Fejlinformeret på klinikken :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.626 visninger
17 svar
0 synes godt om
26. november 2012

**Ønskebabyen

Vi skulle op på klinikken idag, fordi jeg skulle scannes, og det skulle så have været startskudet til vores fryseforsøg. MEN! Lægen der scannede mig så noget forkert ud i ansigtet, og sagde at det ikke kunne lade sig gøre. Jeg var stadig påvirket af medicinen fra sidste ICSI, hvilken hun kunne se på mine æg/æggestokke, og hun sagde at man altså skulle springe en cyklus over, inden man kunne prøve igen.

Jeg vidste godt at man skulle springe en cyklus over, inden man kunne starte nyt ICSI forsøg op, men vi havde intet fået at vide om, at man også skulle springe en cyklus over inden et fryseforsøg kunne lade sig gøre.

Dette er der imidlertid to sygeplejersker der ikke har reageret på.
Den første sygeplejerske var hende der ringede til mig Fredag den 16/11 med svar på vores bp. Hun sagde at vi jo have to æg i fryseren, som vi kunne vælge at bruge. I så fald skulle jeg ringe Mandag den 19/11 og få tid til en scanning.
Den anden sygeplejerske er så hende der tager telefonen Mandag morgen den 19/11. Jeg forklarer i telefonen at vi fik svar på bp om fredagen, og at den desværre var negativ, og vi havde valgt at forsøge med vores æg i fryseren og hun giver mig derefter dato til scanning, som var i dag.
Der burde have ringet en alarmklokke hos dem begge! De sidder begge to med min journal, og kan se hvad jeg har været igennem og hvonår

Jeg er så splittet i mine følelser lige nu.
Vi kan melde os til nyt ICSI forsøg når min mens melder sig midt/slut december. Den skulle gerne komme omkring den 14-15/12, men lægen kunne ikke se noget stort æg, og mente derfor ikke jeg ville få ÆL en af de nærmeste dage.
Jeg blev ellers informeret om, at hvis jeg have regelmæssig cyklus inden forsøget, ville jeg også have det bagefter, men hvor passer det lige ind henne, hvis de først mener jeg får mens omkring juleaften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

tarkoflen

Øv hvor træls men måske det kommer an på, hvor meget man reagerer på medicinen?

Men øv hvor er det bare træls, når l har tænkt så meget over, hvad der skal ske og hvordan man gør det!

Jeg håber din mens kommer hurtigt, ellers vil jeg foreslå dig, at aftale med klinikken hvordan l forholder jer!

Jeg fik lov til at starte næsespray op, mens Skejby holdte sommerferie, jeg skulle på næsespray lidt længere end normalt, men så var jeg klar til at blive stimuleret lige efter deres ferie måske det kunne være en mulighed for jer?

Anmeld

26. november 2012

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Øv hvor træls men måske det kommer an på, hvor meget man reagerer på medicinen?

Men øv hvor er det bare træls, når l har tænkt så meget over, hvad der skal ske og hvordan man gør det!

Jeg håber din mens kommer hurtigt, ellers vil jeg foreslå dig, at aftale med klinikken hvordan l forholder jer!

Jeg fik lov til at starte næsespray op, mens Skejby holdte sommerferie, jeg skulle på næsespray lidt længere end normalt, men så var jeg klar til at blive stimuleret lige efter deres ferie måske det kunne være en mulighed for jer?

Ja det er så super øv lige nu! Sådan som vi forstod det på lægen, var det kotume at man tog en cyklus pause, inden man fik lov at starte igen. Så tror det er en fast regel de kører efter på den klinik.

Hvad mener du med at starte op på næsespray tidligere? Man skal da først starte på den på cyklus dag 21??

Anmeld

26. november 2012

modesty

**Ønskebabyen skriver:

Ja det er så super øv lige nu! Sådan som vi forstod det på lægen, var det kotume at man tog en cyklus pause, inden man fik lov at starte igen. Så tror det er en fast regel de kører efter på den klinik.

Hvad mener du med at starte op på næsespray tidligere? Man skal da først starte på den på cyklus dag 21??

Øv.  Ja, det er fast kotyme at man springer en cyklus over, også ved fryseforsøg. De har lavet en fejl. Det er nederen, men det sker.

Anmeld

26. november 2012

**Ønskebabyen

modesty skriver:

Øv.  Ja, det er fast kotyme at man springer en cyklus over, også ved fryseforsøg. De har lavet en fejl. Det er nederen, men det sker.

Ja det sker, men helt ærligt! Der er TO sygeplejesker der ikke er vågne...........! Det burde ikke ske.....

Anmeld

26. november 2012

tarkoflen

**Ønskebabyen skriver:

Åhh ja det er lidt anderledes med mig, det glemte jeg lige, jeg fik P-piller mellem vores forsøg, så kunne lidt selv styre cyklus...

Undskyld, det kan du jo ikke bruge til så meget!

Jeg håber mens kommer på klokkeslet denne gang, så l kan komme i gang igen!

Anmeld

26. november 2012

modesty

**Ønskebabyen skriver:

Ja det sker, men helt ærligt! Der er TO sygeplejesker der ikke er vågne...........! Det burde ikke ske.....

Nej, det burde det ikke. Jeg synes også godt at du kan tillade dig at gøre dem opmærksom på at de har lavet en bommert. 

Men du kan vel få lagt fryseæg op næste måned, så?

Anmeld

26. november 2012

**Ønskebabyen

tarkoflen skriver:

Åhh ja det er lidt anderledes med mig, det glemte jeg lige, jeg fik P-piller mellem vores forsøg, så kunne lidt selv styre cyklus...

Undskyld, det kan du jo ikke bruge til så meget!

Jeg håber mens kommer på klokkeslet denne gang, så l kan komme i gang igen!

Tusind tak, det håber jeg også Men der er jo ikke så meget andet for end at vente.

Anmeld

26. november 2012

**Ønskebabyen

modesty skriver:

Nej, det burde det ikke. Jeg synes også godt at du kan tillade dig at gøre dem opmærksom på at de har lavet en bommert. 

Men du kan vel få lagt fryseæg op næste måned, så?

Jeg sagde også til dem deroppe, at jeg var blevet informeret om det af sygeplejersken der ringede med svar på bp. Og da vi så kørte hjem, kom jeg i tanke om at det jo egentlig også var den sygeplejerske jeg ringede til om Mandagen der burde have reageret.

Nej, i næste månede kan vi ikke få et fryseforsøg, grundet julen og der derfor er ferielukket. Men jeg kan melde mig til nyt ICSI forsøg, så det gør vi. Det har egentlig været planen hele tiden, at vi ville melde os til ICSI i December, men vi ville så her i mellemtiden have prøvet med et fryseforsøg.

Anmeld

29. november 2012

Nessie

De har da ikke været for vågne på den klinik
Men kan huske at vi også var et par stykker der undrede os over at I kunne få lov til at starte med fryseforsøg allerede, men I var jo så også blevet fejlinformeret. Rigtig rigtig ærgerligt, og trist, når I nu lige havde besluttet jer.

Hvis vi skal se positivt på det, så har I jo nu chancen for en graviditet på friske æg, og også en god chance på fryseæggene, så jeg vil krydse fingre for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.