Bedste aldersforskel på nr 1 og 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2012

Studerendemor

modesty skriver:

Man kan selvfølgelig ikke generalisere - men jeg læste en artikel i Politiken for nogle år siden, hvor man havde lavet en stor undersøgelse, der viste at søskende med 5 år imellem var mest tilfredse med deres forhold til søskende.

Hvis vi skal have flere end vores dreng, vil jeg synes at 4 år er det bedste for os.

Den undersøgelse vil jeg henvise til, når der bliver hentydet til, at det er "synd" for vores to årige at der ikke er søskene på vej foreløbig... 

Pyha. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2012

L&V

Der bliver knap 2år mellem vores og det første år er jeg da overbevist om bliver en kæmpe udfordring men på sigt tror jeg det bliver en kæmpe fordel.. En undersøgelse i et af alle de der forældre/barn blade havde en psykolog der udtalte at 3år var den optimale forskel da det store barn havde forståelse for at det lille barn havde nogle behov osv.

Anmeld

3. december 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Jemion skriver:

VoreseerddederManden og jeg har snakket om hvor stor en aldersforskel der skulle være hvis vi ville have nr 2.. Jeg vil gerne have at vores søn bliver blefri, han er 15 mdr nu og manden har lidt pres over at have ham alene så han er ikke så tryg hvis vi fik en mere så vi snakker lidt om hvad et godt tal er til at være imellem dem så de stadig har glæde af hinanden.. Hvad synes i? 

Vores er der 3 år imellem og det syntes jeg passer rigtig godt de har så stor glæde af hinanden.

Anmeld

3. december 2012

Muhmi

Aner det ikke og tror ikke der er en "bedste alder" imellem børn, det kommer an på hvordan man opdrager sine børn og hvordan tingene ellers hænger sammen... Men ligemeget hvad, så kan man jo kun prøve det der med at få nr. 1 og 2 i en bestemt alder, én gang... Så der er vist ingen der kan sige hvornår det er det bedste tidspunkt, andet end når I er klar til den næste...

Anmeld

3. december 2012

Den lykkelige

Vi kunne godt tænke os at der var ca 3,5 år mellem vores.. min datter er 21 mdr nu.. Så har hun haft et halvt år i børnehave og er kørt ordentlig ind (hun er laaang tid om nye ting).. så tænker det er den bedste alder.. for os.. men altså tror det kommer an på hvad man gør det til og hvad man selv synes passer i ens hverdag.. tror ikke der er facit  

Anmeld

3. december 2012

Tulle28

Der er 2,5 år mellem mine døtre og det er helt perfekt. Den store er så stor så hun forstår det meste og kan selv udtrykke sig (ift. at være træt, sulten, tørstig, fryser osv) og jeg synes egentlig det at blive storesøster er gået rimelig smertefrit, på trods af at hun har et heftigt temperament og generelt er lidt af en mundfuld. Den lille er 3 mdr nu og det er så sødt når man ser hende kigge langt efter sin storesøster og smile, når hun laver fis med hende (hvilket sker ret tit)

Jeg ville egentlig gerne have ventet til den store var mindst 3, men sådan skulle det så ikke være Nu er jeg SÅ glad for at aldersforskellen ikke er større. Ift. ble synes jeg ikke det er et problem, man er jo inde i rutinen og de par bleer fra eller til i løbet af dagen betyder ikke noget.

Men man skal da gøre det, når man synes man har overskud og lyst til en mere. Det er jo det allervigtigste ift at få børn

Anmeld

3. december 2012

modesty

skrivemaskine skriver:

Den undersøgelse vil jeg henvise til, når der bliver hentydet til, at det er "synd" for vores to årige at der ikke er søskene på vej foreløbig... 

Pyha. 

Jeg har prøvet at finde link, men kan desværre ikke...

Anmeld

3. december 2012

Mortiltodrenge

Laulund87 skriver:

3-4 år Den første er blefri, sutfri, mere selvstændig.. Generelt er alt det baby'ede slut.

Vi arbejder på nr 2 og den første er af med de ting nu

Meget enig. Vores den ældste var 3,5 år, hvilket var helt perfekt

Anmeld

3. december 2012

Camulla

Jemion skriver:

Manden og jeg har snakket om hvor stor en aldersforskel der skulle være hvis vi ville have nr 2.. Jeg vil gerne have at vores søn bliver blefri, han er 15 mdr nu og manden har lidt pres over at have ham alene så han er ikke så tryg hvis vi fik en mere så vi snakker lidt om hvad et godt tal er til at være imellem dem så de stadig har glæde af hinanden.. Hvad synes i? 

De kloge hoveder siger, at 3-4 år imellem er mest ideelt, eftersom de der er startet i børnehave og har fået sine egne venner, de har fået et sprog og er blevet mere selvstændige.

Der er 3 år og 5 måneder mellem mine og det er helt perfekt! Har en veninde som har 2 med 17 mdr. imellem og det forryder hun nu. Hun ville have ventet et år siger hun, men det var en ups'er og det var synd for dem begge da de var mindre. Nu er de 4 og snart 3 og nu er det godt, men ikke før nu, har det været godt...

Anmeld

3. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Den bedste aldersforskel findes ikke. Børn og forældre er forskellige, og der er heldigvis ingen manual for, hvordan det fungerer bedst. 

Der er fire år mellem vores nr. 1 og 2 og kun 14 måneder mellem nr. 2 og 3. Ingen af delene har været "forkert" eller givet store problemer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.