Skal, skal ikke? s;

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
14 svar
0 synes godt om
26. november 2012

Karina1

Hej piger

Står i den lykkelige og fantastiske situation, at jeg er blevet forelsket og fået en helt fantastisk kæreste <3

Det er et halvt år siden jeg flyttede fra min eks og vi havde været i behandling i et år og nu er jeg MEGET i tvivl om jeg skal fortælle min kæreste om de ting jeg har været igennem, så han er klar over, at jeg muligvis slet ikke kan blive gravid? Jeg ved, at han har drømme om at få børn og sådan. Vi beskytter os ikke og har vildt dårlig samvittighed over, at han ikke ved jeg ikke tager p-piller, men ved også bare at jeg med 120% sikkerhed vil beholde barnet, hvis jeg blev gravid og ved hvor fantastisk god min kæreste er mod børn, men har jo dårlig samvittighed og føler jeg "går bag om hans ryg" ved at jeg ikke har fortalt, at jeg ikke er på p-piller? s:

Skal jeg eller skal jeg ikke fortælle ham det? ;s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Hvem?

Karina1 skriver:

Hej piger

Står i den lykkelige og fantastiske situation, at jeg er blevet forelsket og fået en helt fantastisk kæreste <3

Det er et halvt år siden jeg flyttede fra min eks og vi havde været i behandling i et år og nu er jeg MEGET i tvivl om jeg skal fortælle min kæreste om de ting jeg har været igennem, så han er klar over, at jeg muligvis slet ikke kan blive gravid? Jeg ved, at han har drømme om at få børn og sådan. Vi beskytter os ikke og har vildt dårlig samvittighed over, at han ikke ved jeg ikke tager p-piller, men ved også bare at jeg med 120% sikkerhed vil beholde barnet, hvis jeg blev gravid og ved hvor fantastisk god min kæreste er mod børn, men har jo dårlig samvittighed og føler jeg " går bag om hans ryg" ved at jeg ikke har fortalt, at jeg ikke er på p-piller? s:

Skal jeg eller skal jeg ikke fortælle ham det? ;s

Det gør du jo også - syntes helt klart det er en information han fortjener at vide!

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Jeg fortalte meget hurtigt min kæreste om at jeg ikke kunne få børn på naturlig vis! Jeg synes et eller andet sted, at han havde krav på at vide det... Heldigvis lykkedes det jo for mange at blive gravide med hjælp, mig inklusiv og det kan jo være, at dig og din nye kæreste bare er et bedre match til at lave børn, end du var med din eks!

Og hvis l ikke beskytter jer, så synes jeg helt 100% han har fortjent at vide, at risikoen/chancen for at du bliver gravid er tilstede! Alt andet er ikke fair overfor ham i min optik!

Hvorfor er du nervøs for at fortælle ham det?

Anmeld

26. november 2012

Karina1

tarkoflen skriver:

Jeg fortalte meget hurtigt min kæreste om at jeg ikke kunne få børn på naturlig vis! Jeg synes et eller andet sted, at han havde krav på at vide det... Heldigvis lykkedes det jo for mange at blive gravide med hjælp, mig inklusiv og det kan jo være, at dig og din nye kæreste bare er et bedre match til at lave børn, end du var med din eks!

Og hvis l ikke beskytter jer, så synes jeg helt 100% han har fortjent at vide, at risikoen/chancen for at du bliver gravid er tilstede! Alt andet er ikke fair overfor ham i min optik!

Hvorfor er du nervøs for at fortælle ham det?

Ja, jeg har forsøgt at fortælle ham det, men begyndte bare at græde og kunne slet ikke få det sagt, fordi det betyder så meget for mig og er så personligt og et meget sårbart emne for mig&nbsp/p>

Tror også jeg fortæller ham det i aften (:

Anmeld

26. november 2012

Karina1

Hvem? skriver:

Det gør du jo også - syntes helt klart det er en information han fortjener at vide!

Han har så heller ikke spurgt om jeg tager p-piller :s

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Karina1 skriver:

Ja, jeg har forsøgt at fortælle ham det, men begyndte bare at græde og kunne slet ikke få det sagt, fordi det betyder så meget for mig og er så personligt og et meget sårbart emne for mig&nbsp/p>

Tror også jeg fortæller ham det i aften (:

Det er så følsomt og jeg tudede også, især fordi jeg var så bange for, at han ville tænke, at det magtede han ikke.... Men altså han løb ingen steder

Det er ingen skam at blive ked af det! Den side skal han jo også se før eller siden

Held og lykke med det i aften! Jeg er sikkert på, han nok skal tage pænt imod det, og l får en god snak!

Anmeld

26. november 2012

Karina1

tarkoflen skriver:

Det er så følsomt og jeg tudede også, især fordi jeg var så bange for, at han ville tænke, at det magtede han ikke.... Men altså han løb ingen steder

Det er ingen skam at blive ked af det! Den side skal han jo også se før eller siden

Held og lykke med det i aften! Jeg er sikkert på, han nok skal tage pænt imod det, og l får en god snak!

Ja, han sagde også at jeg skulle vente med at sige det, til jeg selv var klar og at ligemeget hvad det var, ville han stadig elske mig utroligt højt og han sagde at det ikke ville ødelægge noget mellem os, ligemeget hvad det var (:

Men min bekymring er nok også lidt, at han kun er 21år og måske det virker lidt for overvældende og en alt for stor mundfuld for ham, selvom han er moden og han også selv har snakket om fremtids drømme om at få kone og børn.

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

Karina1 skriver:

Ja, han sagde også at jeg skulle vente med at sige det, til jeg selv var klar og at ligemeget hvad det var, ville han stadig elske mig utroligt højt og han sagde at det ikke ville ødelægge noget mellem os, ligemeget hvad det var (:

Men min bekymring er nok også lidt, at han kun er 21år og måske det virker lidt for overvældende og en alt for stor mundfuld for ham, selvom han er moden og han også selv har snakket om fremtids drømme om at få kone og børn.

Jamen så tror jeg da slet ikke der er noget at frygte!

Men hvis han kun er 21 og ønsker sig børn på et tidspunkt, men måske ikke nødvendigvis lige nu, så er du nødt til at oplyse ham om, at du ikke tager P-piller, og så er det underordnet om han har spurgt til det eller ej! Han skal have samme valg som dig, hvis han ikke ønsker børn endnu, skal han have muligheden for at beskytte sig

Jeg tror det er de færreste der smutter, fordi de får at vide, at der kan komme udfordringer af den ene eller anden art! Hvis han gør, så elsker han dig ikke, og det har han jo allerede sagt, at han gør

Anmeld

26. november 2012

Karina1

tarkoflen skriver:

Jamen så tror jeg da slet ikke der er noget at frygte!

Men hvis han kun er 21 og ønsker sig børn på et tidspunkt, men måske ikke nødvendigvis lige nu, så er du nødt til at oplyse ham om, at du ikke tager P-piller, og så er det underordnet om han har spurgt til det eller ej! Han skal have samme valg som dig, hvis han ikke ønsker børn endnu, skal han have muligheden for at beskytte sig

Jeg tror det er de færreste der smutter, fordi de får at vide, at der kan komme udfordringer af den ene eller anden art! Hvis han gør, så elsker han dig ikke, og det har han jo allerede sagt, at han gør

Tror du har helt ret Det er dejligt at høre andres holdning til det, fordi det er så følsomt for mig, bare folk snakker om behandlinger osv. bliver jeg vildt utilpas og begynder at græde, fordi jeg frygter for aldrig at blive mor

Tager snakken med ham i aften, hvis jeg kan få det sagt, det håber jeg

Anmeld

26. november 2012

klmf

Tænk, jeg troede det var en selvfølge at man afklarede det med prævention, når man holdt op med at bruge kondom? Går han bare ud fra at du klarer sagerne?

Uanset hvad, så bliver du nødt til at fortælle ham at du ikke bruger prævention, så kan det jo være snakken helt naturligt falder på at du har været i behandling osv.

Held og lykke med snakken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.