er bekymret , hva skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

tarkoflen

rikkeregnbue skriver:

Hæhæ, ja ikke?  Og tro mig, jeg var værre end "bare" pain in the ass.

Jamen så ved du jo præcis hvordan du skal tackle det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

tarkoflen skriver:

Jamen så ved du jo præcis hvordan du skal tackle det

Haha! Nej, på det punkt tror jeg at jeg er i vildrede  Må hellere få købt tremmer til vinduerne, så hun ikke stikker af ud gennem dem! Ihhh altså

Anmeld

3. december 2012

FrkZier

rikkeregnbue skriver:

Helt ærligt....

Jeg tror ikke der er så meget at gøre. Jeg var også sådan der, minus delen med at blive forkælet i hovede og røv med penge. Det var noget jeg aldrig fik af min kære mor.

Jeg var til fest HVER fredag og lørdag.  Og somme tider også om torsdagen. Det var weekendens højdepunkt at drikke sig så pærelam at man hverken kunne se frem eller tilbage. Og jeg gjorde hvad der passede mig, om der blev sagt nej eller ej.

Jeg var PAIN IN THE ASS - direkte udtalelse fra min mor.

Det eneste jeg vil mene der er at gøre i den situation der, er at få snakket med forældrene om at de skal sige stop. Ikke give hende penge, ikke give hende hvad hun vil have.

Vil hun drikke, må hun selv tjene sine penge og derved få råd til at købe sit alkohol. Er hun utilfreds med sin mad, så må hun gå sulten i seng. Stedfar skal sige fra i god og orden tone fx.

"Flyt dig!!!" , "Nej, du kan spørge pænt om jeg vil flytte mig."

Og kan hun ikke det, ja.. Sur mås  Men i det hele taget skal hun slet ikke i det skab hvor alkohollen står.

..

enig

... jeg var ikke selv guds bedste barn da jeg var 14/15

Anmeld

3. december 2012

M&M2012

Det lyder umiskendeligt som mig, da jeg var 16.. Hold nu fast, der er god nok smæk på hende hva?

Jeg synes det er rigtig fint du har snakket med din kæreste om dine bekymringer, og at han vil tage en snak med deres forældre.

Jeg har svært ved at se hvad du ellers kan gøre. Hvis du har et rigtig rigtig godt forhold til dine svigerforældre kan du evt. være med til at tage snakken med dem, ellers tror jeg det er bedst ikke at blande sig.

Ikke kun fordi det måske kan føles som et angreb på dine svigerforældre, som du siger har de haft 5 teenagere og de mener måske deres metode er den bedste, men også fordi den søster risikerer at flippe ud, hvis hun hører du har blandet dig. Og det kan tage rigtig lang tid at genoprette et godt forhold, især hvis hun i forvejen er en hysterisk 16-årig.. (Jeg har indgående kendskab til hysteriske 16-årige, jeg opførte mig som én i årevis )

Jeg ved ikke helt om det gav mening, men jeg håber det da bliver bedre for jer, og især hende, det er formentlig heller ikke sjovt for hende at være så rasende og utilpas. 

Anmeld

3. december 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Min dejlige kæreste på 31 har en søster på 16 der stadig bor hjemme

hun er VIRKELIG en tennager med stort T , hun er ikke til at styre på 4 tønder land og hun gør ligeee hva der passer hende

jeg har kun oplevet hende en del gange i forskellige situationer hvor jeg virkelig tænker ÅH GUD

her kommer et par exempler:

fredage eftermiddag kommer hun direkte hjem fra skole, siger hverken hej eller noget men går direkte over mod en skænk der står i stuen , siger FLYT DIG (hendes stedfar sidder åbenbart i vejen) han rykker sig og ud af skabet tager hun 2 flasker Vodka!!!
stryger op på sit værelse med det og råber derinde fra at hun lige skal have nogen penge! og så vil hun smutte
de gir hende pengene og ud af døren hun stryger

exempel 2:
vi er inviteret på bøffer..
men da hun kommer spørger hun, hva skal vi ha? jeg er sulten
vi skal ha kalvebøffer.. (det har jo intet med kalv at gøre men kødet er jo bare mere ungt)
hun går op i en spids og kalder os alle mishandlere og hun F(BIB) ik skal æde en lille kalv! vi prøver at forklare hende, men uden held .
hun stryger ud i sin mors jakke og tager nogen penge og afsted hun går igen

exempel 3:
hun har opdaget i sin jakelomme igår en ambulancejournal, og at hun åbenbart har haft ambulancen på besøg uden hun kan huske det!!!

hendes forældre er på ferie nu, og allerede i wekenden havde hun terroeriseret huset så det ligner der har værte 100 mennesker!!

jeg er virkelig bekymret for det pigebarn! der er ikk EN wekend der ik er med druk

har snakket med min kæreste om det og han vil tage en snak med hende, men for pokker det er jo hendes forældre der skal
men hvordan kan man snakke med dem om det uden de føler man roder i deres privatliv??

de har opfostret 5 børn, så det er jo ik nyt for dem at have en tennager, men hende her er alså virkelig også noget for sig selv

men hva kan man gøre???

Hun virker nu noget forkælet og forældrene burde måske være lidt strengere.

Når det så er sagt så var jeg da selv en FORFÆRDELIG teenager - så forfærdeligt at jeg endda har sagt undskyld til min mor. Kan nikke genkendene til flere ting du skriver om lillesøsteren og selvfølgelig er man da bekymret.

I dag tænker jeg også "åh gud" om de unge (som lillesøsteren) og forstår slet ikke hvorfor de syntes det er sjovt at være som de er - men jeg var jo selv sådan 

Det er en 50/50 situation, måske er hun bare en irriterende teenager, men måske ændre sig heller ikke når hun bliver ældre og det er jo ikke nemt og vide 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.