Gigl skriver:
Jeg har også fået fortalt -og tror på- at det handler om selve den følelse man har - ikke så meget om hændelsen. Og jeg føler mig nok som verdens ringeste mor i drømmen, der svigter sit barn. Det er normalt ikke en overskyggende følelse jeg har i virkeligheden.. men den må da ligge og gnave et sted..
Narh, det der med at specielle objekter i en drøm har bestemt betydning, det virker også sådan lidt... mja... 
Ja, du må da et eller andet sted have følt et stort ansvar på dine små skuldre om at klare den voldsomme opgave, hvis en så frygtelig ting skulle opstå. Gad vide da hvorfor.
Forestiller mig det er ligesom når jeg tager mig selv i at forestille mig det værste hvis min dreng f.eks. var lige ved at gøre noget farligt (løbe ud mod vejen, el. lign.) - kan simpelthen se lange scenarier for mig om at han f.eks. bliver kørt over, jeg ser det, jeg panikker, han er død, jeg er i chok, jeg skal sige det til familien, jeg skal igennem en sorgperiode.. Ej det er faktisk helt sygeligt, hva 
Jeg er heller ikke drømmetyder, men har læst om det flere steder (dog uden overhovedet at være ekspert). Men det jeg har læst er netop som du siger, at man ikke skal tage selve hændelserne for alvorligt (altså at blive låst inde i et brændende hus, at man drukner, at man falder i et hul eller lignende. Drømmer man fx, at man drukner, så er det heldigvis bare ens underbevisthed der taler til en om den situation man står i: At man står i en situation, hvor man simpelthen ikke føler, at man kan bunde . måske et problem man ikke kan finde ud af at løse - og som man ikke kan finde ud af, at komme ud af. Er man bevidst om det, så er det måske lettere at finde ud af at løse den konkrete situation.
Uden at være ekspert vil jeg tænke, at det med du glemmer din søn flere steder, må være din underbevidsthed der prøver at fortælle dig, at du inderst inde føler, at du på den ene eller anden måde "glemmer" din søn i hverdagen - og at du måske virkeligt ville ønske, at du havde mere tid til ham - måske pga. arbejde eller af andre årsager. Det med løven lyder for mig nemlig også som om, at der har været noget, som du virkeligt har flygtet fra og har prøvet at "undgå" at se i øjnene ved at gøre alle mulige forskellige foranstaltninger (som vises ved at du har lukket alle dørerne i de forskellige rum).
Kan man forstå sine drømme, så er det lettere at gøre noget ved det, som ens underbevisthed siger til en.
Igen...jeg er ikke ekspert, men har læst meget om det, fordi jeg synes det er spændende og fordi jeg engang drømte, at jeg druknede og var bange for, at jeg i virkeligheden ville drunke. Der fik jeg nemlig det at vide, som skrevet ovenfor og forklaring af, hvordan man tyder drømme.