Børn i Dp og vuggestue-hvor lange dage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2012

Carina:-)

Ja jeg synes det er for meget. Min dreng på 13 mdr. er i vuggestue 7 timer om dagen, og dét synes jeg er for meget. Han hygger sig og er ikke smadret når han kommer hjem, men jeg synes at et barn skal være mere sammen med sine forældre end med pædagoger. Men det er desværre ikke altid muligt.

Ja jeg synes det er for meget.

Men det kan jo ikke være anderledes.

Du er i det mindste ikke en af de forældre der har sine børn afsted 8 -10 timer hver dag selv om de ikke arbejder 

Så glæd dig over dit nye job,og tænk på at du jo også gør det fordi du gerne vil noget med din fremtid 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2012

Laulund87

Maria er afsted fra kl 06.45-14.00

Far afleverer da hun alligevel er oppe og det fungerer bedst. Jeg henter hver dag da jeg er hjemme. Kan ikke hente hende tidligere da hun sover til middag og vågner lidt i to

Anmeld

2. december 2012

anynom

Isabel er i snit i dagpleje 8,6 timer om dagen. Vi kan ikke gøre det anderledes og hun har det godt "trods" antallet af timer. Hun sover en lur á 3 timer om dagen, så i teorien er hun der jo egentlig kun 5,6 timer Der skal så tillægges 2,5 timer til to af dagene fordi hun er hos min mor efter dagpleje mandag og onsdag.

Vi har bestemt os for ikke at have dårlig samvittighed (og vi hører slet ikke efter når andre siger at det er alt for mange timer), for hun trives og vi er begge nødt til at arbejde over 37 timer om ugen.

Anmeld

2. december 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Jamen det er jo ikke et spørgsmål, om det er for meget, for det er nu engang sådan det må være pga jeres arbejde Og du er jo opmærksom på, at det selvfølgelig ER lang tid og derfor vil give hende en kortere dag, hvis du får muligheden

/ Taco78 

Anmeld

2. december 2012

Frøken J.

Eddy skriver:

Hej skønne tøser 

Hvor længe er jeres børn i Dp/vuggestue i løbet af ugen??

Sagen er den at jeg har en datter på 13 måneder og hun har været i dagpleje i snart 3 måneder og det kører bare. Hun er fra 7:45-15 mandag til torsdag og fredag er til kl 14. 

Men Jeg har fået arbejde fra torsdag i næste hvilket jeg er meget glad.

(jeg gik hjemme da jeg ventede min datter og så selvfølgelig 1 år på barsel. )

Men mine arbejdstider er fra 8-16:30 mandag til torsdag og til 14:30 fredag. Kan dog vælge at møde en halv time før og så gå en halv time før.. Min datters Dp lukker kl 16:20 og 15:00 om fredagen. så det vil sige at min datter nok skal være i Dp fra 7:15 til 16-16:15 hverdag undtaget fredag... Er det for meget???? 

føler på en måde at jeg svigter hende når hun er så længe afsted... er det normalt at føle sådan???

håber I kan hjælpe med lidt svar og opmuntring

Hvis du vil høre min ærlige mening, synes jeg det er mange timer - Men jeg dømmer dig ikke for det, for jeg ved at sådan er det bare med nogle familiestrukturer og arbejdstider, og der er jo ikke noget at gøre ved det. Da jeg er studerende har vi mere frihed. Vi har deltidspasning, således at Rose kun er der fra 8.30-14.30, og typisk kommer hun først omkring kl. 9, hvor dagen rigtig starter i vuggestuen.

Anmeld

2. december 2012

henh01

Min søn er typisk i vuggestue fra kl. 7.30-8 og til kl. 14-14.30
Han bliver altid afleveret tidligt selvom jeg først møder sent, da jeg skal afleverer den store i skole og det derfor giver det bedste flow om morgenen.

Jeg synes man bør bestræbe sig på at give sine børn så korte dage som muligt, men det skal jo passe sammen med jobs osv.

Måske du havde mulighed for at få en bedsteforælder, tante, onkel eller andet Jeres barn er glad ved til at hente tidligt en gang om ugen så barnet føler det har lidt frirum?

Anmeld

2. december 2012

Mettefpigen

Næ jeg synes det er meget normalt... Sådan er det når man har et 37 timers arb :-)

Anmeld

2. december 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
henh01 skriver:

Min søn er typisk i vuggestue fra kl. 7.30-8 og til kl. 14-14.30
Han bliver altid afleveret tidligt selvom jeg først møder sent, da jeg skal afleverer den store i skole og det derfor giver det bedste flow om morgenen.

Jeg synes man bør bestræbe sig på at give sine børn så korte dage som muligt, men det skal jo passe sammen med jobs osv.

Måske du havde mulighed for at få en bedsteforælder, tante, onkel eller andet Jeres barn er glad ved til at hente tidligt en gang om ugen så barnet føler det har lidt frirum?

/ Taco78 

Anmeld

2. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

vores bliver typisk afleveret mellem 8.30-9.00 og senest hentet kl. 15.00. Han sover gerne 2,5-3 timer. Så det er kun tre timer han er "på".

Jeg synes det er en lang dag, men er studerende i en børnehave og der er mange som bliver afleveret 6.30 og hentet 16.00. Sådan ser virkeligheden ud for mange.

Anmeld

2. december 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

De fleste familier kræver det, at man har to fuldtidsjob på 37 timer, at få tingene til, at hænge sammen. Det er 37 timer + transport.

Og jeg tror godt, at de fleste kan blive enige om, at det ville være dejligt, hvis alle kunne være på deltid. Men sådan hænger livet desværre ikke sammen.

Det man kan gøre er, at den ene aflevere og den anden henter for, at dagene ikke bliver for lange.

Vores bliver afleveret kl. 7.15 og hentet kl. 15.30-15.45 - nogen dage tidligere, hvis min mand har tidligt fri. Nogen vil måske synes det er lange dage, men mine børn ELSKER at være i bh. De elsker også, at holde fridage med mor og far, men når det er sagt, så ELSKER de deres børnehave og jeg har ikke dårlig samvittighed over, at aflevere dem om morgen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.