Venner/familie/kærester/mænd og politik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2009

Tina2

Har på ingen måde betydning for mig, folk omkring mig må stemme præcist hvad de vil, jeg holder af dem alligevel:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Honningblomst

Bamseboet :D skriver:

frygt for at blive hakket ned....

-men jeg havde Bjørn med nede og stemme...
Jeg har ABSOLUT ikke forstand på det der stemme-parti-eu-politik-valg....
-så jeg spurgte Bjørn, om hvem vi skulle stemme på, han pegede på et parti, og derefter en kvinde... så det blev min stemme vedr. eu-valg.
Den anden stemme Ja/nej klarede jeg dog selv

Jeg aner virkeligt ikke hvad folk omkring mig stemmer på, ikke engang min far/mor...
men min mand stemte lidt ala min måde... han fandt en med et fint efter navn...

Så vores stemmer er lidt tilfældige.... ( og det har de altid været
og det er ikke fordi vi er LIGE glade med hvad der skal ske med DK, men ganske enkelt fordi at vi ikke gider bruge vores tid på at sætte os ind i alle de der partier, men hellere vil bruge tiden på noget "fornuftigt", så som HYGGE med ungerne, græsslåning, bage kager osv osv...

Hvis man kan leve med bare at følge strømmen og eksistere i sin egen lille baghave med græsslågning, så synes jeg da det er det rigtige valg og ingen hakken herfra...men ønsker man at have indflydelse på det samfund man faktisk også er en del af og ikke mindst hvis man vil "have lov til" at brokke sig, så mener jeg man har pligt til at sætte sig ind i den verden man også er en del af.
Jeg hakker ikke, men jeg kan på ingen måde forstå Jeres valg eller holdning...undrer mig at man ikke har mere respekt for demokratiet og det privillegie det faktisk er..
Knus Eva..

Anmeld

8. juni 2009

Mor.sander

Jeg har altid stemt socialdemokratis, dog ikke ved dette valg og nok heller ikke ved næste.. Min stemme vil nok fremover gå til SF, overvejer at melde mig ind i SF, og blive lidt politisk aktiv igen.

Mine forældre er anakisker og mine svigerforældre er DFer.. Og min mormor er en rigtigt gammel socialdemokrat.

Manden har stem overvejende på venstrefløjen... Men har ikke noget fast parti, han støtter.

Vores vennekreds er meget blandet, alt fra enhedslisten, til DF, det er ikke vigtigt for os at vores venner stemmer det sammen, og det giver jo også gas til en god debat

Anmeld

8. juni 2009

Bamseboet :D

Eva skriver:

Hvis man kan leve med bare at følge strømmen og eksistere i sin egen lille baghave med græsslågning, så synes jeg da det er det rigtige valg og ingen hakken herfra...men ønsker man at have indflydelse på det samfund man faktisk også er en del af og ikke mindst hvis man vil "have lov til" at brokke sig, så mener jeg man har pligt til at sætte sig ind i den verden man også er en del af.
Jeg hakker ikke, men jeg kan på ingen måde forstå Jeres valg eller holdning...undrer mig at man ikke har mere respekt for demokratiet og det privillegie det faktisk er..
Knus Eva..

-som sagt, så har jeg andet at bruge min tid på...
Hvis man skulle sætte sig ind i alt hvad der er omkring een, så kunne man ikke bestille andet.

Det med at "have lov til at brokke sig"... så brokker jeg mig ikke hvad det angår...
-jeg brokker mig kun hvis mine børn eller Jeg selv bliver uretfærdigt behandlet...

Anmeld

8. juni 2009

Honningblomst

-som sagt, så har jeg andet at bruge min tid på...
Hvis man skulle sætte sig ind i alt hvad der er omkring een, så kunne man ikke bestille andet.

Det med at "have lov til at brokke sig"... så brokker jeg mig ikke hvad det angår...
-jeg brokker mig kun hvis mine børn eller Jeg selv bliver uretfærdigt behandlet...

Jamen det er jo ret så overordnet for hele dit liv det der sker...og ikke mindst for dine børns fremtid...lyder som om de er vigtige for dig...
Men der sidder jo helt sikkert mange som dig...ellers ville flere nok stemme...kender kun en personligt der er på samme måde...hendes mor stemmer så for hende...
Knus Eva.

Anmeld

8. juni 2009

Eva skriver:

Jamen det er jo ret så overordnet for hele dit liv det der sker...og ikke mindst for dine børns fremtid...lyder som om de er vigtige for dig...
Men der sidder jo helt sikkert mange som dig...ellers ville flere nok stemme...kender kun en personligt der er på samme måde...hendes mor stemmer så for hende...
Knus Eva.

altså jeg HAR stemt...

-og har bestemt aldrig fået min moar til at stemme for mig.
Syntes ligesom at enten så stemmer man selv, ellers så stemmer man ikke...

og der er vel altid lidt hos de forskellige partier man kunne stemme for og imod ved... -så den HELT store skade, tror jeg ikke der sker ved at stemme på "MIN" måde...

Anmeld

8. juni 2009

Honningblomst

altså jeg HAR stemt...

-og har bestemt aldrig fået min moar til at stemme for mig.
Syntes ligesom at enten så stemmer man selv, ellers så stemmer man ikke...

og der er vel altid lidt hos de forskellige partier man kunne stemme for og imod ved... -så den HELT store skade, tror jeg ikke der sker ved at stemme på "MIN" måde...

Det vil jeg på ingen måde give dig ret i...tror også de fleste du spørger vil mene der erf forskel på en borgerlig og socialdemokratisk regering....og min venindes mor stemte så det kom min veninde tilgode,...ud fra hendes liv og værdier....du stemte ud fra det din søn pegede på...hmm...der er da forskel, synes jeg...men igen, det vælger man jo selv og jeg er fuldstændig ligeglad, det undrer mig bare at man ikke har lst til og brug for at have en viden og indsigt...bare lidt i hvert fald...men det fortæller nok mere om mig end dem der ikke stemmer.
Knus Eva...

Anmeld

8. juni 2009

det er godt at alle mennesker ikke er ens

Anmeld

8. juni 2009

Miamaja

Eva skriver:

Hjemme har vi aldrig talt politik...min mor havde den holdning at det ikke var noget vi skulle påvirkes til, men i stedet skulle vi lære selv at tage stilling og så vælge ud fra det og det synes jeg er en rigtig god tanke...omend jeg selv får svært ved det iver for mine unger.
Mine forældre vidste og ved ikke hvad hinanden stemmer, det er ikke noget der snakkes om. Og jeg aner det jo så heller ikke.
Jeg er ligeglad med hvad venner og familie stemmer, de er valgt fordi de der dem og ikke fordi de mener noget bestemt politisk...faktisk synes jeg det ville blive noget ensidigt hvis alle de mennesker jeg havde omkring mig stemte som jeg.
Ved dog at min lillesøster og jeg stemmer det samme og at min anden søster er så langt fra mig som man kan blive politisk og den har været lidt svært...men så finder jeg en masse undskyldninger på hendes vegne for at være så....hmm....ikke vidende at man stemmer på det parti...griner
Knus Eva..som nok har flest omkring mig der stemmer som mig, men sådan er det nok inden for det studie jeg er igang med..

vi har det paa samme facon hos min familie og saadan kan vi ogsaa bedst lide det. min mand kommer fra en democratisk familie hvor alle i hans familie er democrater undtagen min mands lille bror som er den eneste bush tilhaenger og republikaner, men vi elsker ham da alligevel selvom naar der bliver snakket politik bliver der diskuteret, men det er sjaeldnt da vi er gode til at holde politik adskilt.
vi har baade republikanske og demokratiske, meget kristne venner og slet ikke religiose venner jeg synes det gor mit liv rigere at have folk omkring mig fra alle kulture og verdenshjorner, og tager kun stilling til dem som de er naar jeg moder dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.