Mange af den slags drømme ha rnoget med din underbevidsthed at gøre (jeg er IKKE drømmetyder, taler kun af egen erfaring)
Så altså, du drømmer, at du glemmer dit barn et sted, at han er ked af det og forvirret, fordi han ikke kan finde dig.
Det drømmer du sikkert fordi det er en af de største frygter du har, altså at du skal glemme ham et sted, sådan at du kommer til at være den der er skyld i at han bliver skræmt, og måske mister tilliden til dig.
Så hvis du skal gøre som i den anden drøm, hvor du konfronterede udyret. Kan man sige, at du skal bevidst overbevise dig selv om at du ER god nok til at passe på din søn, og at du selvfølgelig ikke glemmer ham nogen steder.
Når jeg selv har den slags drømme, er det oftest at min familie, venner, børn og jeg selv, er blevet påført en eller anden ulykke. For eksempel at vi bliver taget til fange af en psykopat, og jeg øjner en chance for at slippe væk, men jeg kan så kun nå at redde et af mine børn ud af de to jeg har.
Et af de seneste eksempler, er netop at jeg og mine børn bliver taget til fange, af en psykopat, som mener vi skal bo hos ham som familie nu.
efter en rum tid tror han at han har knækket mig, og at jeg ikek vil flygte, så han bliver lemfældig med dørene og med at holde vagt over os. Derfor bliver der en mulighed for at jeg kan slippe væk, og stikke af, uden at han stopper os. Men jeg kan kun bære et barn af gangen, og mine børn er urgerlige, og bliver derfor ikke der hvor jeg stiller dem.
Så jeg løber ud ad døren, med et barn i armene, sætter barnet udenfor, og løber ind efter det andet. Da jeg sætter barn nummer 2 udenfor, er barn nummer 1 løbet ind igen, og sådan fortsætter det, til jeg må give op, eller vågner.
Den gang jeg selv var barn, lå jeg ofte vågen HELE natten, især hvis vi sov ude, og tænkte på hvordan jeg skulle redde hele familien, hvis der opstod brand et sted i huset.
Når jeg havde tænkt den situation igennem, og skulle lige til at falde i søvn, så startede det forfra med, at jeg måtte udtænke en ny plan, for hvis nu branden opstod et ANDET sted i huset.
Og jeg har haft MASSER af drømme, hvor der sker ulykker, og en eller flere personer er i fare for at dø, og jeg er den eneste der har opdaget det, og jeg kan ikke komme i kontakt med nogen andre, eller få dem overbevist om faren, og så er det op til mig at redde vedkommende.
Det er en "skade" af at føle mig FOR ansvarlig som barn. Og alle de her tvangstanker og ulykkes drømme, skyldes at jeg i min underbevidsthed er tragisk bange for ikke at kunne redde alle, og være lige god ved alle, hvis noget skulle ske.