Skrupsulten om eftermiddagen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.018 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. november 2012

birthee

Har en datter på halvandet, der bare er skrupsulten om eftermiddagen, når hun kommer hjem fra dagpleje....hun kan snildt spise en bolle (hjemmebagt, grov), og to stykker frugt, hvoraf det ene stykke er en banan af rimelig str...

Det resulterer jo så i at hun ikke er sulten når der serveres aftensmad, men synes altså det er for tidligt at spise aftensmad kl. 16 - der er jo også en storebror på 5 der skal tages hensyn til...

Hvad gør I om eftermiddagen med mad???

Knus Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

Giraffen

birthee skriver:

Har en datter på halvandet, der bare er skrupsulten om eftermiddagen, når hun kommer hjem fra dagpleje....hun kan snildt spise en bolle (hjemmebagt, grov), og to stykker frugt, hvoraf det ene stykke er en banan af rimelig str...

Det resulterer jo så i at hun ikke er sulten når der serveres aftensmad, men synes altså det er for tidligt at spise aftensmad kl. 16 - der er jo også en storebror på 5 der skal tages hensyn til...

Knus Birthe

ku du måske snakke med DP om at hun evt ka få lidt kl 14-15? så ku det være sulten blev lidt mere passende ift aftensmad

Anmeld

29. november 2012

birthee

Giraffen skriver:

ku du måske snakke med DP om at hun evt ka få lidt kl 14-15? så ku det være sulten blev lidt mere passende ift aftensmad

Det er jo lige det der er problemet, jeg glemte at skrive at hun spiser et stykke groft brød og et halvt, nogle gange et helt stykke frugt til eftermiddag dernede, udover de 2 hele stykker rugbrød hun spiser til frokost 

Anmeld

29. november 2012

Lusi

birthee skriver:

Knus Birthe

Vores unger er også skrupsultne når de kommer hjem. De får et stykke rugbrød eller noget grovbolle, til lige at stille den værste sult og så må de altså vente, til vi spiser aftensmad.. Det plejer overhoved ik at være noget problem.
Vores datter forstår godt (for det meste) at vi godt vil spise sammen med dem.

Anmeld

29. november 2012

henh01

Det problem kender vi også til herhjemme. Herhjemme spiser vi sammen senest kl. 15 et fad med forskelligt frugt og måske en ostehaps eller en anden lille snack. Vi er færdige kl. senest 15.30 og så spiser vi aftensmad kl. 17.30 - det passer nogenlunde med at vi alle er sultne igen der.

Anmeld

29. november 2012

Giraffen

birthee skriver:

Det er jo lige det der er problemet, jeg glemte at skrive at hun spiser et stykke groft brød og et halvt, nogle gange et helt stykke frugt til eftermiddag dernede, udover de 2 hele stykker rugbrød hun spiser til frokost 

puha ja så ka jeg godt se det - men kender godt det med at være sulten når man kommer hjem, måske du gradvist kan prøve at gøre portionen lige så stille mindre?

men har ikke børn i den alder endnu så ka ikke rigtig råde så meget andet end ud fra min egen appetit

måske ka du gå over til fx rugbrød, så hun får mindre sukker (og det samme med frugten) - blodsukkeret kan hurtigt svinge op og ned med frugt og især hvis ikke man er så stor

Anmeld

29. november 2012

Valle81

Her er mine 3 også vold sultne når vi kommer hjem omkring kl 16. Her får de lov at spise alt det de kan, de skal have lov at spise når sulten er der.

Når vi koner til aftensmad er de ikke altid ret sultne men sætter sig til bordet. Nogle dage spiser de meget andre dage intet, men bekymrer mig ikke om det de har jo spist godt i løbet af dagen

Anmeld

29. november 2012

Maja_4000

Valle81 skriver:

Her er mine 3 også vold sultne når vi kommer hjem omkring kl 16. Her får de lov at spise alt det de kan, de skal have lov at spise når sulten er der.

Når vi koner til aftensmad er de ikke altid ret sultne men sætter sig til bordet. Nogle dage spiser de meget andre dage intet, men bekymrer mig ikke om det de har jo spist godt i løbet af dagen

Det samme her Engang imellem får Caroline dog en gang havregryn eller sådan noget inden hun skal i seng (:

Anmeld

29. november 2012

LBK

birthee skriver:

Knus Birthe

Vi har lidt haft sammen problem. Har hun givet udtryk for at hun var sulten har hun selvfølgelig fået en lille ting (vi spiser aftensmad kl 17), men så derefter holdt lidt igen med at give mere. 

Insisterede hun på at hun var mere sulten så fik hun et godt stykke solidt rugbrød, som kunne "erstatte" aftensmaden i tilfælde af hun ikke rigtig spiste der. 

Anmeld

29. november 2012

modesty

Min dreng for en snack i frokosten kl. 14:30, f.eks en hjemmebagt bolle med smørepålæg el. lign.

Herhjemme kl. 16 får han typisk en banan eller en avocado, og vi spiser aftensmad kl. 18. 

Typisk bliver han sulten inden aftensmaden, men så giver jeg ham bare en lille snack, f.eks en kiks eller halv riskiks. Og så kan han holde til aftensmaden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.