Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Frøken J. skriver:
Min stakkels lille tumling!! Hun har ikke en eneste gang i sit liv døjet med rød numse, hver gang der har været optræk til noget har vi smurt med Bepantholsalve, og så er det ikke blevet til mere.
Nu har hun kindtand på vej og har haft diarré siden søndag morgen, og hendes numse bliver rødere og rødere. Nu er den sågar blodig et par steder
Hun bliver selvfølgelig SÅ ked, når hun skal skiftes!
Hvad kan jeg gøre? Luft, luft, luft - ja, men barnet har diarré, så jeg kan ikke bare lade hende rende rundt i bar røv, så kommer der eksplosiv afføring over alt
Jeg har prøvet at lade hende rende lidt rundt med en almindelig stofble på til at tage det værste, da det skulle lufte lidt, men synes ikke det hjælper.
Lader hende lufttørre efter bleskift, smører med bepanthol efter hvert bleskift, og har også prøvet sinksalve, som vi egentlig ellers ikke bruger.
Hjælp hjælp min stakkels baby!
Hvis huden på bagdelen omkring rødmen nærmest skinner lidt , og cremen ikke rigtig vil hænge ved, ligesom den glider med af når man smørre, så kan det også være svamp. Det har mine unger haft et par gange ifm. diarre, og der hjælper de gængse cremer og kogte klude ikke. Men man kan få en creme mod svamp i håndkøb - kan ikke huske navnet. Men det virker og det virker hurtigt, hvilket jeg har været glad for, da mine har haft rigtigt ondt og været kede. Bare lige et tip, god bedring med hende.
Anmeld