spørgsmål angående tandfrembrud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.017 visninger
14 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Frøken J.

er der nogen der har oplevet jeres børn fik diarre i forbindelse med tandfrembrud?

rose har en kindtand på vej. kan både se den udenpå tandkødet, og jeg kan mærke den udenpå tandkødet. hun har haft diarre siden søndag morgen.

jeg er så godt som sikker på det ikke er omgangssyge. det har vi næsten lige haft herhjemme. ingen af os eller andre hun har set disse dage er blevet smittet, og både L og jeg er mega modtagelige overfor infektioner, så er sikker på vi havde mærket noget, hvis det var en smitsom virus. hun er heller påvirket som med omgangssygen. hun spiser en masse, leger og sover normalt.

hun er nogen gange i lidt dårligt humør, men ærlig talt tror jeg hun savner stimulering fra vuggestuen, hvor hun elsker at komme!

vuggestuen vil ikke have hun kommer før hun har normal afføring uanset hvad det skyldes. det forstår jeg selvfølgelig godt, men sæt nu det fortsætter i flere uger! så kommer hun helt ud af sin vuggestuerytme, samt at det er virkelig svært at aktivere sådan en aktiv tumling i så mange dage alene. hun trænger til at få brændt krudt af og se hendes vuggestuevenner.

fortæl mig det stopper snart det her :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min venindes dreng har diarra stort set hver gang han fik tænder. Vh stine

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

StineW79 skriver:

Min venindes dreng har diarra stort set hver gang han fik tænder. Vh stine

ved du hvor længe det stod på af gangen?

Anmeld

27. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

3-4 dage, indtil tanden var kommet ordenlig igennem. Vh stine

Anmeld

27. november 2012

Fenja09

Frøken J. skriver:

er der nogen der har oplevet jeres børn fik diarre i forbindelse med tandfrembrud?

rose har en kindtand på vej. kan både se den udenpå tandkødet, og jeg kan mærke den udenpå tandkødet. hun har haft diarre siden søndag morgen.

jeg er så godt som sikker på det ikke er omgangssyge. det har vi næsten lige haft herhjemme. ingen af os eller andre hun har set disse dage er blevet smittet, og både L og jeg er mega modtagelige overfor infektioner, så er sikker på vi havde mærket noget, hvis det var en smitsom virus. hun er heller påvirket som med omgangssygen. hun spiser en masse, leger og sover normalt.

hun er nogen gange i lidt dårligt humør, men ærlig talt tror jeg hun savner stimulering fra vuggestuen, hvor hun elsker at komme!

vuggestuen vil ikke have hun kommer før hun har normal afføring uanset hvad det skyldes. det forstår jeg selvfølgelig godt, men sæt nu det fortsætter i flere uger! så kommer hun helt ud af sin vuggestuerytme, samt at det er virkelig svært at aktivere sådan en aktiv tumling i så mange dage alene. hun trænger til at få brændt krudt af og se hendes vuggestuevenner.

Det er fuldstændig normalt at de har tynd afførring når de får tænder, det havde min datter også, men ikke over flere uger - kun et par dage. Faktisk har vores datter ofte tynd mave, men det skyldes "overløbs-diarré" og det er ikke en gyldig grund til at holde hende hjemme fra dp, medmindre dp´en overhovedet ikke kan overskue det.

I princippet skal de kun holdes hjemme, hvis det smitter eller at vs/dp ikke har mulighed for at skifte oftere end normalt.

/Fenja

Anmeld

27. november 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Hold da op, at hun ikke må komme når det er det mindste problem med diarré
Vi havde en dreng med allergi i den børnehave jeg var i, og han havde dårlig mave hver dag, og brugte ble fordi han stadig var i udredning omkring mad.

Anmeld

27. november 2012

Mussen2

Ja, det kan jeg sagtens genkende. Mon datter fik altid meget blød afføring og det lugtede meget specielt sådan lidt syrligt

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Baby2påvej skriver:

Hold da op, at hun ikke må komme når det er det mindste problem med diarré
Vi havde en dreng med allergi i den børnehave jeg var i, og han havde dårlig mave hver dag, og brugte ble fordi han stadig var i udredning omkring mad.

Jeg kan for så vidt godt følge dem, for der har lige været MEGA udbrud af omgangssyge i vuggeren for nylig, hvor nærmest alle blev smittet, så de er ekstra påpasselige. Noget med de har fået udsendt nogle nye retningslinjer angående den slags. Men ja, det er ret træls når man er så godt som sikker (som man nu kan være) på at det ikke er noget smitsomt, og det er jo ikke sådan hun skider konstant. Selvfølgelig flere gange end normalt, og det er tyndt. Men siden søndag morgen har vi kun én gang oplevet at det kom ud på tøjet, og det var i morges, fordi min kæreste ikke var hurtig nok om at skifte natbleen

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Mussen2 skriver:

Ja, det kan jeg sagtens genkende. Mon datter fik altid meget blød afføring og det lugtede meget specielt sådan lidt syrligt

Hvor længe varede det hos hende?

Anmeld

27. november 2012

Frøken J.

Fenja09 skriver:

Det er fuldstændig normalt at de har tynd afførring når de får tænder, det havde min datter også, men ikke over flere uger - kun et par dage. Faktisk har vores datter ofte tynd mave, men det skyldes "overløbs-diarré" og det er ikke en gyldig grund til at holde hende hjemme fra dp, medmindre dp´en overhovedet ikke kan overskue det.

I princippet skal de kun holdes hjemme, hvis det smitter eller at vs/dp ikke har mulighed for at skifte oftere end normalt.

/Fenja

Jeg håber det kun varer en dag eller to mere så - var nemlig inde og læse på et debatforum, hvor flere havde oplevet det stod på i flere uger, når der var tale om nogle af de større tænder, fx kindtænder.

Jeg ville heller ikke være betænkelig ved at sende hende afsted i VS, er sikker på at L og jeg var blevet smittet, samt alle de andre hun har ses med siden søndag, hvis det var smitsomt. Men VS vil ikke have hende førend hun har normal afføring igen, fordi der lige har været en mindre epidemi af omgangssyge. Og det kan da jeg da godt følge, det er bare surt at holde et rask barn hjemme - altså hun fejler jo ikke noget som sådan, bortset fra tynd og hyppigere afføring. Godt jeg er på orlov!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.