Risalamande

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.849 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. november 2012

Stumpen

Hvordan laver du din??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

mth1987

Stumpen skriver:

Hvordan laver du din??

mener jeg plejer at lave alm risengrød med vanille og uden salt og så pisker noget fløde let og vender i grøden når den er hel kold sammen med hakkede mandler. Er ikk sikker da det jo er et helt år siden 

Anmeld

30. november 2012

B&J

dag 1 kåger risengrød dagen før med en vanilie stang og stængerne så det kan trække godt ud

dag 2 piser fløde hakker mandler og vi putter så lidt mandel essens i for ekstra smag også er den hjemme...

også laver vi hjemmelavet jordbær sovs til

Anmeld

30. november 2012

Stumpen

B&J skriver:

dag 1 kåger risengrød dagen før med en vanilie stang og stængerne så det kan trække godt ud

dag 2 piser fløde hakker mandler og vi putter så lidt mandel essens i for ekstra smag også er den hjemme...

også laver vi hjemmelavet jordbær sovs til

Koger du bare grøden som anvisningen på pakken siger med en vaniljestang i?? Du flækker ikke vaniljestangen eller noget??

Anmeld

30. november 2012

mth1987

Stumpen skriver:

Koger du bare grøden som anvisningen på pakken siger med en vaniljestang i?? Du flækker ikke vaniljestangen eller noget??

Jo du flækker stangen

Anmeld

30. november 2012

Stumpen

mth1987 skriver:

Jo du flækker stangen

Jeg lavede nemlig risalamande den anden dag efter en opskrift som jeg tidligere har lavet, men det blev bare ikke som det plejede og synes det udtørrede hurtigere end det skulle så tænkte om man ikke kunne lave alm risengrød bare med en stang i eller lignende og det kan man altså 

Anmeld

30. november 2012

B&J

Stumpen skriver:

ja jeg koger risengrøden som det står på pakken jo jeg flækker den og tager de små korn ud med en lille kun sukker bare lidt så det fordeler sig 100% også stænger der ned også og MUMS en smag det er fantastisk...

Anmeld

30. november 2012

Kamulla

laver risengrød selvf...

så råcreme blandet med flødeskum, det blander jeg i vores risengrød.. namme nam.. den eneste jeg kan lide... 

Anmeld

30. november 2012

mth1987

Kamulla skriver:

laver risengrød selvf...

så råcreme blandet med flødeskum, det blander jeg i vores risengrød.. namme nam.. den eneste jeg kan lide... 

Det lyder sgu også meget godt. Måske man sku prøve det

Anmeld

30. november 2012

lisbethita

Stumpen skriver:

Hvordan laver du din??

Min oldemors opskrift er altid et KÆMPE hit...

Udover det sædvanlige med risengrød kogt med en flækket vaniliestang, så stilles den på køl. Når den er kold, så blandes den med finthakkede mandler OG æggesnaps (altså en æggeblomme rørt godt op i sukker) og bagefter blandes det med stiv pisket fløde. Der tilsættes ca. 1 spiseske sherry. Det giver en helt fantastis smag. Jeg HADER ris a la mande, der bare er lavet på fløde. Det er bare for fedt for mig. Vi bruger altid opvarmet kirsebærsause til.

ELSKER DET!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.