Lang flyrejse - TV eller andet til dreng på 14 mdr.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

836 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. november 2012

modesty

Hejsa,

min dreng har faktisk aldrig set TV eller tegnefilm, men nu er sagen den at vi snart skal ud på en meget lang flyrejse. Og der er SÅ meget krudt i røven på ham at jeg virkelig gruer for turen!

Så jeg tænkte lidt... Er det overhovedet muligt for sådan et lille barn at interessere sig for TV? Jeg har fundet lidt Teletubbies og Pingu som jeg vil prøve at vise ham, men er der andre programmer/tegnefilm som er gode til så små børn?

Vi har prøvet at vise ham nogle iPad apps, da jeg synes at det er meget bedre for ham med noget hvor han selv kan deltage aktivt, men hans finmotorik er slet ikke til det, han trykker bare overalt på skærmen. 

Er der andre erfaringer med lang flyrejser med sådan en lille dreng med gang i den? Måder at aktivere?

Og hvordan med søvnen? Det er dag når vi flyver, men han skal jo sove sine lure, og vi har ikke noget sæde til ham...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
modesty skriver:

Hejsa,

min dreng har faktisk aldrig set TV eller tegnefilm, men nu er sagen den at vi snart skal ud på en meget lang flyrejse. Og der er SÅ meget krudt i røven på ham at jeg virkelig gruer for turen!

Så jeg tænkte lidt... Er det overhovedet muligt for sådan et lille barn at interessere sig for TV? Jeg har fundet lidt Teletubbies og Pingu som jeg vil prøve at vise ham, men er der andre programmer/tegnefilm som er gode til så små børn?

Vi har prøvet at vise ham nogle iPad apps, da jeg synes at det er meget bedre for ham med noget hvor han selv kan deltage aktivt, men hans finmotorik er slet ikke til det, han trykker bare overalt på skærmen. 

Er der andre erfaringer med lang flyrejser med sådan en lille dreng med gang i den? Måder at aktivere?

Og hvordan med søvnen? Det er dag når vi flyver, men han skal jo sove sine lure, og vi har ikke noget sæde til ham...

Har ingen erfaring, men opper dig lige

Anmeld

29. november 2012

MortilElias2010

Har erfaring, men er på vej i seng så skriver imorgen aften 

Anmeld

29. november 2012

bvk

Kan du træne ham i brug i ipad'en? vores datter fattede heller intet i starten, men nu er hun ved at blive en lille nørd og elsker især en app med en kat "talking kat" - hun løber rundt med min telefon og tablen og hun kan nærmest sige koden, så folk kan åbne en for hende (hun er 16 måneder).

Vi fløj til australien med hende sidste år, det var intet problem, aldrig har hun sovet så godt som i flyveren, så vi håber hun gør det samme under denne vinters tur der byder på 32 timers flyvning...

Talte forøvrigt med vores flyselskab i går, og de har reserveret en vugge til hende under vores flyvninger på trods af hendes størrelse, så har i tænkt på det? det giver lidt ekstra plads om ikke andet så til opbevaring? (I skal selvfølgelig være opmærksomme på, at er der mindre børn ombord med behov, kan I risikere at miste vuggen til fordel for dem.)

- Det blev vist lidt rodet, men er på vej på arbejde:-)

Hav en rigtig god dag

Men følger med for gode råd

Anmeld

29. november 2012

ledermus

min søn var mest vild med thomas tog da han startede med at se tv...Det var det eneste der rigtigt kunne fanga hans interesse

Anmeld

29. november 2012

quindelist

Baby Einstein er et hit her i huset

Anmeld

29. november 2012

modesty

bvk skriver:

Kan du træne ham i brug i ipad'en? vores datter fattede heller intet i starten, men nu er hun ved at blive en lille nørd og elsker især en app med en kat "talking kat" - hun løber rundt med min telefon og tablen og hun kan nærmest sige koden, så folk kan åbne en for hende (hun er 16 måneder).

Vi fløj til australien med hende sidste år, det var intet problem, aldrig har hun sovet så godt som i flyveren, så vi håber hun gør det samme under denne vinters tur der byder på 32 timers flyvning...

Talte forøvrigt med vores flyselskab i går, og de har reserveret en vugge til hende under vores flyvninger på trods af hendes størrelse, så har i tænkt på det? det giver lidt ekstra plads om ikke andet så til opbevaring? (I skal selvfølgelig være opmærksomme på, at er der mindre børn ombord med behov, kan I risikere at miste vuggen til fordel for dem.)

- Det blev vist lidt rodet, men er på vej på arbejde:-)

Hav en rigtig god dag

Men følger med for gode råd

Tusind tak for svar! Jeg prøvede faktisk i går med iPad'en igen og der var da interesse i et par minutter.  Så jeg tror helt klart at jeg vil prøve noget mere.

Jeg har spurgt om vi kan få sådan en "basinette" til ham, men de ville ikke fordi han er for stor...

Vi flyver i dagtimerne - fra 7:30-19:30 så det er lige præcis i det tidsrum hvor han er vågen, argh...

Anmeld

29. november 2012

modesty

ledermus skriver:

min søn var mest vild med thomas tog da han startede med at se tv...Det var det eneste der rigtigt kunne fanga hans interesse

Sejt, det prøver vi, tak for tip.

Anmeld

29. november 2012

modesty

quindelist skriver:

Baby Einstein er et hit her i huset

Tak for tip. 

Anmeld

29. november 2012

modesty

MortilElias2010 skriver:

Har erfaring, men er på vej i seng så skriver imorgen aften 

Fedt, tak. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.