'Akut' hjælp - blodig numse :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

tak - hvor får man den salve?

på apoteket i håndkøb...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Isabella_mor

Kamulla skriver:

kogtvands klude.. dem der er imod dem er dem der ike har prøvet dem eller ladet dem være for våde i bleen... de udretter mirakler.. Noah havde selv blodig mås, men efter få timer var det helet med de klude der.. uden brug af div. cremer

jeg vil så lige sige at inotyol cremen fjerner rød numse med det samme.. 

kogtvandsklude kan jo kun "reparere" det der er gået i stykker, inotyol kan man bruge næsten forebyggende.. det er så effektivt.. 

Anmeld

28. november 2012

Gardenia

Frøken J. skriver:

Min stakkels lille tumling!! Hun har ikke en eneste gang i sit liv døjet med rød numse, hver gang der har været optræk til noget har vi smurt med Bepantholsalve, og så er det ikke blevet til mere.

Nu har hun kindtand på vej og har haft diarré siden søndag morgen, og hendes numse bliver rødere og rødere. Nu er den sågar blodig et par steder Hun bliver selvfølgelig SÅ ked, når hun skal skiftes!

Hvad kan jeg gøre? Luft, luft, luft - ja, men barnet har diarré, så jeg kan ikke bare lade hende rende rundt i bar røv, så kommer der eksplosiv afføring over alt Jeg har prøvet at lade hende rende lidt rundt med en almindelig stofble på til at tage det værste, da det skulle lufte lidt, men synes ikke det hjælper.

Lader hende lufttørre efter bleskift, smører med bepanthol efter hvert bleskift, og har også prøvet sinksalve, som vi egentlig ellers ikke bruger.

Hjælp hjælp min stakkels baby!

Brug hårtørren konsekvent hver gang hun er blevet skiftet. Det er absolut den hurtigste måde at få tørret huden og tage det rødme der er kommet nu.

Cremer svier, muligt de hjælper efter et stykke tid, men jeg ville aldrig kunne få mig selv til at påføre drengen den smerte.

Anmeld

28. november 2012

Kamulla

Isabella_mor skriver:

jeg vil så lige sige at inotyol cremen fjerner rød numse med det samme.. 

kogtvandsklude kan jo kun "reparere" det der er gået i stykker, inotyol kan man bruge næsten forebyggende.. det er så effektivt.. 

er det ikke også det der er meningen her??? jeg vil ikke bruge div. cremer som forbyggende.. det bare mig

Anmeld

28. november 2012

Isabella_mor

Kamulla skriver:

er det ikke også det der er meningen her??? jeg vil ikke bruge div. cremer som forbyggende.. det bare mig

jo jeg mener også bare generelt  

Anmeld

28. november 2012

Mor til Mike

Frøken J. skriver:

Min stakkels lille tumling!! Hun har ikke en eneste gang i sit liv døjet med rød numse, hver gang der har været optræk til noget har vi smurt med Bepantholsalve, og så er det ikke blevet til mere.

Nu har hun kindtand på vej og har haft diarré siden søndag morgen, og hendes numse bliver rødere og rødere. Nu er den sågar blodig et par steder Hun bliver selvfølgelig SÅ ked, når hun skal skiftes!

Hvad kan jeg gøre? Luft, luft, luft - ja, men barnet har diarré, så jeg kan ikke bare lade hende rende rundt i bar røv, så kommer der eksplosiv afføring over alt Jeg har prøvet at lade hende rende lidt rundt med en almindelig stofble på til at tage det værste, da det skulle lufte lidt, men synes ikke det hjælper.

Lader hende lufttørre efter bleskift, smører med bepanthol efter hvert bleskift, og har også prøvet sinksalve, som vi egentlig ellers ikke bruger.

Hjælp hjælp min stakkels baby!

Brug tjæresavle og stofbleer i hendes ble - det skulle hjælpe! Ellers lad hende være ble-fri så meget som muligt.. Stakkel, håber hun snart er over det 

Anmeld

28. november 2012

baby012

åh lille pus da  

min datter har nu 6 tænder, og HVER gang der er kommet en tand så kommer den røde numse med 100% sikkerhed  

og hun er så ulykkelig på pudslebordet når hun har det sådan  

vi bruger babysalve fra matas.. 

en anden god ting er at lade hende rende rundt uden ble.. min datter får bare et par trusser på, og i løbet af en hel dag uden ble, jamen så er problemet minimeret SÅ meget .. der kommer selvf. lidt uheld.. men det er det værd.. 

de kogte klude (stofbleer som er klippet i stykker) er også fantastiske til om natten.. så får de ro i nattetimerne i det mindste 

rigtig god bedring

Anmeld

28. november 2012

baby012

åh lille pus da  

min datter har nu 6 tænder, og HVER gang der er kommet en tand så kommer den røde numse med 100% sikkerhed  

og hun er så ulykkelig på pudslebordet når hun har det sådan  

vi bruger babysalve fra matas.. 

en anden god ting er at lade hende rende rundt uden ble.. min datter får bare et par trusser på, og i løbet af en hel dag uden ble, jamen så er problemet minimeret SÅ meget .. der kommer selvf. lidt uheld.. men det er det værd.. 

de kogte klude (stofbleer som er klippet i stykker) er også fantastiske til om natten.. så får de ro i nattetimerne i det mindste 

rigtig god bedring

Anmeld

28. november 2012

baby012

E. Riber skriver:

Brug tjæresavle og stofbleer i hendes ble - det skulle hjælpe! Ellers lad hende være ble-fri så meget som muligt.. Stakkel, håber hun snart er over det 

vil lige advare om tjærre salve på en numse hvor der er åbne sår. 

prøvede selv en dag at putte det i bare for at se.. og AV. men super effektivt når der ikke er noget åbent ... 

og igen, at gå uden ble, det virker super godt 

Anmeld

28. november 2012

Aagaard

Åh stakkel!
Som andre har sagt, inotyol er et vidunder middel og så hårtørren til at tørre huden med først.
Vi bruger den stadig ofte, også bare fordi hun syntes det er dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.