Nu er jeg rigtig glad -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lykke86 skriver:

Altså jeg stemte ja..
Alle har så travlt med ligestilling nu om dage, så hvorfor skulle der ik også være det dér inde??

Men alle os der har stemt ja, kan jo ikke gøre for at vi skulle stemme om det vel..
Efter min mening ville jeg da også 1000 gange hellere stemme om højere straffe og dén slags, men det kan de jo ik nosse sig sammen til..

Men ja nu blev det jo altså vedtaget at vi skulle stemme om kongehuset og så gør man jo dét, selvom det er ressource spild..

Hej Lykke.

Nej bestemt kunne I ikke "gøre for" at vi skulle stemme om det - men jeg synes da absolut det er værd at sende et signal til de høje herrer og damer om at det her simpelthen er for latterligt et udspil når der er så meget andet som er vigtigere i danskernes dagligdag.

Ved at stemme blankt eller nej viser man jo netop sin foragt for et så vattet udspil. Man bruger sin demokratiske ret til at sige at "det her er så langt nede på listen over de udfordringer Danmark slås med at jeg ikke vil bidrage til at I får vasket jeres hænder i grundlovsdebatten". Ved at stemme ja tager man jo forslaget seriøst og Hr. Rasmussen og Fru Kærsgård har nu ret til at skrive en grundlovsændring på CV'et - så behøver de ihvertfald ikke tage stilling til noget af betydning de næste mange år... Hvis oppositionen + SF som jeg har stemt på havde været ansvarlig for noget af samme skuffe ville jeg skamme mig over at sætte mit kryds der...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

Lusi

Rosa skriver:

Hej Lykke.

Nej bestemt kunne I ikke "gøre for" at vi skulle stemme om det - men jeg synes da absolut det er værd at sende et signal til de høje herrer og damer om at det her simpelthen er for latterligt et udspil når der er så meget andet som er vigtigere i danskernes dagligdag.

Ved at stemme blankt eller nej viser man jo netop sin foragt for et så vattet udspil. Man bruger sin demokratiske ret til at sige at "det her er så langt nede på listen over de udfordringer Danmark slås med at jeg ikke vil bidrage til at I får vasket jeres hænder i grundlovsdebatten". Ved at stemme ja tager man jo forslaget seriøst og Hr. Rasmussen og Fru Kærsgård har nu ret til at skrive en grundlovsændring på CV'et - så behøver de ihvertfald ikke tage stilling til noget af betydning de næste mange år... Hvis oppositionen + SF som jeg har stemt på havde været ansvarlig for noget af samme skuffe ville jeg skamme mig over at sætte mit kryds der...

Altså nu fatter jeg minus af politik..
Min kære mand er ved at sætte mig lidt i det nu, men ellers har jeg aldrig rigtig forsøgt at lære det før nu, så er meget nyt for mig og har ik liiige tænkt i de baner endnu, som du gør

Meen øver mig nu..
Lære det nok en dag......Måske

Anmeld

8. juni 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Hej Lykke.

Enig....igen...

Anmeld

8. juni 2009

Lusi

Rosa skriver:

Hej Lykke.

Fatter så i øvrigt heller ik hvorfor det lige skulle være nu, vi skulle stemme om det..

Som flere herinde siger, så kommer det jo ik os ved nu.. Kommer ik til at opleve det alligevel..
Men noget skal de stakler jo have tiden til at gå med..

Anmeld

8. juni 2009

Moderator

Lykke86 skriver:

Altså nu fatter jeg minus af politik..
Min kære mand er ved at sætte mig lidt i det nu, men ellers har jeg aldrig rigtig forsøgt at lære det før nu, så er meget nyt for mig og har ik liiige tænkt i de baner endnu, som du gør

Meen øver mig nu..
Lære det nok en dag......Måske

Hehe, har lige skrevet et andet indlæg hvor jeg sætter meget pris på at folk faktisk gider at sætte sig ind i hvad de egentlig sætter krydset ved - så skulderklap til dig for at du giiider at lære noget om det  

Anmeld

8. juni 2009

Moderator

Eva skriver:

Enig....igen...

Ja, det er ikke svært at lure at du og jeg er meget enige når det kommer til politik   Det er egentligt lidt kedeligt, kan du ikke komme med et kontraudspil så vi kan få gang i diskussionen, Eva?

Anmeld

8. juni 2009

Honningblomst

Rosa skriver:

Ja, det er ikke svært at lure at du og jeg er meget enige når det kommer til politik   Det er egentligt lidt kedeligt, kan du ikke komme med et kontraudspil så vi kan få gang i diskussionen, Eva?

Hæ hæ..ved godt det ligner mig dårligt at give ret...men altså, jeg er jo bare enig og skal jeg give noget til en diskussion, så skal jeg jo mene modsat dig og det kan jeg ikke, ikke med min bedste vilje...men måske jeg skulle starte en ny debat...hvad skal jeg finde på...hmm...-smiler

Anmeld

8. juni 2009

Lusi

Rosa skriver:

Hehe, har lige skrevet et andet indlæg hvor jeg sætter meget pris på at folk faktisk gider at sætte sig ind i hvad de egentlig sætter krydset ved - så skulderklap til dig for at du giiider at lære noget om det  

Tak synes bare det er SÅ svært at finde rundt i alle de ting der nu er at finde rundt i...

Men er ihvertfald sikker på jeg stemmer på højere straffe..

Anmeld

8. juni 2009

Sweet1978

Lykke86 skriver:

Fatter så i øvrigt heller ik hvorfor det lige skulle være nu, vi skulle stemme om det..

Som flere herinde siger, så kommer det jo ik os ved nu.. Kommer ik til at opleve det alligevel..
Men noget skal de stakler jo have tiden til at gå med..

Fordi arbejdet med at det skulle til valg begyndte inden Prins Christian og Isabella blev født så de gjorde for at undgå et evt. problem allerede der...

Anmeld

8. juni 2009

wamse

Jeg er så en af dem der skrev at jeg ville stemme ja, og det har da bestemt også gjort! Det kan godt være at der er mange vigtigere ting at kunne stemme om, for det er jeg fuldstændig enig i, men det var nu engang tronfølgeloven der var til afstemning.  Jeg stemte stemte ja, fordi det i mine øjne er en fuldstændig forældet tankegang at en kvinde ikke skulle have lige så meget ret til tronen som en dreng.
Jeg synes at der er et super godt signal at sende til omverden, specielt de lande omkring os, hvor kvinder stadig har meget mindre værdi end mænd.
Så ja vi kunne godt have stemt om så meget der var vigtigere, men jeg synes ikke at dette var ligegyldigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.