Bevist valg af kejsersnit. Hjælp til opgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du vælge kejsersnit frem for naturlig fødsel, selv om der ikke er noget helbredsmæssigt der taler for det?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.956 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. november 2012

Stine85

God formiddag.

Jeg har fået en opgave i dansk hvor jeg skal skrive en artikel. Dvs ALT i denne tråd vil kun blive set af mig og min lære - som den eneste ude for baby.dk -

Jeg har valgt at skrive om hvorfor nogle kvinder vælger at få kejsersnit selv om der ikke er noget der taler "for" det.

Hvad er det der gør at dette valg bliver truffet?

Fortæl meget gerne jeres tanker og holdninger omkring dette emne.

Mange tak for hjælpen

Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2012

Miss BananaHammock

Jeg har stemt blank - da jeg meget gerne ville vælge en naturlig fødsel, men da det lige pt. indebærer sædefødsel, så hælder jeg mest mod kejsersnit.

Anmeld

28. november 2012

Gardenia

Stine85 skriver:

God formiddag.

Jeg har fået en opgave i dansk hvor jeg skal skrive en artikel. Dvs ALT i denne tråd vil kun blive set af mig og min lære - som den eneste ude for baby.dk -

Jeg har valgt at skrive om hvorfor nogle kvinder vælger at få kejsersnit selv om der ikke er noget der taler "for" det.

Hvad er det der gør at dette valg bliver truffet?

Fortæl meget gerne jeres tanker og holdninger omkring dette emne.

Mange tak for hjælpen

Stine

Jeg fik et kejsersnit tildelt i 2010 og skal vi have flere børn får jeg også et kejsersnit til det tidspunkt.

Hos mig er det oplevelser jeg har med fra min barndom der forbyder mig det samarbejde med et andet menneske. Det ville være en overtrædelse af mine egne grænser og jeg er ikke sikker på min tilknytning til barnet ville være intakt, hvis jeg først skulle igennem en vaginal fødsel. Heldigvis havde jeg en rigtig sød læge der havde stor forståelse for min situation, da vi flyttede og jeg fik en ny læge, var hun heldigvis helt med på mine grunde fo ret kejsersnit og hun har garanteret mig at det skal jeg ikke bekymre mig om, jeg er selvskrevet.

Jeg vil hellere have et kejsersnit og så kunne elske mig selv, min baby og faderen bagefter, end jeg vil igennem en vaginal fødsel, hvis smerter jeg muligt kunne overskue, men som ville have så store konsekvenser det ville sætte en stopper for vores familieliv.

Anmeld

28. november 2012

Stine85

mange tak for jeres svar

Slet ikke andre der har lyst til at dele tanker??

Anmeld

28. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså nu har jeg prøvet et aks og en alm fødsel, men sku jeg ha flere børn, ku jeg godt seriøst overveje et pks.

Pga jeg har forhøjet blodtryk, ska jeg have en epidural, hvis jeg igen sku føde normalt.  Desvære ka jeg ik så godt tåle morfin, så blev ret syg under fødslen, som nær var endt i aks igen. Jeg ka " sagtens " føde normalt, men må indrømme at jeg var hurtiger frisk bagefter mit aks, end efter fødslen. Håber det svar gir mening?? Vh stine

Anmeld

28. november 2012

nielsen80

Jeg fødte ved akut kejsersnit under fuld narkose med min den første. Selvom jeg fik afvide jeg "sagtens" kunne føde normalt, kunne jeg godt overveje et pks. - simpelthen for at minimere risikoen for fuld narkose igen. Under et pks er du ved bevidsthed, din partner er med dig osv, og ville til hver en tid fortrække dette fremfor et akut under fuld narkose igen.

Anmeld

28. november 2012

tarkoflen

Jeg vil KUN have kejsersnit, hvis det ikke kan lade sig gøre at føde naturligt! Dog vil jeg sige, at en sædefødsel nok heller ikke ville være noget jeg lige umiddelbart ville give mig i kast med, uden at have fået meget grundig introduktion...

Grunden til at jeg helst ikke vil have kejsersnit er, at der er langt flere risici for komplikationer ved en operation, jeg vil have smerter lang tid efter og i min verden er den bedste vej for barnet ikke kejsersnit.

Der ud over havde min mor et ganske forfærdeligt forløb med kejsersnit, da hun fødte mig, og det spiller naturligvis også ind på, at jeg ikke har lyst til det. Det var så voldsomt, at hun faktisk fik en fødselsdepression på baggrund af det... Men det har hun først fundet ud af mange år senere, at det var det der faktisk skete, for det var man ikke voldsomt OBS på den gang!

Der ud over ville jeg, hvis jeg skulle have pks, skulle føde på Randers sygehus og ikke på Skejby, og det er ret langt for os at tage, eftersom min kæreste ikke kører bil... A

Sidst men ikke mindst, har jeg endometriose, og selvom det er en meget lille risiko, så er der en risko for, at der kan sætte sig endometriosevæv i operationsaret og det skulle ikke være sjovt!

Så ja jeg håber virkelig meget, at jeg kan få lov til at føde på helt naturlig vis

Ved ikke om du kan bruge mit input, da det jo ikke er for kejsersnit, men nu fik du det alligevel

Anmeld

28. november 2012

maria_wlt

Hvis vi skal have nr 3 på et tidspunkt så bliver det ved KS.

Nr 1 er KS, Nr 2 er naturlig - Nr 2 fik lavet en 3 grads bristning på mig så jeg skal IKKE føde naturligt igen 

KEJSERSNIT til mig TAK 

Anmeld

28. november 2012

Tøs85

Jeg har stemt kejsersnit, da det er hvad jeg skal have om 3 uger, uden nogen lægelig grund overhovedet.. Grunden til dette valg er fordi både min kæreste og jeg er rigtig bange for at der vil ske varige men på barnet ved en alm fødsel.. Det har vi set på familie og venners børn og vi synes lige nu at det er en unødig risiko.. Så kan det være vi har en anden mening med nr 2 barn når vi har fået det lidt mere på afstand..

Anmeld

28. november 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har egentligt stemt nej, men jeg fik sidst et aks (fødte min ældste naturligt), og hvis jeg skulle have flere børn, ville jeg være bange for, at mit ar sprang op under fødslen, så jeg kan ikke sige med sikkerhed, at jeg ikke ville overveje et pks

Held og lykke med opgaven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.