Jeres mening om barselsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2012

Tulle28

Det ville jeg blive rigtig glad for. Det eller et gavekort til f.eks. Babysam. Med nr. 2 har man jo som regel det meste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Studerendemor

Mussen2 skriver:

Jeg skal have købt en barselsgave til min mands familie. Vi ser dem ikke ret tit.

Det er deres 2. Barn. De har nu enafhvert køn.

Jeg tænker på at købe en babybog til dem, den der hedder baby 100% naturlig uden tilsætning. Sådan en god guide til en sund levevis og sund mad,med lidt opskrifter osv.

Jeg selv villeblive rigtig glad for sen, men hvad siger I? Bør jeg holde mig til det traditionelle, som lidt babytøj eller ville I blive glade for bogen?

Jeg tænker på at lave så de kan bytte den(den skal sendes), men de vil jo ikke kunne få pengene tilbage.

Jeg har stemt andet fordi jeg sagtens synes man kan købe "ikke traditionelle" barselsgaver. Men lige præcis den bog... Jeg går selv ret meget op i den slags, men lånte bogen på biblioteket og synes faktisk den er lidt ekstrem. Jeg blev nærmest stresset af den, fordi det ikke kunne lade sig gøre for mig i praksis. 

Anmeld

27. november 2012

Valle81

M (: skriver:

Jeg ved ikke om jeg ville bytte den, men jeg kunne måske godt komme til at tage det lidt som en løftet pegefinger (selvom jeg egentlig et langt stykke hen af vejen går op i det).. 

for mig er grunden at jeg har taget stilling til mind børns madvaner, fx har jeg aldrig købt pulver grød og selv lavet det fra bunden osv

Så den ville ikke være aktuel for mig

Anmeld

27. november 2012

M (:

Valle81 skriver:

for mig er grunden at jeg har taget stilling til mind børns madvaner, fx har jeg aldrig købt pulver grød og selv lavet det fra bunden osv

Så den ville ikke være aktuel for mig

Sådan tror jeg også det bliver herhjemme, men har lidt svært ved at forholde mig til det, da der stadig er et lille års tid til det bliver rigtig aktuelt for mig (:

Anmeld

27. november 2012

Mussen2

Tak for svar piger.

Jeg fik selv først bogen som 2 gangs gravid ogvidsteen del om mad, men synes der var så mange opkysende ting i den, men JA den er ekstrem på nogen områder og jeg vil bestemt ikke løfte pegefingre.

Til oplysning til jer alle sammen så kan jeg sige at mad kun er en del af bogen det er ligeså meget påvirkning fra tekstiler,legetøj osv.

jeg finder på noget andet. Måske et gavekort til ønskebørn eller noget.

Tak for hjælp

Anmeld

27. november 2012

modesty

Jeg skal have købt en barselsgave til min mands familie. Vi ser dem ikke ret tit.

Jeg tænker på at købe en babybog til dem, den der hedder baby 100% naturlig uden tilsætning. Sådan en god guide til en sund levevis og sund mad,med lidt opskrifter osv.

Jeg selv villeblive rigtig glad for sen, men hvad siger I? Bør jeg holde mig til det traditionelle, som lidt babytøj eller ville I blive glade for bogen?

Jeg tænker på at lave så de kan bytte den(den skal sendes), men de vil jo ikke kunne få pengene tilbage.

Som andre siger - de skal jo være typerne der vil interessere sig for at deres barn skal leve sundt.

Vi købte selv bogen herhjemme da min dreng begyndte på fast føde - og jeg ville have været vildt glad for at få den i barselsgave.

Og selvom man er 2. gangs mor, står der altså masser af ting i den som man ikke nødvendigvis ved i forvejen, og der er mange opskrifter o.s.v.

Under alle omstændigheder synes jeg ikke at du skal købe tøj. Det gør alle andre. Jeg sørger altid for at købe noget andet - det kan også være sengetøj til babydyne, et stykke legetøj, en pegebog eller noget i den stil.

M.h.t. om den er ekstrem. Tja, det synes jeg da også at 60 vidunderlige uger er på nogle punkter. Men vi er jo voksne mennekser og kan godt selv finde ud af at dosere i hvad vi kan bruge og hvad vi ikke kan.

Men hvis de er typerne der går op i sundhed og økologi, så synes jeg at bogen er en rigtig god idé. 

Anmeld

27. november 2012

klmf

Personligt ville jeg nok føle det som en løftet pegefinger - jeg kunne aldrig finde på at ønske mig den eller købe selv. Men hvis gavemodtagerne kunne finde på at ønske sig den eller selv købe den, så ville det være en fin gave.

Ellers var Babykalenderen måske et bud? Det er heller ikke så traditionelt som tøj og legetøj, men en rigtig fin ting. Og vejer heller ikke det vilde nu den skal sendes

Anmeld

27. november 2012

2babygirls

Mussen2 skriver:

Hmm, jeg ville nok studse lidt over at få sådan en bog, når nu det var mit andet barn!! Så har man jo styr på alt hvad der er godt og skidt for en baby, samt opskrifter på diverse opstarts mad og så videre...

Måske du skulle give mor noget creme eller tøj til den lille ??

Anmeld

27. november 2012

SaNiNa

Tror ikke jeg ville give dem lige den bog da det jo er deres andet barn så de har jo nok fundet ud af det med maden til deres første.

Men man kan få rigtig mange bøgn med brøneopskirfter i retter som bagværk.

Synes det er en rigtig fin ide med noget andet end tøj, bamser osv en lidt andreledesgave

Anmeld

27. november 2012

Dustmuz

Mussen2 skriver:

Altså jeg har valgt at stemme "Andet"

Personligt ville den bare blive lagt på hylden med alle de andre kogebøger, og så ville jeg aldrig kigge i den..

Hvis de er typerne som går op i sundhed og sådan, så tror jeg da at gaven ville være rigtig god
personligt ville jeg selv sætte pris på tøj til en baby, da jeg ved hvor dyre de er i den slags hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.