update: lidt bange efter lægebesøg :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

bøllen

Miss Kat skriver:

Jeg er i hvert fald blevet nysgerrig og vil læse op på det.

Jeg håber din mor har det godt i dag.

Som sagt skal heller ikke sige med sikkerhed, men mener at kunne huske at hun har fortalt om det. Og lød ikke særlig spændende. Vil lige høre hende næste gang jeg snakker med hende

jo tak hun har det fint, dog har min lillebror været ramt af en del vanskeligheder grundet det. Hun ventede ham da hun blev syg. Men han har det ok idag men i hans yngre dage har det spillet ind

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Miss Kat

Som sagt skal heller ikke sige med sikkerhed, men mener at kunne huske at hun har fortalt om det. Og lød ikke særlig spændende. Vil lige høre hende næste gang jeg snakker med hende

jo tak hun har det fint, dog har min lillebror været ramt af en del vanskeligheder grundet det. Hun ventede ham da hun blev syg. Men han har det ok idag men i hans yngre dage har det spillet ind

Ja, dét har du i hvert fald 100% ret i! Toxoplasmose er super farligt, hvis man får det under en graviditet! Det kan nemlig skade fosteret. Så vidt jeg ved, kan det ikke skade et menneske fysisk, andet end nogle lette influenzalignende symptomer, som går væk igen, men det er noget skidt for et ufødt foster! Det er faktisk derfor, jeg (efter egne ord) ved så meget om det, fordi jeg satte mig godt ind i det, da jeg blev gravid, og vi har en god stak katte.

Fostre kan blive blinde eller hjerneskadede af parasitten, hvis den pådrages af moderen under en graviditet. Man skal dælme være uheldig for at det sker, men det er så sket for jer. Øv! Hvordan led han under det, hvis jeg må spørge?

Beklager at jeg leder din tråd i en anden retning, TS... Jeg håber, du er okay og de snart finder ud af, hvad der er i vejen.

Anmeld

29. november 2012

bøllen

Miss Kat skriver:

Ja, dét har du i hvert fald 100% ret i! Toxoplasmose er super farligt, hvis man får det under en graviditet! Det kan nemlig skade fosteret. Så vidt jeg ved, kan det ikke skade et menneske fysisk, andet end nogle lette influenzalignende symptomer, som går væk igen, men det er noget skidt for et ufødt foster! Det er faktisk derfor, jeg (efter egne ord) ved så meget om det, fordi jeg satte mig godt ind i det, da jeg blev gravid, og vi har en god stak katte.

Fostre kan blive blinde eller hjerneskadede af parasitten, hvis den pådrages af moderen under en graviditet. Man skal dælme være uheldig for at det sker, men det er så sket for jer. Øv! Hvordan led han under det, hvis jeg må spørge?

Beklager at jeg leder din tråd i en anden retning, TS... Jeg håber, du er okay og de snart finder ud af, hvad der er i vejen.

Ved ikke så meget om det, min mor har fortalt om det da jeg var gravid. Men har glemt det igen

men er næsten sikker på hun var syg dengang, for kan huske de var meget nervøse.

han har haft adfærdsproblemer ( en mindre hjerne skade ) har gået i special klasse. Vil ikke uddybe en masse. Men idag klare han sig super godt og en dejlig velfungerende ung mand. ( der er nogle ting men ikke noget iøjnefaldende ) har har kæmpet en kamp og det har givet resultet

Anmeld

29. november 2012

Ønskeønskeønskebarn

bøllen skriver:

Min mor har også været ramt af toxoplasmose og er ret sikker på hun blev ret syg ( og kræft var på tale )

men er ikke helt sikker. 

Der er en anden form for toxoplasmose som hedder harrepest, de ligner hinanden meget men er stadig ikke det samme 

Anmeld

29. november 2012

Miss Kat

Ved ikke så meget om det, min mor har fortalt om det da jeg var gravid. Men har glemt det igen

men er næsten sikker på hun var syg dengang, for kan huske de var meget nervøse.

han har haft adfærdsproblemer ( en mindre hjerne skade ) har gået i special klasse. Vil ikke uddybe en masse. Men idag klare han sig super godt og en dejlig velfungerende ung mand. ( der er nogle ting men ikke noget iøjnefaldende ) har har kæmpet en kamp og det har givet resultet

Det lyder jo også fuldstændigt som Toxoplasmose, når du skriver, han har lidt af en mindre hjerneskade. Heldigt det trods alt ikke gik værre, selvom det ikke kan have været nemt for nogen af jer... Godt at høre, han fungerer stort set normalt i dag.  

Anmeld

29. november 2012

bøllen

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Der er en anden form for toxoplasmose som hedder harrepest, de ligner hinanden meget men er stadig ikke det samme 

Ok ved det ikke . Min mor havde toxoplasmose.. Syntes en anden skrev det var det samme

Anmeld

29. november 2012

Miss Kat

Ønskeønskeønskebarn skriver:

Jeg måtte lige Google harepest (blev jo nysgerrig igen), som ganske som du siger, er noget helt andet. Den er til gengæld meget sjælden i Danmark, kan jeg se, men mere udbredt i Norge og Sverige og giver helt andre symptomer. Ganske enkelt en helt anden sygdom, som ikke lyder sandsynlig i nogen af tilfældene i denne tråd. Jeg fandt en artikel fra 2012, hvor der står: " For første gang siden 2003 er der konstateret harepest i en dansk hare."

Om sygdommen:  http://no.wikipedia.org/wiki/Tularemi

Hov, måske på nær dette her, som kunne lyde som symptomerne på det, du selv var igennem?: " Lymfeknuter som drenerer fra såret er ofte hovne og øm." Havde du mange sår?

Anmeld

29. november 2012

Miss Kat

Ok ved det ikke . Min mor havde toxoplasmose.. Syntes en anden skrev det var det samme

Toxoplasmose og haresyge ER det samme. Harepest er så åbenbart noget helt andet igen. Det er meget forvirrende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.