Bedste aldersforskel på nr 1 og 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2012

tarkoflen

Jeg har en veninde der har 3 år imellem, så hendes ældste er lige startet i børnehave en måned før nr. 2 kom og det kan jeg høre på min veninde, at det er ikke optimalt, fordi der er mange forandringer lige oveni hinanden for den store!

Mellem mig og min lillebror er der 6 1/2 år og det har aldrig været et problem, vi har haft og har stadig stor glæde af hinanden! Jeg gik på noget skoleophold med en på et tidspunkt der var tvilling og de to piger kunne ikke holde hinanden ud, så det behøver ikke være en kæmpe fordel, at der er kort tid imellem

Jeg har stemt 4 år, men mener nok sådan mellem tre og fire, så den store er kørt godt ind i børnehave og er noget mere selvhjulpen og så fordi det nok bliver det jeg selv synes er max, i forhold, til mig selv, fordi jeg ellers vil synes jeg er for gammel når nr. 2 måske kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

modesty

Man kan selvfølgelig ikke generalisere - men jeg læste en artikel i Politiken for nogle år siden, hvor man havde lavet en stor undersøgelse, der viste at søskende med 5 år imellem var mest tilfredse med deres forhold til søskende.

Hvis vi skal have flere end vores dreng, vil jeg synes at 4 år er det bedste for os.

Anmeld

2. december 2012

B&J

ved ikke med aldersforskellen jeg syntes det er mere vigtigt man venter til man er klar til en mere...

vi vil have en lille ny når vi er klar og jeg ved ikke om der går 1år eller om der går 4år...

det finder vi ud af

Anmeld

2. december 2012

LR85

Jemion skriver:

Manden og jeg har snakket om hvor stor en aldersforskel der skulle være hvis vi ville have nr 2.. Jeg vil gerne have at vores søn bliver blefri, han er 15 mdr nu og manden har lidt pres over at have ham alene så han er ikke så tryg hvis vi fik en mere så vi snakker lidt om hvad et godt tal er til at være imellem dem så de stadig har glæde af hinanden.. Hvad synes i? 

Vores er der 2,4 år mellem og det virker bare perfekt for os. 

Anmeld

2. december 2012

Hvem?

Manden og jeg har snakket om hvor stor en aldersforskel der skulle være hvis vi ville have nr 2.. Jeg vil gerne have at vores søn bliver blefri, han er 15 mdr nu og manden har lidt pres over at have ham alene så han er ikke så tryg hvis vi fik en mere så vi snakker lidt om hvad et godt tal er til at være imellem dem så de stadig har glæde af hinanden.. Hvad synes i? 

Kunne ikke stemme "mindre end 1 år", så har stemt 1 år, jeg har drengene med 10,5 mdrs mellemrum og det er fantastisk og jeg gjorde det helt sikkert gerne igen, hvis jeg fik lov

Jeg har selv søskende hvor der er mellemrum på 15 mdr, 8 år og 11 år og vi er alle meget tætte, men min søskende hvor der kun er 15 mdr ældre end mig, vi har et helt specielt bånd og har været som pot og pande gennem hele livet og er det stadig

Anmeld

2. december 2012

LinLin

Der er 4 år og 1 uge imellem mine drenge. Det har været perfekt! S jeg har stemt 4.

Jeg synes alt under 2 år er for lidt. Den 'store' er slet ikke stor nok! Så 2,5-4 år vil jeg sige.

Anmeld

2. december 2012

Jemion

På min mand og hans søs er der 18 mdr imellem og på min søs og jeg er der 11 år vi har begge haft glæde af vores søskende  Jeg tror at min mave fornemmelse siger 3-4 år så storebror bliver lidt mere selvstændig og ble og sut fri  

Anmeld

3. december 2012

Koen.

Vi har 25 mdr imellem og det er perfekt, nu er den mindste 6 mdr og de griner bare hver dag sammen af hinandes tossede påfund

Anmeld

3. december 2012

MorDk

Jeg har stemt 2 år (Det er der mellem mine)

Anmeld

3. december 2012

Lunae

Jeg har stemt tre år! Mellem min bror og jeg er der 3 år og fire dage. Det har virket perfekt for os.

Vi får formodentlig 2,10 år mellem vores børn. Det tror jeg egentlig også er fint! Jeg havde tænkt at det var okay at blive storesøster mellem 2,5 og 3,5 år, så det har vi jo ramt fint!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.