Jeg må nok selv erkende at det egentlig betyder mere for mig end jeg lige gik og troede...
Jeg havde en kæreste engang der stemte DF og jeg kunne simpelthen ikke ha' det

Jeg fik tit drejet samtalen ind på politik og forsøgte gang på gang at "overbevise" ham eller lokke ham til at erkende at han jo slet ikke havde de samme holdninger som det parti... Little did I know...
Da min veninde gennem 20 år pludselig fortalte mig at hun havde stemt DF sidste gang måtte jeg virkelig også trække vejret dybt, og vi er nu enige om at være uenige, efter en ret fed diskussion faktisk...
Min far truer tit med at stemme DF, men har aldrig gjort det... Ham springer jeg lige i ansigtet på og jeg tror faktisk lidt han bare siger det for at provokere mig, hehe

Kæresten stemmer konservativt men jeg undskylder det med at det kke er helt det samme i Sverige som i DK

Resten af vennekredsen stemmer venstreorienteret som mig selv, og det betyder meget at man har et fælles værdigrundlag. De fleste er også meget interesserede i politik, så jeg føler at de er reflekterede omkring hvor de sætter deres kryds.
Tror faktisk at det der provokerer mig mest ved folk som stemmer f.eks. DF er at dem jeg har mødt sjældent er enige med DF i ret meget udover indvandrerpolitikken. Den retorik DF kører er i mine øjne skræddersyet til at ramme den irrationelle frygt vi alle sammen har indeni for at blive oversvømmede af de store lande og særligt den arabiske verden, for arbejdsløshed, økonomisk krise osv osv. Og hvis man ikke sætter sig ud over denne indlysende retorik og ser på de konkrete metoder DF m.fl. vil bruge til at "få Danmark tilbage" (grrrrr!!!!) og de konsekvenser de får for en stor gruppe mennesker som ikke burde holdes ansvarlige så er DF jo et indlysende valg.
Det som virkelig giver mig kryb er at DF legaliserer et sprogbrug og en fremmedfjendsk holdning som jeg synes er foragtelig... Tonen og indstillingen overfor alle som ikke er som de synes man bør være er blevet værre og værre og de ting man nu tillader sig at sige åbenlyst legaliserer i mine øjne en snævertsynethed som tager ansvaret ud af demokratiet... Vi må godt kæfte op om dumme "perler" uden at tage stilling til hvor stor en del af integrationsproblemerne vi faktisk selv har skabt... Det synes jeg er et tragisk skråplan i et så dejligt lille land som Danmark...
Beklager det blev et så langt og små-ophedet indlæg

Rosa - som elsker vores lille land lige så meget som enhver anden og gerne bare så at alle levede i peace, love and harmony med masser af sex, drums and rock'n roll