er bekymret , hva skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. december 2012

Anonym trådstarter

Min dejlige kæreste på 31 har en søster på 16 der stadig bor hjemme

hun er VIRKELIG en tennager med stort T , hun er ikke til at styre på 4 tønder land og hun gør ligeee hva der passer hende

jeg har kun oplevet hende en del gange i forskellige situationer hvor jeg virkelig tænker ÅH GUD

her kommer et par exempler:

fredage eftermiddag kommer hun direkte hjem fra skole, siger hverken hej eller noget men går direkte over mod en skænk der står i stuen , siger FLYT DIG (hendes stedfar sidder åbenbart i vejen) han rykker sig og ud af skabet tager hun 2 flasker Vodka!!!
stryger op på sit værelse med det og råber derinde fra at hun lige skal have nogen penge! og så vil hun smutte
de gir hende pengene og ud af døren hun stryger

exempel 2:
vi er inviteret på bøffer..
men da hun kommer spørger hun, hva skal vi ha? jeg er sulten
vi skal ha kalvebøffer.. (det har jo intet med kalv at gøre men kødet er jo bare mere ungt)
hun går op i en spids og kalder os alle mishandlere og hun F(BIB) ik skal æde en lille kalv! vi prøver at forklare hende, men uden held .
hun stryger ud i sin mors jakke og tager nogen penge og afsted hun går igen

exempel 3:
hun har opdaget i sin jakelomme igår en ambulancejournal, og at hun åbenbart har haft ambulancen på besøg uden hun kan huske det!!!

hendes forældre er på ferie nu, og allerede i wekenden havde hun terroeriseret huset så det ligner der har værte 100 mennesker!!

jeg er virkelig bekymret for det pigebarn! der er ikk EN wekend der ik er med druk

har snakket med min kæreste om det og han vil tage en snak med hende, men for pokker det er jo hendes forældre der skal
men hvordan kan man snakke med dem om det uden de føler man roder i deres privatliv??

de har opfostret 5 børn, så det er jo ik nyt for dem at have en tennager, men hende her er alså virkelig også noget for sig selv

men hva kan man gøre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

Anonym trådstarter

32 visninger men ingen svar

Anmeld

3. december 2012

B&J

Hun er en møg forkælet unge andet har jeg slet ikke at sige, det er hendes forælder der skal lære hende at den måde er man bare ikke på...

Anmeld

3. december 2012

tarkoflen

Hold nu op, det er da en teenager der vil noget

Jeg har ingen ide om, hvad man skal gøre, men jeg tænker at hun må have det rigtig skidt, siden hun reagerer så voldsomt! Det virker ikke ligefrem som en normal teenager!

Altså din kæreste kan måske tage en snak med hende om, hvordan hun har det, og at han er bekymret for hende! Måske det er bedre at det kommer fra en søskende end fra en forældre!

Når det er sagt, så har min kærestes lillebror også været en rigtig rod på et tidspunkt, og de to drenge er så forskellige, så det kan også være noget med personligheder og måske venner, der spiller ind...

Jeg håber han kan få en god snak med hende! Måske l kan invitere hende over til jer, så hendes forældre ikke er der...

Anmeld

3. december 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

hun er VIRKELIG en tennager med stort T , hun er ikke til at styre på 4 tønder land og hun gør ligeee hva der passer hende

jeg har kun oplevet hende en del gange i forskellige situationer hvor jeg virkelig tænker ÅH GUD

fredage eftermiddag kommer hun direkte hjem fra skole, siger hverken hej eller noget men går direkte over mod en skænk der står i stuen , siger FLYT DIG (hendes stedfar sidder åbenbart i vejen) han rykker sig og ud af skabet tager hun 2 flasker Vodka!!!
stryger op på sit værelse med det og råber derinde fra at hun lige skal have nogen penge! og så vil hun smutte

exempel 2:
vi skal ha kalvebøffer.. (det har jo intet med kalv at gøre men kødet er jo bare mere ungt)
hun går op i en spids og kalder os alle mishandlere og hun F(BIB) ik skal æde en lille kalv! vi prøver at forklare hende, men uden held .

exempel 3:
hun har opdaget i sin jakelomme igår en ambulancejournal, og at hun åbenbart har haft ambulancen på besøg uden hun kan huske det!!!

hendes forældre er på ferie nu, og allerede i wekenden havde hun terroeriseret huset så det ligner der har værte 100 mennesker!!

jeg er virkelig bekymret for det pigebarn! der er ikk EN wekend der ik er med druk

har snakket med min kæreste om det og han vil tage en snak med hende, men for pokker det er jo hendes forældre der skal
men hvordan kan man snakke med dem om det uden de føler man roder i deres privatliv??

de har opfostret 5 børn, så det er jo ik nyt for dem at have en tennager, men hende her er alså virkelig også noget for sig selv

men hva kan man gøre???

Kan godt forstå din bekymring men for mig lyder det som om de forældre burde sætte grænser for dette pige barn hvilket hun nok ik har fået og hvis man ved hun er sådan forstår jeg ik hvordan de TØR lade hende være alene hjemme i huset. Det havde jeg ik gjort. 

Anmeld

3. december 2012

Helloo

Anonym skriver:

exempel 2:

exempel 3:

men hva kan man gøre???

Sorry... Kan kun sige hold da kæft. Synes hendes forældre skal tage sig lidt sammen, og få styr på hende.. Hvor ender hun ik, hvis det forsætter `?

Anmeld

3. december 2012

Elgaard73

Hejsa.... Hold da op, det kan man da kalde en Teenager for fuld udblæsning... Jeg syntes at det er fint at du bekymre dig for hende, og også at din kærste vil prøve at snakke med hende... Er dog bange for at hun ikke vil tage det til sig... (hun lyder virkelig ekstrem)

Hvad siger hendes forældre? I bund og grund er det jo deres ansvar at "få styr" på hende... Hvis de bare accepterer hendes opførsel, så er der jo ikke meget I kan gøre...selv om at det er svært at være vidne til...

Jeg har desværre ikke de vilde råd, andet end at hendes forældre må træde i karakter.

Kram.

Anmeld

3. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Helt ærligt....

Jeg tror ikke der er så meget at gøre. Jeg var også sådan der, minus delen med at blive forkælet i hovede og røv med penge. Det var noget jeg aldrig fik af min kære mor.

Jeg var til fest HVER fredag og lørdag.  Og somme tider også om torsdagen. Det var weekendens højdepunkt at drikke sig så pærelam at man hverken kunne se frem eller tilbage. Og jeg gjorde hvad der passede mig, om der blev sagt nej eller ej.

Jeg var PAIN IN THE ASS - direkte udtalelse fra min mor.

Det eneste jeg vil mene der er at gøre i den situation der, er at få snakket med forældrene om at de skal sige stop. Ikke give hende penge, ikke give hende hvad hun vil have.

Vil hun drikke, må hun selv tjene sine penge og derved få råd til at købe sit alkohol. Er hun utilfreds med sin mad, så må hun gå sulten i seng. Stedfar skal sige fra i god og orden tone fx.

"Flyt dig!!!" , "Nej, du kan spørge pænt om jeg vil flytte mig."

Og kan hun ikke det, ja.. Sur mås  Men i det hele taget skal hun slet ikke i det skab hvor alkohollen står.

..

Anmeld

3. december 2012

tarkoflen

rikkeregnbue skriver:

Helt ærligt....

Jeg tror ikke der er så meget at gøre. Jeg var også sådan der, minus delen med at blive forkælet i hovede og røv med penge. Det var noget jeg aldrig fik af min kære mor.

Jeg var til fest HVER fredag og lørdag.  Og somme tider også om torsdagen. Det var weekendens højdepunkt at drikke sig så pærelam at man hverken kunne se frem eller tilbage. Og jeg gjorde hvad der passede mig, om der blev sagt nej eller ej.

Jeg var PAIN IN THE ASS - direkte udtalelse fra min mor.

Det eneste jeg vil mene der er at gøre i den situation der, er at få snakket med forældrene om at de skal sige stop. Ikke give hende penge, ikke give hende hvad hun vil have.

Vil hun drikke, må hun selv tjene sine penge og derved få råd til at købe sit alkohol. Er hun utilfreds med sin mad, så må hun gå sulten i seng. Stedfar skal sige fra i god og orden tone fx.

"Flyt dig!!!" , "Nej, du kan spørge pænt om jeg vil flytte mig."

Og kan hun ikke det, ja.. Sur mås  Men i det hele taget skal hun slet ikke i det skab hvor alkohollen står.

..

Hi hi fint at din mor er ærlig så ved du hvad du kan risikere med Ida når hun bliver teenager

Til TS jeg må indrømme, at det undre mig, at der bare lige står to flasker vodka, som hun må tage?? Det gjorde der i hvert fald ikke hjemme hos mig!

Jeg tror også forældrene skal til at sætte nogle grænser, selvom de jo nok har opgivet, med den opførsel!

Anmeld

3. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

tarkoflen skriver:

Hi hi fint at din mor er ærlig så ved du hvad du kan risikere med Ida når hun bliver teenager

Til TS jeg må indrømme, at det undre mig, at der bare lige står to flasker vodka, som hun må tage?? Det gjorde der i hvert fald ikke hjemme hos mig!

Jeg tror også forældrene skal til at sætte nogle grænser, selvom de jo nok har opgivet, med den opførsel!

Hæhæ, ja ikke?  Og tro mig, jeg var værre end "bare" pain in the ass.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.