Kan de spise for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2012

BornToBe

Det ligner vores søn's madplan. Hvis man altså ser bort fra godnatmaden. Vi spiser aftensmad mellem 17-17.30, og derefter er der ikke mere. (han får selvf. tilbudt vand)

Han fik det på et tidspunkt, men efter det er sløjfet, har han sovet meget bedre, og vågner senere end normalt. Så jeg ville nok overveje at droppe den. Hun spiser jo rigeligt om dagen, så hun behøver den i princippet ikke. 

Om de kan spise for meget? Tjaaa... Nu er det rimeligt sundt det i tilbyder, så ville nok mene at det er ok. Mon ikke vuggestuen ville sige til hvis de var bekymret for hendes vægt? De har jo godt af at være rundkindede når de er så små, både for hjernen, men de skal også have noet at stå imod, hvis de skulle blive syge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Frøken J.

BornToBe skriver:

Det ligner vores søn's madplan. Hvis man altså ser bort fra godnatmaden. Vi spiser aftensmad mellem 17-17.30, og derefter er der ikke mere. (han får selvf. tilbudt vand)

Han fik det på et tidspunkt, men efter det er sløjfet, har han sovet meget bedre, og vågner senere end normalt. Så jeg ville nok overveje at droppe den. Hun spiser jo rigeligt om dagen, så hun behøver den i princippet ikke. 

Om de kan spise for meget? Tjaaa... Nu er det rimeligt sundt det i tilbyder, så ville nok mene at det er ok. Mon ikke vuggestuen ville sige til hvis de var bekymret for hendes vægt? De har jo godt af at være rundkindede når de er så små, både for hjernen, men de skal også have noet at stå imod, hvis de skulle blive syge.

Hun kommer i seng kl 19 og vi spiser 17.30 - og hvis ikke hun får et eller andet inden sengetid, vil hun IKKE sove, men skriger og skriger, og falder hun endelig hen, sover hun dårligt. Hvis hun får noget, falder hun meget hurtigt i søvn og sover natten igennem (19-06/07-stykker). Så jeg ved ikke helt om det er en dårlig idé at droppe det! Vi var faktisk stoppet, og der var ikke noget problem i hendes ikke-spise periode, men nu hvor appetitten i dén grad er væltet frem igen, vil hun ikke sove uden noget godnatmad

Anmeld

25. november 2012

Frøken J.

Jibbe skriver:

Frej spiser i perioder - da han var samme alder havde jeg nøjagtig de samme bekymringer. I perioder spiste han ikke og andre åd han. Og han vokser i ryk. Lige når jeg tænkte - du er blevet ret buttet - tog han lige et kæmpe spring i højden og sådan er det stadig. Han spiser ret meget men er ret aktiv også så jeg tror det er normalt

Jeg har nemlig samme indtryk - at børn gerne bliver lidt buttede, så skyder de i vejret og er "normale". Så bliver de buttede igen og så fortsætter det derudaf på den led

Anmeld

25. november 2012

Tulle28

Lad hende styre det - og det uanset om hun æder eller ikke spiser særlig meget! Så længe hun ikke er decideret underernæret eller virkelig overvægtig, så er der ingen grund til bekymring

Anmeld

25. november 2012

BornToBe

Frøken J. skriver:

Hun kommer i seng kl 19 og vi spiser 17.30 - og hvis ikke hun får et eller andet inden sengetid, vil hun IKKE sove, men skriger og skriger, og falder hun endelig hen, sover hun dårligt. Hvis hun får noget, falder hun meget hurtigt i søvn og sover natten igennem (19-06/07-stykker). Så jeg ved ikke helt om det er en dårlig idé at droppe det! Vi var faktisk stoppet, og der var ikke noget problem i hendes ikke-spise periode, men nu hvor appetitten i dén grad er væltet frem igen, vil hun ikke sove uden noget godnatmad

Ja så er det svært. Det er jo også forskelligt fra barn til barn.

Ved os tog det 4-5 nætter hvor han bare sov SÅ skidt, og græd og græd. Det var drøn hårdt, men efter det har han bare sovet igennem.

Men det kan godt lyde til din pige har godt af flasken. Så må I jo bare prøve på et senere tidspunkt. Tror ikke at det skader at hun få den.

Anmeld

25. november 2012

Mother-love

Frøken J. skriver:

Det virker helt absurd at stille det her spørgsmål, taget i betragtning at jeg for nylig var i panik over hun ikke spiste NOGET! lol. Men det er bare for lige at checke - Hun bliver jo klart rundere, og det synes jeg er dejligt, for tænker hun så nok snart skyder i vejret. Rose er ikke mega høj, 75 cm og 13½ måned gammel. Nå, men hun æder bare helt vildt - Skal bare checke at det er fint nok Eller om man sådan skal styre det lidt? På et eller andet tidspunkt i deres liv skal man vel, men ikke endnu, eller?

På en dag: (VS=Vuggestuen)

Kl. 7.00, morgenmad: En stor tallerken havregrød
Kl. 9.00, formiddagsfrugt (vs): Ukendt mængde, det er noget de skærer op derovre
Kl. 11.00, frokost (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, lidt rester fra aftensmaden eller ½ banan, lidt grøntsager eller lign.
Kl. 14.00, eftermiddagsmad (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, en frugtstang eller en ostehaps
Kl. 16.00, sen eftermiddagsmad: En lille portion yoghurt eller lignende
Kl. 17.30, aftensmad: Forskelligt, men hun får det samme som os og spiser typisk godt til
Kl. 18.45, godnatmad: Nogen dage en stor flaske (200+ml), andre dage lidt havregrød, og hvis aftensmaden var lidt sen og hun spiste godt til, får hun ikke noget inden sengetid.

for mig er der ikke nogen alarm klokker der ringer. isabellas dag ser næsten ud som din datters. godt nok er isabella 1,5 men hun har spist sådan siden hun startede i vs da hun var 8 mdr.

morgen kl 7.45 havregrød
formiddag kl 9.00 frugt i vs
middag kl 10.30 1 rugbrød, et stykke frugt, figenstang, osthaps, lille yoghurt
eftermiddag kl 13.30 det samme som til middag
sen eftermiddag lidt yoghurt eller lign.
aftensmad en god tallerken af det vi får.

isabella har altid spist meget. men det samme har både jeg og hendes far. og vi har begge altid været magre af bygning. ( ville så være synd at sige vi er det nu hahahaha)

men jeg ville sige at man sagtens kan se hvis det begynder at tage overhånd med vægten. og igen børn må altså godt have lidt på kinderne.
isabella har ikke rigtig noget det har hun tabt hurtigt efter hun er kommet op og gå.

men jeg synes det mad din datter får ser fornuftigt ud. og så længe hun ikke bliver proppet med søde og fede sager er der ingen grund til bekymring

Anmeld

25. november 2012

L&V

Dejligt at hun har fået appetit. Hun er nok ved at gøre sig stor til når lillebror kommer Det lyder meget som lauras madindtag og tror endda hun køre noget mere frugt ind om aftenen os .Lad hen endelig spise hvis hun ikke virker utilpas og maven kan klare det så er det alletiders.. Og mht flasken så siger hun jo selv fra en dag

Anmeld

26. november 2012

Frøken J.

Svarer lige samlet - men ville bare sige tak for jeres svar!! Jeg lader hende spise som det passer hende og sørger bare for, at skære ned på de initiativer vi havde taget for at give hende ekstra kalorier, da hun ikke spiste nu. Kalorieindtaget klarer hun vist fint uden mayo og ekstra smør nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.