Til jer hvis børn deler værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.051 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. november 2012

LBK

Hej alle

Min mand og jeg er lykkelige forældre til Emmelie på 2 år og til februar kommer en lille ny. Vi ved ikke om det er en dreng eller pige. Men vi har et ønske om, at hvis det er en pige skal den lille og Emmelie dele værelse når den lille ikke længere skal sove hos os.

Lige nu har Emmelie et værelse som passer perfekt i størrelsen til hende. Derudover har vi i huset et rimeligt stort værelse som det var meningen hun skulle flytte ud i og så skulle den lille have det lille væresle. Dette sker hvertfald hvis vi får en dreng.

MEN MEN MEN får vi en pige mere kunne vi rigtig godt tænke os at de fik værelse sammen på det store værelse.

Vil i dele jeres erfaringer med mig på godt og ondt om hvordan der er at have børn der deler væresle?

Hvornår "flyttede" de sammen. Hvor gamle var de? osv.

Please kom med alle guldkornene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Team Putte

LBK skriver:

Hej alle

Min mand og jeg er lykkelige forældre til Emmelie på 2 år og til februar kommer en lille ny. Vi ved ikke om det er en dreng eller pige. Men vi har et ønske om, at hvis det er en pige skal den lille og Emmelie dele værelse når den lille ikke længere skal sove hos os.

Lige nu har Emmelie et værelse som passer perfekt i størrelsen til hende. Derudover har vi i huset et rimeligt stort værelse som det var meningen hun skulle flytte ud i og så skulle den lille have det lille væresle. Dette sker hvertfald hvis vi får en dreng.

MEN MEN MEN får vi en pige mere kunne vi rigtig godt tænke os at de fik værelse sammen på det store værelse.

Vil i dele jeres erfaringer med mig på godt og ondt om hvordan der er at have børn der deler væresle?

Jeg delte værelse med min storebror til jeg var 6 og han 8.. Det var et helvede! Tror primært fordi vi er dreng og pige og ingen fællesinteresser havde..

Mine 2 små søstre med 4½ år mellem delte værelse da de var små og der var ik de store problemer i det.. Begge piger og en masse fælles legetøj

Min bekymring ville gå på hvis den lille skal sove på værelset i dagtimerne så den store ik kan lege..

Anmeld

26. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en dreng 5 år og en pige på 3 1/2 år som deler værelse. Der har stort set aldrig været nogen problemer. De elsker, at dele værelse. De har nu køjeseng, men da de var lidt bedre havde vores dreng en halvhøj seng og vores pige tremmeseng. De har delt værelse fra vores pige var 1 år.

Men de kan sagtens dele værelse selvom det er en dreng i får uden problemer

Anmeld

26. november 2012

hannetheis

Vi er lige flyttet og har i den forbindelse valgt at vores drenge 4 og 1 år skal sove sammen. Og så har de et fælles legeværelse i forlængelse af stuen og det elsker de begge.

Anmeld

26. november 2012

Morgensol

Vores 2 piger deler værelse og har gjort det fra den lille var ca en måned og den store var omkring 2. 

Nu er de 13 mdr og den store blir 3 til marts de elsker det! de har noget legetøj som er fælles og andet som er hver deres, men de deler alt. 

Vi har kun 3 værelser inkl. stuen, så de kommer til at ha værelse sammen længe. Vi har ikke planer om at flytte.  

Anmeld

26. november 2012

modesty

Ikke som en kritik eller noget, men jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår kønsopdelingen. Kan ikke se hvorfor to piger skulle have mere glæde ud af at bo sammen end en pige og en dreng.

Anmeld

26. november 2012

LBK

Det var egentlig planen fra start at at de skulle have hver deres værelse da vi har værelser nok.. 

Men så fik jeg bare den idé at det kunne være sjovt hvis det blev en pige at de skulle dele værelse, og det er besluttet.

Det er ikke udelukket at de skal det alligevel hvis det bliver en dreng. Men sådan som planen er nu glæder jeg mig til at indrette den lille værelse til drengeværelse hvis det bliver en dreng.

Har intet med at gøre med at dreng og pige ikke må dele værelse. Det er bare ikke der vores lyst er lige nu :O)

Den store får væreslet for sig selv om dagen da den lille skal sove i vugge/barnevogn i dagtimerne. Så ingen problemer der.

Men kom til at tænke på hvordan har i båret jer ad med forskellige sengetider??

Anmeld

26. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores børn kommer i seng samtidig og har stort set altid gjort det, så det har ikke været noget problem

Anmeld

26. november 2012

LBK

MoarHvidovre skriver:

Vores børn kommer i seng samtidig og har stort set altid gjort det, så det har ikke været noget problem

Så kunne jeg jo krydse fingre for at vores kunne det samme

Anmeld

26. november 2012

Musen5

LBK skriver:

Hej alle

Jeg har 2 drenge på hhv 3 og 5.

De vil ikke undvære at dele værelse. Har flere gange spurgt om de vil ha hvert deres, men nixen.

Hvis den ene ikk er der vil den anden ikk sove. De er ekstremt tæt knyttet så for dem er det verdens bedste ting at dele.

/Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.