Runs in the family...:o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
18 svar
0 synes godt om
9. juni 2009

Honningblomst

Hej piger...

Nu læser jeg jo til pædagog som de fleste ved og i min familie er det nærmest en joke nu, at blive pædagog...

Min mor og hendes tre søstre er pædagoger.
Min søster og jeg læser til pædagog.
Og halvdelen af mine 25 kusiner og fætre er pædagoger(to lærere dog) eller læser til det...og så er der lige en stor del af koner og mænd der også er det.

Er der andre der oplever samme mønster...måske ikke lige som i vores familie med den lillae ble der sender store skygger udover alle...men måske inden for andre fag eller interesser...eller bare noget der gør i kan mærke eller se at I er forbunde...?

Knus Eva..som elsker at mødes med hele den storsnakkende pædagogfamilie...skønt skønt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2009

fam.4xc

Eva skriver:

Hej piger...

Nu læser jeg jo til pædagog som de fleste ved og i min familie er det nærmest en joke nu, at blive pædagog...

Min mor og hendes tre søstre er pædagoger.
Min søster og jeg læser til pædagog.
Og halvdelen af mine 25 kusiner og fætre er pædagoger(to lærere dog) eller læser til det...og så er der lige en stor del af koner og mænd der også er det.

Er der andre der oplever samme mønster...måske ikke lige som i vores familie med den lillae ble der sender store skygger udover alle...men måske inden for andre fag eller interesser...eller bare noget der gør i kan mærke eller se at I er forbunde...?

Knus Eva..som elsker at mødes med hele den storsnakkende pædagogfamilie...skønt skønt..

min søster og jeg er begge inde for sundhedsfaget - ellers er familiens arbejds hænder vist spredt godt og grundigt

Anmeld

9. juni 2009

Kaufie

Lidt, men slet ikke i så udtalt grad som din....

Men min morfar var kirkesanger - en af hans sønner blev præst, og en af hans sønner igen (min fætter) læser teologi. Min mor overtog embedet som kirkesanger efter min morfar, hvilket hverken min søster eller jeg har planer om at videreføre.

Men så er der en del sygeplejersker/diakoner - præstens kone er fx sygeplejerske - min fætters (teologistud.) kone er også sygeplejerske. To af mine fætre fra den familie (5 børn) har også giftet sig til deres egen private sygeplejerske... En anden af min mors brødre var diakon, hans kone sygeplejerske, en af deres sønner er under udd. som sygeplejerske - den anden som maskinsnedker.

Min fars familie er så gigantisk, at jeg ikke aner hvad ½ af dem laver.... Men vi ligger vist alle i den der bløde middelklasse med mellemlang-lang uddannelse, et par professorer, en del håndværkere, et par musikere, et par selvstændige og en lille håndfuld landmænd....

Anmeld

9. juni 2009

Lullaby

Ork ja. Min mand og svigermor er ved at uddanne sig til lærere. Jeg er snart færdig, min svigerfar har været lærer i mange år og min svoger skal på lærerseminariet om et par år  Vi har talt om, at vi vil starte vores egen skole. Mine svigerinder vil nemlig være pædagoger

Anmeld

9. juni 2009

Fam. Madsen

vi er vist godt spredt, min bror er maler, min søster er lige bleven færdig med sin hg og vil læse vider til kontor dame.
min mor er ssh.
jeg selv er ssh

min lille søster ved ikke hvad hun vil endnu.

min mand er maler hans ene bror er også maler den anden lanbrugs et elller andet
hans mor tidliger dagplejer og hans far tidliger pædagog

nogen af mine kusiner dem jeg snakker med er ssh'er men resten ved jeg ikke, men vi er vist meget spredt...

Anmeld

9. juni 2009

Kristina V

Jeg arbejder i min fars firma. Så her i vi tæt
Ellers er min bror, mor, og onkler faktisk kontormus alle sammen.. Manden er faktsik den eneste uden skrivebord job. han er slagter...
Men slet slet ikk på samme måde som dig Eva.

Anmeld

9. juni 2009

louisepigen23

vi har mange i et håndværksfag... jeg læser til fotograf, min far er uddannet kleinsmed, min bror og kæreste har været ved at uddanne sig til kleinsmed også... min mor er skiltemaler, min farfar er pensioneret tømrer og sådan kører den bare

knus louise

Anmeld

9. juni 2009

Mum33

Jep. Vi er lærer-familien. Begge mine forældre, mig og min mand. Moster, onkel - kunne blive ved. Men der har da sneget sig en pædagog, en revisor og en pensionsrådsgiver ind også

Anmeld

9. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min mor er psykolog og det er jeg også om et år...

Anmeld

9. juni 2009

lonemus

Flere i min familie er selvstændige, hvilket jeg også er....så det går vel også igen i familien .)
Også har vi en del entreprenører

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.