Bevist valg af kejsersnit. Hjælp til opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

TeamRocket

Jeg har født naturligt to gange og skal også denne, simpelthen fordi jdm er en ko og nægter så meget som at snakke ks. Jeg er pisse bange, sidst sad baby fast og måtte hives ud og jeg blev syet i lang tid, både mig og min dreng havde mange mén, han var blevet klemt og strukket og vi måtte gå til kiropraktor og vi fik at vide han måske aldrig ville kravle og gå, han har så lært begge dele min lille fighter. Han skal måske døje med skæv ryg altid. Så jeg ville gerne ha ks nu her med nr 3 men nej :-S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Stine85 skriver:

God formiddag.

Jeg har fået en opgave i dansk hvor jeg skal skrive en artikel. Dvs ALT i denne tråd vil kun blive set af mig og min lære - som den eneste ude for baby.dk -

Jeg har valgt at skrive om hvorfor nogle kvinder vælger at få kejsersnit selv om der ikke er noget der taler "for" det.

Hvad er det der gør at dette valg bliver truffet?

Fortæl meget gerne jeres tanker og holdninger omkring dette emne.

Mange tak for hjælpen

Stine

Ja det var bevidst pga min barndom/opvækst, så freya kom ud via pks.

I samråd med special jm - overlæge - terapeut og mig. Det ville være det bedste for mig og ville give freya og mig en bedre start sammen.

Kan og vil gerne fortælle mere, hvis du kan bruge 'os'...

Anmeld

28. november 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Svarede nej, fordi jeg fødte Ida naturligt. Men på længere sigt, så tror jeg også der skal en grundig overtalelse til at jeg gør det igen, selvom jeg ved, at der er mange risci ved KS.

Anmeld

28. november 2012

Fenja09

Jeg har kun født vaginalt, og vil helt sikkert gøre det igen - det eneste der kunne få mig til at få ks ville være hvis barnet eller jeg var i fare. Jeg er så heldig at have født hurtigt og nemt, så håber også at de næste vil være sådan, men man ved jo aldrig. Hvis jeg engang får ks så er det akut.

/Fenja

Anmeld

28. november 2012

molle85

Jeg har valgt kajsersnit.

Da jeg gik i fødsel i 2010 med min datter gik jeg i 3 dage med kraftige veer inden lægerne tog stilling til at jeg ikke  kunne føde hende naturligt, da hun lå skævt med hoved ( kort fortalt ) Det var en hård fødsel og jeg tør ikke gå igennem det en gang til og når de har skåret i mig en gang kan de lige så godt gøre det igen.

Anmeld

28. november 2012

Miss Church

Stine85 skriver:

God formiddag.

Jeg har fået en opgave i dansk hvor jeg skal skrive en artikel. Dvs ALT i denne tråd vil kun blive set af mig og min lære - som den eneste ude for baby.dk -

Jeg har valgt at skrive om hvorfor nogle kvinder vælger at få kejsersnit selv om der ikke er noget der taler "for" det.

Hvad er det der gør at dette valg bliver truffet?

Fortæl meget gerne jeres tanker og holdninger omkring dette emne.

Mange tak for hjælpen

Stine

Jeg vil allerhelst føde selv. Jeg tror, at jeg vil føle mig snydt, hvis jeg ikke kan føde selv. Jeg tænker også på de komplikationer, der kan forekomme ved KS.

Hvis jeg skal have KS, er det pga. lægelig anbefaling

Anmeld

28. november 2012

Benjamins'mor

Hvis ikke der er en "alvorlig" grund til kejsersnit, så vælger jeg naturlig fødsel.

Anmeld

28. november 2012

Ciss

Om jeg ville vælge pks, hvis der ikke er medicinsk grund til det? Nej.

Jeg har to børnehavebørn fra før, og hvis vi skulle få en tredje nu, ville det være en ekstra belastning og stressfaktor at skulle tage hensyn til et operationssår osv. Det er virkelig en enorm fordel at komme sig hurtigt efter fødslen. Det kan jo selvfølgelig blive hårdere, end man regner med, og man kan få komplikationer uanset, hvilken løsning man vælger, men ud fra statistik osv ville mit valg være vaginal fødsel.

Anmeld

28. november 2012

DianaM

Jeg har svaret Ja, at jeg ville vælge kejsersnit.

Min første fik jeg ved akut kejsersnit pga. HELPP-syndrom. Nummer 2 fik jeg ved naturlig fødsel, dog endte jeg med sphincter ruptur, og det er forholdene omkring denne ruptur, der gør at jeg ville vælge kejsersnit.

Lægeligt kunne jeg reelt set godt føde naturligt ved en evt. 3. fødsel, men jeg ville være så nervøs og skrækslagen for at briste igen at jeg ikke tror jeg ville kunne "være tilstede"

Derfor ville jeg vælge kejsersnit.

For mig var det dog heller ikke nogen vidunderlig "åbenbaring" at føde naturligt, så udover hvad der måske er sundere for barnet ved en naturlig fødsel, så kan jeg ikke se nogen fordel ved naturlig fødsel og jeg føler mig ikke som mindre kvinde ved kejsersnit og elsker mine børn lige meget uanset om de er født naturligt eller ved Kejsersnit.

Anmeld

29. november 2012

Annette A

Ville altid kun vælge et kejsersnit hvis det handlede om barnets sikkerhed. Har født mine første to vaginalt og tror det ville være meget mærkeligt ikke at få den oplevelse, som fødslen er. Selvfølgelig kan det som sagt være nødvendigt, men synes bare man har det så godt efter en fødsel og tanken om alle de komplikationer et kejsesnit kan medføre vil jeg da gerne undvære.

Der er også grunde der taler for barnets bedste at komme ud ved en helt naturlig fødsel fx noget med immunsystemet når barnet kommer i kontakt med de bakterier der er i fødselskanalen, samt at vandet presses ud af lungerne. Tror nu engang at det yder et formål at børn skal fødes sådan og synes altid kun man skal gribe ind når der er en årsag til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.