Tygge panodil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.900 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. november 2012

kitra

Er det bare mig der godt kunne bruge en panodil der kunne tygges som en vitaminpille til børnene? Jeg har to piger den store (3 år) tager mixturen uden problemer hvis hun er syg men den mindste (2 år) vil under ingen omstændigheder tage det skidt, om hun så har 40 i feber og ingen kræfter har får jeg det ikke i hende. Men så tænker jeg hvorfor har de ikke lavet en tygge panodil/pamol/pinex? jeg synes det er træls at man skal volde et sygt barn smerte/ubehag ved at give dem medicin for hvis hun skal ha mixturen skal hun holdes på alle leder og kanter og ellers er det jo stik pille og den synes jeg sku heller ikke er for sjov. Nu skal det lige siges det er yderst sjældent mine børn er syge men når de så er så synes man bare det er røv irriternede man ikke kan hjælpe lidt mere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Er det bare mig der godt kunne bruge en panodil der kunne tygges som en vitaminpille til børnene? Jeg har to piger den store (3 år) tager mixturen uden problemer hvis hun er syg men den mindste (2 år) vil under ingen omstændigheder tage det skidt, om hun så har 40 i feber og ingen kræfter har får jeg det ikke i hende. Men så tænker jeg hvorfor har de ikke lavet en tygge panodil/pamol/pinex? jeg synes det er træls at man skal volde et sygt barn smerte/ubehag ved at give dem medicin for hvis hun skal ha mixturen skal hun holdes på alle leder og kanter og ellers er det jo stik pille og den synes jeg sku heller ikke er for sjov. Nu skal det lige siges det er yderst sjældent mine børn er syge men når de så er så synes man bare det er røv irriternede man ikke kan hjælpe lidt mere. 

Hvad med at knuse pillen og så bland den i noget yoghurt? det kan jeg huske mine forældre gjorde med mig da jeg var mindre.. og ellers så er der da Panodil Junior (flydende eller i stikpille-form) 

Anmeld

29. november 2012

Laulund87

Min datter på 3 år har altid fået panodil som stikpille. Hun siger intet til det og så slemt er det altså heller ikke

Anmeld

29. november 2012

tymini

Du kan sagtens få panodiler som piller til de små. De skal tygges som en vitaminpille og smager af banan

Anmeld

29. november 2012

aarhusmor

Enig med indlægget ovenfor. Vi har også købt dem som tyggetabletter og med banansmag

Anmeld

29. november 2012

kitra

tymini skriver:

Du kan sagtens få panodiler som piller til de små. De skal tygges som en vitaminpille og smager af banan

det var da mærkeligt, jeg var på apoteket i dag og spurgte om man ikke kunne få nogen tyggepanodiler pga min datter og hun havde aldrig hørt om det så jeg fik nogen stikpiller i stedet for øv. men forstår ikke helt er det panodil? for har siddet g kigget på panodil.dk og de nævner ingen steder den slags de nævner kun mixtur, stikpiller og brus tablet til børn

Anmeld

29. november 2012

LR85

kitra skriver:

Jeg synes stikpillen er genial. 

Det gør ikke ondt, den bliver optaget hurtigt og er knap så skadelig for leveren. 

Anmeld

29. november 2012

FruK

kitra skriver:

det var da mærkeligt, jeg var på apoteket i dag og spurgte om man ikke kunne få nogen tyggepanodiler pga min datter og hun havde aldrig hørt om det så jeg fik nogen stikpiller i stedet for øv. men forstår ikke helt er det panodil? for har siddet g kigget på panodil.dk og de nævner ingen steder den slags de nævner kun mixtur, stikpiller og brus tablet til børn

Jeg mener det er Pamol - de laver i hvert fald nogle til at sutte/tygge som smager af banan. Eller ... De skal lægges på tungen og så opløser de sig. 

Anmeld

29. november 2012

kitra

FruK skriver:

Jeg mener det er Pamol - de laver i hvert fald nogle til at sutte/tygge som smager af banan. Eller ... De skal lægges på tungen og så opløser de sig. 

ja det er suge tabletter men det vil jeg ikke kunne få tøsen til at forstå at hun ikke skal tygge den.

Anmeld

29. november 2012

kitra

LR85 skriver:

Jeg synes stikpillen er genial. 

Det gør ikke ondt, den bliver optaget hurtigt og er knap så skadelig for leveren. 

jeg har selv prøvet en stik pille et par enkelte gange og jeg synes det er vildt ubehageligt derfor er jeg ikke så tosset med at skulle udsætte hende for det. men det kan godt være det bare er mig der er lidt sart 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.