Spørgsmål til rengøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.991 visninger
16 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Anonym trådstarter

Sidder og diskutere rengøring med manden. Og vores syn på alm rengøring er vidt forskellige. Her tænker jeg på den alm daglige/ugeligt rengøring der skal til i hverdag som børnefamilie. Altså ting som vasketøj, støvsuge, tørre støv af, badeværelse osv. Hvor ofte gør i disse ting og hvor meget tid i hverdagen bruger i på de huslige ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Ina33

Anonym skriver:

Sidder og diskutere rengøring med manden. Og vores syn på alm rengøring er vidt forskellige. Her tænker jeg på den alm daglige/ugeligt rengøring der skal til i hverdag som børnefamilie. Altså ting som vasketøj, støvsuge, tørre støv af, badeværelse osv. Hvor ofte gør i disse ting og hvor meget tid i hverdagen bruger i på de huslige ting.

Jeg gør rent én gang om ugen, der tørrer jeg støv af over alt, gør badeværelse rent, samt støvsuger og vasker gulv - jeg bruger ca. 1½-2 timer på det. Jeg vasker tøj næsten hver dag, men jeg tror nu ikek jeg i snit bruger mere end ½-1 time om dagen på almindelig oprydning, tøjvask osv.

Anmeld

28. november 2012

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Støvsuger hver dag, vasker gulv og tørre støv af hveranden dag - badeværelset får en stor omgang 1 gang om ugen - køkkenskabe (altså udenpå også ca en gang om ugen) - bruger vel 1 time på det om dagen

Anmeld

28. november 2012

Sildefisk

Hver dag :støvsuger, gør køkkenet rent

Hver weekend: vasker gulv støver af, 2 stk badeværelser (tager et par timer 155kwm )

ca hver måned :rengør ovn, vinduer, skabe, skifter sengetøj, støvsuger madrasser og sofaen

Indimellem vasker jeg tøj hver 3-4 dag.

Anmeld

28. november 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Jeg vasker vores tøj løbende, jeg hader når jeg har 10 vaske med tøj og der bare er tøj alle vegne.

Jeg gør "hoved rent" én gang om ugen, støv, badeværelse, sengetøj, vaske gulv, ordner småting og får det hele ryttet op.

Jeg vasker løbende køkkenskabende når jeg alligevel står derude og ordner mad eller andet - så de når aldrig at blive voldsomt beskidte

Men derudover SKAL der støvsuges mindst hver anden dag - vi har hund og jeg syntes hurtigt af fnullermændene løber 

Ting som komfur (afhængig af hvilken mad der er blevet lavet - noget sviner mere end andet), køleskab og fryser inkl afrimning får når det trænger.

Det føles ikke som om jeg bruger alverdens tid på det - det er ligesom rutine efterhånden - men måske max 1 time om dagen i gennemsnit. Når komfur osv skal have en tur så tager det selvfølgelig lidt længere tid 

Anmeld

28. november 2012

modesty

Vi har rengøringshjælp en gang om ugen og de penge er givet SÅ godt ud! Der bliver støvet af, tørret skidt af komfur o. lign., ordnet badeværelse, støvsuget og vasket gulv. Jeg elsker at kunne bruge den tid på noget andet.

I det daglige gør vi selvfølgelig rent når drengen smider mad på gulvet, tørrer bord af o.s.v. Og vasker tøj gør vi vel et par gange om ugen. Gennemsnitligt vil jeg skyde på at vi bruger en halv time om dagen på rengøring.

Jeg er ret så overrasket over at læse at der er folk der støvsuger hver dag. Jeg forstår slet ikke hvordan det kan være nødvendigt?

Anmeld

28. november 2012

FruK

Vi gør rent hver weekend - vi når det simpelthen ikke i hverdagene.

De ting der bliver gjort fast hver weekend er; støvsugning, rengøring af to badeværelser, skift af sengetøj, tørre støv af.

Tøj bliver vasket løbende flere gange om ugen. Resten bliver også ordnet løbende - dog ikke så tit der bliver vasket gulv mm, men det kan vi begge to leve med. 

Anmeld

28. november 2012

FruK

28. november 2012

come2

Støvsuger 2 gange om ugen, vasker sengetøj en gang om ugen og tager badeværelse en gang om ugen.

Plejer at ordne det meste om fredagen og bruger ca 2-3 timer

Anmeld

28. november 2012

Københavnermor

Har en aftenrunde hver dag: Ordner/vasker køkkenet (komfuret, fliserne ved vasken, vasken, generelt alle overflader), tømmer/fylder opvaskemaskinen, tørre hurtig støv af i stuen efter jeg har samlet alt legetøjet op, og ryddet op. Altså en hurtig rengøring af overflader.. Samt fejer under spisebordet og vasker under min datters stol.

Det tager ikke lang tid, og jeg sover bedre når jeg ved jeg vågner til et dejligt indbydende hjem.

Jeg ryder løbende op hver dag, vasker tøj hver 2./3. dag, tager toilettet et par gange om ugen, støvsuger min. hver 3. dag..

Vasker gulv ca. 1 gang om ugen.
Vasker sengetøj hver 14. dag.
Vasker køleskabet ca. månedeligt.
Andet rengøring, når det trænger.. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.