Juleaften ? Hvad skal jeg gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.729 visninger
19 svar
1 synes godt om
2. december 2012

MyLove E

Hej alle sammen:-)

Jeg har brug for noget hjælp. Men det kræver noget for historie.

Vi har prøvet at dele vores jul sådan op at det ene år holder vi det hjemme hvor svigerforældre, Svoger på børn og så min mor kommer her.
Det andet år tager vi så ned til mine søskende.

Det var så det år i år hvor turen skulle gå til mine søskende. Min mor har hele tiden brokket sig meget over at vi tog ned til min papmor når nu endelig Fisen kunne forstå lidt af julen. Men det er jo mine søskende jeg skal holde jul med. De bor jo bare stadig hjemme (19 og 16...)
Nå men så skulle jeg så arbejde juleaftensdag og den 25. Så vi lave om til at vi tog ud til min moster hvor min mor også er. Det syntes hun jo var bedst.

Nå men nu er jeg blevet fyret og skal jo så ikke arbejde .

Min mor syntes at nu har vi jo afmeldt i ved mine søskende. Og nu havde hun jo lige glædet sig til at være sammen med ham.
Ja men det havde hans moster jo også.

Min mor og mand er ikke så glade for hinanden fortiden.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre vil bare gøre alle glade.

Hvad syntes i jeg skal gøre??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

banana3

Tauf skriver:

Vi har prøvet at dele vores jul sådan op at det ene år holder vi det hjemme hvor svigerforældre, Svoger på børn og så min mor kommer her.

Det var så det år i år hvor turen skulle gå til mine søskende. Min mor har hele tiden brokket sig meget over at vi tog ned til min papmor når nu endelig Fisen kunne forstå lidt af julen. Men det er jo mine søskende jeg skal holde jul med. De bor jo bare stadig hjemme (19 og 16...)
Nå men så skulle jeg så arbejde juleaftensdag og den 25. Så vi lave om til at vi tog ud til min moster hvor min mor også er. Det syntes hun jo var bedst.

Min mor syntes at nu har vi jo afmeldt i ved mine søskende. Og nu havde hun jo lige glædet sig til at være sammen med ham.

Stakkels stakkels dig, jeg kan høre lige meget hvad du vælger, så kommer du til at sidde med dårlig samvittighed.

Jeg synes faktisk det er rigtig svært, men jeg synes du skal holde dig til det i "plejer" at gøre. for hvad så næste år, der forstår han jo endnu mere

Anmeld

2. december 2012

MyLove E

banana3 skriver:

Stakkels stakkels dig, jeg kan høre lige meget hvad du vælger, så kommer du til at sidde med dårlig samvittighed.

Jeg synes faktisk det er rigtig svært, men jeg synes du skal holde dig til det i "plejer" at gøre. for hvad så næste år, der forstår han jo endnu mere

Ja du har helt ret Jeg har faktisk mest lyst til at aflyse julen i år:-(

Anmeld

2. december 2012

banana3

Tauf skriver:

Ja du har helt ret Jeg har faktisk mest lyst til at aflyse julen i år:-(

Men heldigvis gør du ikke det. du er nemlig en super sej kvinde der ender med at træffe den rigtige beslutning så du får en fantastisk jul med familien, den ene eller den anden

Anmeld

2. december 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, din mor er urimelig. Hun havde den første jul med sit barnebarn, nu er det ikke hendes tur, og næste år forstår han mere endnu. I øvrigt kunne I også have valgt en model, hvor I fejrede alene med din svigerfamilie, og så ville det kun være hvert tredje år, hun så ham juleaften - jeg synes ikke, hun kan være bekendt at prøve at give dig dårlig samvittighed, når du bare prøver at tilgodese alle. 

Anmeld

2. december 2012

MyLove E

banana3 skriver:

Men heldigvis gør du ikke det. du er nemlig en super sej kvinde der ender med at træffe den rigtige beslutning så du får en fantastisk jul med familien, den ene eller den anden

Ej Hvor er du sød:-):-):-)
Men tror desværre ikke at det kan lykkes i år:-(

Anmeld

2. december 2012

MyLove E

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, din mor er urimelig. Hun havde den første jul med sit barnebarn, nu er det ikke hendes tur, og næste år forstår han mere endnu. I øvrigt kunne I også have valgt en model, hvor I fejrede alene med din svigerfamilie, og så ville det kun være hvert tredje år, hun så ham juleaften - jeg synes ikke, hun kan være bekendt at prøve at give dig dårlig samvittighed, når du bare prøver at tilgodese alle. 

Har prøvet at forklarer hende det. Men hun tænker kun på sig selv og siger at det er os andre som kun tænker på sig selv...

Anmeld

2. december 2012

M (:

Tauf skriver:

Hvis du ikke skulle medtænke alle andres følelser, hvem ville du og din mand så allerhelst holde jul med?

Anmeld

2. december 2012

Nadia&Daniel

Tauf skriver:

Hold da op - nogle gange er jeg altså meget glad for min familie ikke holder jul, så er det meget nemmere

Til ts - har ikke noget råd, vil bare give et  (selvom det ikke hjælper det store)

Anmeld

2. december 2012

FruK

Jeg synes det er tarveligt og ikke særlig voksent af din mor af brokke sig og give dig dårlig samvittighed. 

Jeg har selv et skilsmissebarn, og han skal selvfølgelig holde med sin far og stedmor hvert andet år - uden at hverken jeg eller hans mormor brokker sig over det. I stedet hygger vi d. 23. de år, hvor vi ikke har d. 24. med ham. Min mor har ikke anden familie, så hun har i øvrigt ofte været alene d. 24. de år. Uden brok. 

Jeg synes også at du skal gøre som du plejer, og så sige til din mor at I laver noget julehygge med hende en anden dag. Du skal ikke have dårlig samvittighed - det er altså de færreste der kan være sammen med hele familien hvert eneste år - de fleste er nødt til at dele det op på en eller anden måde. Thats life! Din mor får d. 24. igen til næste år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.