Tygge panodil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2012

Simon Isaksen

kitra skriver:

Er det bare mig der godt kunne bruge en panodil der kunne tygges som en vitaminpille til børnene? Jeg har to piger den store (3 år) tager mixturen uden problemer hvis hun er syg men den mindste (2 år) vil under ingen omstændigheder tage det skidt, om hun så har 40 i feber og ingen kræfter har får jeg det ikke i hende. Men så tænker jeg hvorfor har de ikke lavet en tygge panodil/pamol/pinex? jeg synes det er træls at man skal volde et sygt barn smerte/ubehag ved at give dem medicin for hvis hun skal ha mixturen skal hun holdes på alle leder og kanter og ellers er det jo stik pille og den synes jeg sku heller ikke er for sjov. Nu skal det lige siges det er yderst sjældent mine børn er syge men når de så er så synes man bare det er røv irriternede man ikke kan hjælpe lidt mere. 

kan ikke huske om man også kan få det i smerte stillende men ved de har lavet nogle piller som er lavet af noget "vingummi" matriale og ligner vingummi bamser, personligt er jeg meget imod det da børne tror det er okay at spise slik som medicin men ja der må da helt klart findes en løsning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2012

Simon Isaksen

kitra skriver:

det var da mærkeligt, jeg var på apoteket i dag og spurgte om man ikke kunne få nogen tyggepanodiler pga min datter og hun havde aldrig hørt om det så jeg fik nogen stikpiller i stedet for øv. men forstår ikke helt er det panodil? for har siddet g kigget på panodil.dk og de nævner ingen steder den slags de nævner kun mixtur, stikpiller og brus tablet til børn

http://www.webapoteket.dk/produkter/pamol-flash-smeltetabletter-mod-smerter-12-stk

vær obs på 

Børn under 6 år: Tabletten skal opløses i en skefuld vand eller mælk (risiko for bitterhed)

Anmeld

30. november 2012

LR85

kitra skriver:

jeg har selv prøvet en stik pille et par enkelte gange og jeg synes det er vildt ubehageligt derfor er jeg ikke så tosset med at skulle udsætte hende for det. men det kan godt være det bare er mig der er lidt sart 

Jaaa måske. 

Det er jo aldrig rart a få noget i numsen. Men den er jo blød og skal jo kun 1 cm op, så det tager jo ca ét sekundt, så er den 'indtaget'. 

Men de der tyggetabletter lyder da også fine, hvis de ellers findes. 

Anmeld

30. november 2012

_-Kathrine-_

Man kan få Pamol flash og Pinex tyggetabletter med jordbærsmag!

Anmeld

30. november 2012

chael

kitra skriver:

Er det bare mig der godt kunne bruge en panodil der kunne tygges som en vitaminpille til børnene? Jeg har to piger den store (3 år) tager mixturen uden problemer hvis hun er syg men den mindste (2 år) vil under ingen omstændigheder tage det skidt, om hun så har 40 i feber og ingen kræfter har får jeg det ikke i hende. Men så tænker jeg hvorfor har de ikke lavet en tygge panodil/pamol/pinex? jeg synes det er træls at man skal volde et sygt barn smerte/ubehag ved at give dem medicin for hvis hun skal ha mixturen skal hun holdes på alle leder og kanter og ellers er det jo stik pille og den synes jeg sku heller ikke er for sjov. Nu skal det lige siges det er yderst sjældent mine børn er syge men når de så er så synes man bare det er røv irriternede man ikke kan hjælpe lidt mere. 

Man kan få suge tabletter til børn, fra pamol, med banan smag.

Anmeld

30. november 2012

Tulle28

Det er underligt de ikke har lavet det synes jeg, i USA f.eks. Kan man få smertestillende til børn netop som tyggetablet med smag. Men det kommer nok?!

Anmeld

30. november 2012

FruK

kitra skriver:

ja det er suge tabletter men det vil jeg ikke kunne få tøsen til at forstå at hun ikke skal tygge den.

Nå på den måde... 

Jeg brugte stikpiller indtil han var stor nok til de andre. Kunne nærmest liste den ind uden han bemærkede det - tror ikke de tænker på det som et "overgreb"... Min gjorde i hvert fald ikke. Da han blev så stor at han ikke brød sig om det, gik vi over til de der sutte-nogen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.