DP har måske serveret sodavand eller???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
24 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Aner ikke hvad jeg skal gøre her piger, hvad siger i til den her:

I dag da jeg hentede min dreng i dp, ville han ha lidt vand, så det fik han naturligvis af dp. De andre børn kommer så også og vil ha en kop vand. En lille pige tøver så med at sætte læberne til koppen og dp små griner og siger "bare rolig, der er ikke brus i det her".

Jeg siger ikke noget, men kom så til at tænke på at jeg lagde mærke til en 2liters Squash sodavand der var drukket af i morges da jeg afleverede. Tænker jo så om de har smagt sodavand??

Altså vi er bestemt ikke fanatiske, men vi vil selv ha lov til at bestemme hvornår han skal smage sodavand for første gang, hvilket vi bestemt ikke havde tænkt os skulle være endnu.

Manden min mener at jeg skal spørge direkte, men uh... Tænk hvis det nu slet ikke er rigtig, det er jo bare en måske lidt ubegrundet mistanke - eller hvad tænker i????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

o1Mutte

Syntes bestemt ikke at sodavand og andre søde sager hører til i en dagpleje. Børnene er ikke ret gamle, og det er (min mening) forældrene der skal beslutte om deres barn skal ha sodavand ol. eller ej.

Anmeld

27. november 2012

Kris89

det kan jo være hjemmefra den lille pige har smagt det før..

tror du skal slå koldt vand i blodet

Anmeld

27. november 2012

Eliza

Ja jeg vil spørge, undrende og ikke anklagede. Jeg kan udemærket forstå du gerne vil bestemme hvornår der skal smages sodavan.  

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Syntes bestemt ikke at sodavand og andre søde sager hører til i en dagpleje. Børnene er ikke ret gamle, og det er (min mening) forældrene der skal beslutte om deres barn skal ha sodavand ol. eller ej.

Helt enig! Men ville du sige noget, eller hvad ville du sige i den her situation?

Anmeld

27. november 2012

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Aner ikke hvad jeg skal gøre her piger, hvad siger i til den her:

I dag da jeg hentede min dreng i dp, ville han ha lidt vand, så det fik han naturligvis af dp. De andre børn kommer så også og vil ha en kop vand. En lille pige tøver så med at sætte læberne til koppen og dp små griner og siger "bare rolig, der er ikke brus i det her".

Jeg siger ikke noget, men kom så til at tænke på at jeg lagde mærke til en 2liters Squash sodavand der var drukket af i morges da jeg afleverede. Tænker jo så om de har smagt sodavand??

Altså vi er bestemt ikke fanatiske, men vi vil selv ha lov til at bestemme hvornår han skal smage sodavand for første gang, hvilket vi bestemt ikke havde tænkt os skulle være endnu.

Manden min mener at jeg skal spørge direkte, men uh... Tænk hvis det nu slet ikke er rigtig, det er jo bare en måske lidt ubegrundet mistanke - eller hvad tænker i????

Bare spørg, hvad de får at drikke? 

Tvivler nu stærkt på, at de har fået sodavand, men de kan jo sagtens have haft en samtale om det og derfor siger pigen sådan.. Eller hun har smagt det derhjemme, og hendes forældre plejer at berolige hende med, at der ikke er brus i.....

Mange muligheder. Bestemt ikke noget, jeg ville bruge krudt på. Men spørg hvis du er i tvivl .

Anmeld

27. november 2012

o1Mutte

Anonym skriver:

Helt enig! Men ville du sige noget, eller hvad ville du sige i den her situation?

Ville nok spørge i en venlig tone om de har smagt sodavand. Det KAN jo være som en anden skriver, at pigen har smagt det hjemmefra.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

det kan jo være hjemmefra den lille pige har smagt det før..

tror du skal slå koldt vand i blodet

Det snakkede vi nemlig også om, og det kan pigens forældre jo sagtens ha fortalt om.

Jeg har før snakket med dp om hvad de drikker dernede, fordi jeg ville høre om min søn om drak mælk hos hende. Der sagde hun at det kun er vand og mælk.

Anmeld

27. november 2012

come2

o1Mutte skriver:

Ville nok spørge i en venlig tone om de har smagt sodavand. Det KAN jo være som en anden skriver, at pigen har smagt det hjemmefra.

Jeg synes ikke man kan spørge så direkte.

Jeg ville blive ked som dagplejer, hvis jeg bliver anklaget for sådan noget.

Anmeld

27. november 2012

Kris89

Anonym skriver:

Det snakkede vi nemlig også om, og det kan pigens forældre jo sagtens ha fortalt om.

Jeg har før snakket med dp om hvad de drikker dernede, fordi jeg ville høre om min søn om drak mælk hos hende. Der sagde hun at det kun er vand og mælk.

hun har jo sikkert også snakket med pigens forældre som måske har sagt hun har smagt sodavand og rynket næse over det

det er SÅ svært at spørge DP direkte uden at lyde anklagene... så jeg ville nok "droppe" det...

når du tidligere har spirgt og hun siger vand og mælk, må det jo være sandt til andet er bevist...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.