Hjælp hvad betyder det? Blodprøver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Anonym trådstarter

Hej jeg har fået taget blodprøver som led i barnløshedsbehandling.
Det er dem man får taget ved lægen bla. hepatitis osv.
Deriblandt var der nogen prøver der skulle måle mit prosteogen (Sikkert stavet forkert)
Alt var normalt undtaget mit prosteogen.
-Det var for højt? Hvad betyder det?
Det lyder ikke særligt godt i mine ører.
Min læge svarede ikke rigtig da jeg spurgte ham, han sagde bare at han sendte resultaterne til fertilitetsklinikken..

Så håber i kloge kvinder kan hjælpe

Knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Anonym trådstarter

Undskyld min utålmodighed men har gået og spekuleret som en gal hele dagen Men er der slet ingen der ved hvad det har af betydning?

Anmeld

27. november 2012

modesty

Går ud fra at du mener progesteron? Det er et kvindeligt kønshormon, så nej, det lyder ikke umiddelbart godt... Men den slags kan man som oftest regulere med medicin. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig nærmere.

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Går ud fra at du mener progesteron? Det er et kvindeligt kønshormon, så nej, det lyder ikke umiddelbart godt... Men den slags kan man som oftest regulere med medicin. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig nærmere.

Jeps! Tak kunne ikke lige stave. Kan knap nok udtale det

Men ja det lyder ikke så godt syntes jeg heller ikke.
Men hvis det ''bare'' kan rettes med medicin så er det jo godt.
ja ved ikke. Hader den uvished man kan få ved læger, når de ikke rigtig svarer på ens spørgsmål..

Anmeld

27. november 2012

Faith

Progesteron dannes i æggestokkene og har med ægløsning at gøre. Ud fra værdien kan man se om du har ægløsning eller ej.

Anmeld

27. november 2012

Kris89

"Efter ægløsningen vil den øgede mængde progesteron få slimet i livmoderhalsen til at ændre sammensætning, og gøre det svært for sædceller at trænge igennem. Dette er en af årsagerne til at det mest optimale tidspunkt for befrugtning er fra ca. 4 dage før ægløsningen til en dag efter."

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer /kvindens-sygdomme/menstruation-og-klimakterium/fe rtilitet-og-menstruation/

hvis dit progesteron niveau er for højt for tidligt i din cyklus må dette jo have negativ indflydelse på din ægløsning...

men det er kun en tanke...

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Progesteron dannes i æggestokkene og har med ægløsning at gøre. Ud fra værdien kan man se om du har ægløsning eller ej.

Ja nemlig. Men mit var ikke normalt så tænker bare hvad der sker når det er for højt? For hvad jeg har kunnet læse mig til så kan ægget ikke sætte sig fast hvis det er for lavt. Jeg har så åbenbart ''modsatte'' problem. Og så alligevel ikke, for bliver jo ikke gravid.. Hmm syntes det er svært..

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

"Efter ægløsningen vil den øgede mængde progesteron få slimet i livmoderhalsen til at ændre sammensætning, og gøre det svært for sædceller at trænge igennem. Dette er en af årsagerne til at det mest optimale tidspunkt for befrugtning er fra ca. 4 dage før ægløsningen til en dag efter."

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer /kvindens-sygdomme/menstruation-og-klimakterium/fe rtilitet-og-menstruation/

hvis dit progesteron niveau er for højt for tidligt i din cyklus må dette jo have negativ indflydelse på din ægløsning...

men det er kun en tanke...

Så et bud kunne være at jeg ikke kan ''modtage'' sædceller pga. slimet i livmoderhalsen?

Anmeld

27. november 2012

Faith

Hvad ligger din værdi på?

Anmeld

27. november 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Hvad ligger din værdi på?

Det sagde han ikke noget om. Han sagde bare at det var for højt.. Så aner det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.