Kan de spise for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. november 2012

Frøken J.

Det virker helt absurd at stille det her spørgsmål, taget i betragtning at jeg for nylig var i panik over hun ikke spiste NOGET! lol. Men det er bare for lige at checke - Hun bliver jo klart rundere, og det synes jeg er dejligt, for tænker hun så nok snart skyder i vejret. Rose er ikke mega høj, 75 cm og 13½ måned gammel. Nå, men hun æder bare helt vildt - Skal bare checke at det er fint nok Eller om man sådan skal styre det lidt? På et eller andet tidspunkt i deres liv skal man vel, men ikke endnu, eller?

På en dag: (VS=Vuggestuen)

Kl. 7.00, morgenmad: En stor tallerken havregrød
Kl. 9.00, formiddagsfrugt (vs): Ukendt mængde, det er noget de skærer op derovre
Kl. 11.00, frokost (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, lidt rester fra aftensmaden eller ½ banan, lidt grøntsager eller lign.
Kl. 14.00, eftermiddagsmad (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, en frugtstang eller en ostehaps
Kl. 16.00, sen eftermiddagsmad: En lille portion yoghurt eller lignende
Kl. 17.30, aftensmad: Forskelligt, men hun får det samme som os og spiser typisk godt til
Kl. 18.45, godnatmad: Nogen dage en stor flaske (200+ml), andre dage lidt havregrød, og hvis aftensmaden var lidt sen og hun spiste godt til, får hun ikke noget inden sengetid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

modesty

Min dreng spiser også ret meget, så jeg spurgte pædagogerne på hans stue om de små kan spise FOR meget. Svaret var: Ja. Hvis dit barn er overvægtigt kan man tale om at der spises for meget. Men hvis barnet er normalvægtigt, må de spise ligeså tosset som de vil. Min dreng sidder ALDRIG stille - ligesom din pige - og pædagogerne sagde at det er helt naturligt og normalt at de meget aktive børn spiser mere end gennemsnittet. 

Så jeg lader ham spise hvad han vil. 

Anmeld

25. november 2012

Frøken J.

modesty skriver:

Min dreng spiser også ret meget, så jeg spurgte pædagogerne på hans stue om de små kan spise FOR meget. Svaret var: Ja. Hvis dit barn er overvægtigt kan man tale om at der spises for meget. Men hvis barnet er normalvægtigt, må de spise ligeså tosset som de vil. Min dreng sidder ALDRIG stille - ligesom din pige - og pædagogerne sagde at det er helt naturligt og normalt at de meget aktive børn spiser mere end gennemsnittet. 

Så jeg lader ham spise hvad han vil. 

Men hvor meget skal de veje for de er overvægtige i den alder? Rose var ved 1 år knap 10 kilo og 75 cm. Jeg tror ikke hun er blevet meget højere den sidste 1½ måneds tid, men hun er klart blevet mere buttet Haha! Jeg ved ikke hvad hun vejer, vores vægt har ikke mere batteri.

Anmeld

25. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det ser rigtig fornuftigt ud! Især fordi det jo er sunde ting hun får. Vh stine

Anmeld

25. november 2012

Frøken J.

StineW79 skriver:

Syntes det ser rigtig fornuftigt ud! Især fordi det jo er sunde ting hun får. Vh stine

Ja, jeg tror dog jeg skal ændre lidt på hendes smørepålæg, for da hun ikke spiste sagde vores SP at fx makrelsalat med godt med mayo var en god ting, men når hun spiser så godt har hun jo ikke brug for de ekstra kcal

Anmeld

25. november 2012

Jibbe

Frej spiser i perioder - da han var samme alder havde jeg nøjagtig de samme bekymringer. I perioder spiste han ikke og andre åd han. Og han vokser i ryk. Lige når jeg tænkte - du er blevet ret buttet - tog han lige et kæmpe spring i højden og sådan er det stadig. Han spiser ret meget men er ret aktiv også så jeg tror det er normalt

Anmeld

25. november 2012

Mamalou

Børn er rigtig gode til selv at regulere hvor meget mad de har brug for. I perioder nærmest æder de, men de i andre ikke spiser noget. Så det er bare at lade hende styre det selv, og se på hvordan hun ser ud til at have det, fremfor hvor meget hun spiser

vh. Louise 

Anmeld

25. november 2012

serinasmor

Frøken J. skriver:

Det virker helt absurd at stille det her spørgsmål, taget i betragtning at jeg for nylig var i panik over hun ikke spiste NOGET! lol. Men det er bare for lige at checke - Hun bliver jo klart rundere, og det synes jeg er dejligt, for tænker hun så nok snart skyder i vejret. Rose er ikke mega høj, 75 cm og 13½ måned gammel. Nå, men hun æder bare helt vildt - Skal bare checke at det er fint nok Eller om man sådan skal styre det lidt? På et eller andet tidspunkt i deres liv skal man vel, men ikke endnu, eller?

Kl. 9.00, formiddagsfrugt (vs): Ukendt mængde, det er noget de skærer op derovre
Kl. 11.00, frokost (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, lidt rester fra aftensmaden eller ½ banan, lidt grøntsager eller lign.
Kl. 14.00, eftermiddagsmad (vs): 1½ rugbrød (fx schwartsbrot) med pålæg, en frugtstang eller en ostehaps
Kl. 17.30, aftensmad: Forskelligt, men hun får det samme som os og spiser typisk godt til
Kl. 18.45, godnatmad: Nogen dage en stor flaske (200+ml), andre dage lidt havregrød, og hvis aftensmaden var lidt sen og hun spiste godt til, får hun ikke noget inden sengetid.

ja hvis de er overvægtige og det er hun først hvis du får det at vide

serina spiser for det meste mere end jeg gør .... men hun vokser og tumler også en del mere

Anmeld

25. november 2012

modesty

Frøken J. skriver:

Men hvor meget skal de veje for de er overvægtige i den alder? Rose var ved 1 år knap 10 kilo og 75 cm. Jeg tror ikke hun er blevet meget højere den sidste 1½ måneds tid, men hun er klart blevet mere buttet Haha! Jeg ved ikke hvad hun vejer, vores vægt har ikke mere batteri.

Det skal jeg ikke kunne sige.  Umiddelbart synes jeg at det lyder helt OK, men prøv at snakke med lægen eller SP - de har jo en masse erfaring at trække på.

Anmeld

25. november 2012

2babygirls

Frøken J. skriver:

Vi har et vennepar der skal stoppe deres datter, men hun kunne også proppe i munden dagen lang, og hun er fra april '11

Da hun var 3-4mdr vejede hun mere end vores datter som var næsten 1 år på det tidspunkt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.