Spørgsmål til rengøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Lullaby

Vasker tøj dagligt. Støvsugning et par gange om ugen, gulvvask en gang om ugen. Ordne køkken når der er behov, det samme med toilet. Ordner selvfølgelig opvask hver dag og komfur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Holbæktrunten

Støvsugning 2-3 x ugt. Gulvvask hver el hver anden weekend. Vasketøj ca 5 maskiner ugt. Sengetøj skiftes 1x ugt. Støv og badeværelse 1x ugt. Alm daglig rengøring indbefatter oprydning på gulv/borde efter familien, rengøring efter madlavning, tømme opvaskemaskinen, tørre køkken og spisebordet af samt samle madspild fra bassen op og evt vaske...

Anmeld

28. november 2012

Deaktiveret profil

Anonym skriver:

Sidder og diskutere rengøring med manden. Og vores syn på alm rengøring er vidt forskellige. Her tænker jeg på den alm daglige/ugeligt rengøring der skal til i hverdag som børnefamilie. Altså ting som vasketøj, støvsuge, tørre støv af, badeværelse osv. Hvor ofte gør i disse ting og hvor meget tid i hverdagen bruger i på de huslige ting.

Hej  

Jeg vasker tøj en gang om ugen, det er typisk hver søndag... 

Så vasker jeg op hverdag, efter endt aftensmad.. 

Jeg gør rent i hele hytten fra top til tå, hver mandag... 

Hverdag rydder jeg op hist og pist, og sørger for der ikke roder, så der ser fint ud, hvis man nu fik uventet besøg  

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammenlyder meget som her. Støvsuger efter behov, gør rent 1 gang om ugen toilettet måske 2 gange. Oprydning og tøjvask hver dag. Alt andet efter behov. 

Anmeld

28. november 2012

Kloster

Anonym skriver:

Sidder og diskutere rengøring med manden. Og vores syn på alm rengøring er vidt forskellige. Her tænker jeg på den alm daglige/ugeligt rengøring der skal til i hverdag som børnefamilie. Altså ting som vasketøj, støvsuge, tørre støv af, badeværelse osv. Hvor ofte gør i disse ting og hvor meget tid i hverdagen bruger i på de huslige ting.

Jeg bruger så lidt tid som muligt på rengøring. Det er en nødvendig pligt, der skal overståes.

Jeg vasker mindst 2 maskiner tøj hver eneste dag. Jeg støvsuger 1-2 gange om ugen. Tørrer støv af ca hver ell hver 2. uge nogle gange. Vasker ikke ret tit gulv og pudser vinduer. Skifter sengetøj hver 2-3. uge og badevær bliver taget hver uge.

Oprydning, borde, køkken osv bliver taget dagligt.

Jeg har ikke ret store krav til rengøringen og steriliteten i mit hjem. Vi skal alle være her og der er ikke beskidt. Hvis vi skal have gæster bliver hjemmet rendt over og kommer der uventede gæster må de kunne tåle lidt støv på skænken og snuller under strømperne.

Jeg prioritere min tid nøje og der ligger rengøringen ikke særlig højt  

Anmeld

28. november 2012

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

Jeg bruger så lidt tid som muligt på rengøring. Det er en nødvendig pligt, der skal overståes.

Jeg vasker mindst 2 maskiner tøj hver eneste dag. Jeg støvsuger 1-2 gange om ugen. Tørrer støv af ca hver ell hver 2. uge nogle gange. Vasker ikke ret tit gulv og pudser vinduer. Skifter sengetøj hver 2-3. uge og badevær bliver taget hver uge.

Oprydning, borde, køkken osv bliver taget dagligt.

Jeg har ikke ret store krav til rengøringen og steriliteten i mit hjem. Vi skal alle være her og der er ikke beskidt. Hvis vi skal have gæster bliver hjemmet rendt over og kommer der uventede gæster må de kunne tåle lidt støv på skænken og snuller under strømperne.

Jeg prioritere min tid nøje og der ligger rengøringen ikke særlig højt  

Hi hi lyder som her. Har været fanatisk rengørings freak, men har slækket på kravene med alderen ( og kroniske smerter ) her bliver det nødvendige taget og resten lever vi med. Derfor blev jeg også overrasket over manden syntes jeg gør rent konstant. Men med 3 unger er der jo den daglige oprydning som skal ordnes

Anmeld

28. november 2012

Ciss

- Køkkenbænken bliver ryddet og tørret af hver aften, køkkenbordet ryddet og tørret af.

- Affalldet bliver båret ud hver aften - eller ved behov.

- Stuegulvet og børnenes rums gulv bliver ryddet for legetøj hver aften.

- Vaskemaskinen kører ca 7 gange pr uge, fordelt på ca 2. hver dag. Lidt efter behov.

- Badet bliver vasket en gang i ugen - eller ved behov, hvis der er noget specielt.

- Gulvene bliver vasket en gang i ugen - kostet eller støvsuget ind imellem, hvis der er et virkelig behov.

- Dørene/dørkarmene/væggene/kontakterne vaskes for fedtfingre ca hver 14 dag.

- Sengetøjet skiftes ca hver 14. dag.

- Der tørres støv i stuen ca hver 14. dag.

- Vinduesvask, skabsvask (indvendig i skabet), vask af lamper, afrimning af køleskab mm sker ca to gange i året + ved evn større anledninger som barnedåp eller besøg af overnatningsgæster.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.