jeg er forvirret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
18 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg var idag til gynækolog for første gang pga underlivs smerter og uregelmæssig menstration. jeg fik laved ultralyds undersøgelse og alt så flot ud sagde de og jeg havde mange æg. men fik aldrig spurt hvad det betyder? de fandt ikke ud af hvorfor jeg har de smerter og min hormontal er flotte så heller ikke det. skal komme igen om et år vis der ikke er sket ændringer da vi gerne vil havde børn. men hvad betyder det at jeg har mange æg? og er det normalt de kan se dem eller har jeg æggeløsning eller hvad fatter intet og fik ikke spurt da jeg virkelig ikke kunne lide personalet  gik faktisk derfra med en stor klump i halsen da jeg følte mig dårlig behandlet men det vil jeg ikke mere ind på . vil i forklare mig hvad det med æggene betyder så vil jeg blive glad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

Jeg var idag til gynækolog for første gang pga underlivs smerter og uregelmæssig menstration. jeg fik laved ultralyds undersøgelse og alt så flot ud sagde de og jeg havde mange æg. men fik aldrig spurt hvad det betyder? de fandt ikke ud af hvorfor jeg har de smerter og min hormontal er flotte så heller ikke det. skal komme igen om et år vis der ikke er sket ændringer da vi gerne vil havde børn. men hvad betyder det at jeg har mange æg? og er det normalt de kan se dem eller har jeg æggeløsning eller hvad fatter intet og fik ikke spurt da jeg virkelig ikke kunne lide personalet  gik faktisk derfra med en stor klump i halsen da jeg følte mig dårlig behandlet men det vil jeg ikke mere ind på . vil i forklare mig hvad det med æggene betyder så vil jeg blive glad 

Det er da positivt du producere mange æg, så skulle chancerne da være ret store når du har æggeløsning... Så at du producere mange æg = gode chancer for graviditet....

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det er da positivt du producere mange æg, så skulle chancerne da være ret store når du har æggeløsning... Så at du producere mange æg = gode chancer for graviditet....

lyder godt  men kan de altid se æg eller er det fordi min mens er på vej eller jeg har æggeløsning

Anmeld

27. november 2012

baby012

VIPpigen skriver:

producere mange æg ?? 

så vidt jeg ved bliver vi kvinder født med et x' antal æg, vi producere ikke nogen ?  

TS

Det har jeg også altid fået a vide, døjede også med smerter inden jeg fik det første barn, nu er nr. to på vej, og af en eller anden mærkelig grund er smerterne væk  

men kan da trøste dig med at jeg har MEGET nemt ved at blive gravid den var der i første hug.. så det er da posetivt når i nu gerne vil have børn  

at du har mange æg vil også (desværre?) sige at der går længere tid inden du kommer i overgangsalderen.. 

Anmeld

27. november 2012

VIPpigen

Anonym skriver:

lyder godt  men kan de altid se æg eller er det fordi min mens er på vej eller jeg har æggeløsning

Det er fordi du snart har æggeløsning... kender du din cyklus??

jeg blev scannet sidste år, pga en spiral, og der kunne de også se æg, og det var lige inden jeg havde æggeløsning

Anmeld

27. november 2012

nielsen80

De kan ikke se æg, men derimod follikler(æggeblære)som indeholder æggene. Ved hver cyklus modnes en enkelt(i få tilfælde 2-3), og når denne er mellem 18-24mm spræges den og ægget indeni frigives(ægløsning).
Det de mener med du har mange æg, er, at de kan se der er mange klar til at blive modnet - dvs du ikke løber tør for æg lige forløbigt. Hvis de skulle sige noget om ægløsnings tidspunktet, skulle de have målt en af dine folikler.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

producere mange æg ?? 

så vidt jeg ved bliver vi kvinder født med et x' antal æg, vi producere ikke nogen ?  

TS

Det har jeg også altid fået a vide, døjede også med smerter inden jeg fik det første barn, nu er nr. to på vej, og af en eller anden mærkelig grund er smerterne væk  

men kan da trøste dig med at jeg har MEGET nemt ved at blive gravid den var der i første hug.. så det er da posetivt når i nu gerne vil have børn  

at du har mange æg vil også (desværre?) sige at der går længere tid inden du kommer i overgangsalderen.. 

problemet er min mens er total uregelmæssig så svært at finde ud af hvornår jeg har æl

Anmeld

27. november 2012

Rockertand

Det lyder helt normalt, så jeg 

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Det er fordi du snart har æggeløsning... kender du din cyklus??

jeg blev scannet sidste år, pga en spiral, og der kunne de også se æg, og det var lige inden jeg havde æggeløsning

nej har meget uregelmæssig mens 

Anmeld

27. november 2012

VIPpigen

Lahn11 skriver:

producere mange æg ?? 

TS

Ej, men du ved vel hvad jeg mener, nogen viser flere æg end andre, ilsom at yderst få går i overgangsalderen inden de er fyldt 30....

men du kan da ikke se alle æg hele tiden...???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.