Frøken J. skriver:
Det virker helt absurd at stille det her spørgsmål, taget i betragtning at jeg for nylig var i panik over hun ikke spiste NOGET! lol. Men det er bare for lige at checke - Hun bliver jo klart rundere, og det synes jeg er dejligt, for tænker hun så nok snart skyder i vejret. Rose er ikke mega høj, 75 cm og 13½ måned gammel. Nå, men hun æder bare helt vildt - Skal bare checke at det er fint nok
Eller om man sådan skal styre det lidt? På et eller andet tidspunkt i deres liv skal man vel, men ikke endnu, eller?
På en dag: (VS=Vuggestuen)
Kl. 7.00, morgenmad: En stor tallerken havregrød
Kl. 9.00, formiddagsfrugt (vs): Ukendt mængde, det er noget de skærer op derovre
Kl. 11.00, frokost (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, lidt rester fra aftensmaden eller ½ banan, lidt grøntsager eller lign.
Kl. 14.00, eftermiddagsmad (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, en frugtstang eller en ostehaps
Kl. 16.00, sen eftermiddagsmad: En lille portion yoghurt eller lignende
Kl. 17.30, aftensmad: Forskelligt, men hun får det samme som os og spiser typisk godt til
Kl. 18.45, godnatmad: Nogen dage en stor flaske (200+ml), andre dage lidt havregrød, og hvis aftensmaden var lidt sen og hun spiste godt til, får hun ikke noget inden sengetid.
for mig er der ikke nogen alarm klokker der ringer. isabellas dag ser næsten ud som din datters. godt nok er isabella 1,5 men hun har spist sådan siden hun startede i vs da hun var 8 mdr.
morgen kl 7.45 havregrød
formiddag kl 9.00 frugt i vs
middag kl 10.30 1 rugbrød, et stykke frugt, figenstang, osthaps, lille yoghurt
eftermiddag kl 13.30 det samme som til middag
sen eftermiddag lidt yoghurt eller lign.
aftensmad en god tallerken af det vi får.
isabella har altid spist meget. men det samme har både jeg og hendes far. og vi har begge altid været magre af bygning. ( ville så være synd at sige vi er det nu hahahaha)
men jeg ville sige at man sagtens kan se hvis det begynder at tage overhånd med vægten. og igen børn må altså godt have lidt på kinderne.
isabella har ikke rigtig noget det har hun tabt hurtigt efter hun er kommet op og gå.
men jeg synes det mad din datter får ser fornuftigt ud. og så længe hun ikke bliver proppet med søde og fede sager er der ingen grund til bekymring