer kan der jo være flere årsager til? Måske de simpelthen har det så hårdt og kæmper meget med det, at de ikke altid lige har overskud til at reagere. Jeg har en bekendt hvis barn er meget udadreagerende, og det er sku hårdt for hende! selvom jeg nogle gange tænker "ej hvorfor reagerede du ikke lige på det" så minder jeg mig selv på at hun har 1000 af de kampe om dagen...
Du har observeret en time. Heldigvis kan jeg forstå at det var en time med "julehygge" ofte er min erfaring at hyggen og alt tumulten kan være rigtig svær for nogle børn, hvilket måske for dem til at reagere mere. Det er ikke sikekrt at denne time er det samme som der sker en hel dag i institutionen.
Når alt det er sagt så kan jeg sagtens følge din frustration... Jeg ville tage fat i primær pædagogen og bare fortælle det som jeg oplevede det. F.eks. "til julehyggen var der et barn der var meget efter min dreng hele tiden. Er det sådan hver dag? og er i obs på situationen?"
Anmeld