Af alle dage......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2012

Deaktiveret profil

Okay... Fatter ikke din hensigt med dette indlæg! Hvis folk virkelig selv kunne planlægge deres død, som du tror denne mand har gjort kun for at stille sig på bagben, så kan jeg kun bede dig om at vågne Op! Man kan sku ikk selv planlægge det!! - & udover det, ha dog respekt for den afdøde istedet for at tænke på dig selv og dine problemer... 

øv hvor surt!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

MariaKyedDK

Jeanne skriver:

Ja det kommer ikke til at lyde pænt det jeg skriver nu, men hvis jeg skulle beskrive hele familiedynamikken, ville jeg først blive færdig i morgen 

Min kærste havde fødselsdag i går og vi plejer at holde den om lørdagen, hvor vi også fejrer hans mormors, for hun har en uge før. I år skulle det ikke være thanksgiving-runden som vi ellers plejer, for  morfar er indlagt. Så jeg nøjes med at lave chili til 12, 2 potioner kanelsnegle, chokoladekage og majsbrød til 20 mennesker. 

Gæsterne er inviteret til 12.30, men kl 10 ringer min svigermor at de er kaldt på sygehuset, så der kommer ingen mennesker. Ahhhhh så står jeg der med en masse mad - ok det er der råd for, så vi ringer til en af mandens venner, og han kommer med sine børn. Kl 13 skriver svigermor at morfar er skidt, men der kommer nok til at gå en del tid inden det er slut. kl 15 skriver hun at han er sovet ind. 

Og nu til det ikke så pæne - jeg er sikker på at manden har planlagt at det skulle være i dag, bare fordi alle har fri og ikke lagt andre planer end at fejere hans kones fødselsdag!! Og at han har planlagt det for at ødelægge dagen for hende! Han kunne da godt have ventet til i morgen.

På den anden side er jeg glad for at det er slut, for jeg kan levende forstille mig hvilken ballade der ville komme til jul hvis han er på genoptræningshjem (som der var snak om) eller på plejehjem (som han virkelig trægte til), eller bare på sygehuset- Især fordi vi ikke vil komme til jul hos familien, men være hjemme.

Men jeg må sige at kængten på 6 tog det helt godt. "Skal han så begraves?" - "Ja" - "Ok - skal vi så ikke se på?" 

Skulle bare brokke mig over en dum situation 

hvad er det dog for et indlæg ?

måske man skulle tænke på andre mennesker end sig selv

Anmeld

24. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du har ret - det lyder ikke pænt, og jeg ved ikke, hvorfor du har behov for at skrive et indlæg, som kun kan opfattes som ufølsomt og taktløst. 

Hvorfor ikke holde den slags tanker for sig selv? Hvem herinde skulle kunne forstå dig? 

Anmeld

25. november 2012

Kay

jydeinden skriver:

jeg ved om nogen hvad det vil sige at have et eller flere familiemedlemmer der er på tværs og det der er værre, men jeg kunne aldrig drømme om at melde ud på et forum at han da sørme bare kunne have ventet med at dø, og at det bare var så typisk ham at dø når JEG mindst ventede og ønskede det. synes jeg er lidt meget respektløst. 

hvorfor skulle den citeres til mig

Anmeld

25. november 2012

Gardenia

Jeanne skriver:

Ja det kommer ikke til at lyde pænt det jeg skriver nu, men hvis jeg skulle beskrive hele familiedynamikken, ville jeg først blive færdig i morgen 

Min kærste havde fødselsdag i går og vi plejer at holde den om lørdagen, hvor vi også fejrer hans mormors, for hun har en uge før. I år skulle det ikke være thanksgiving-runden som vi ellers plejer, for  morfar er indlagt. Så jeg nøjes med at lave chili til 12, 2 potioner kanelsnegle, chokoladekage og majsbrød til 20 mennesker. 

Gæsterne er inviteret til 12.30, men kl 10 ringer min svigermor at de er kaldt på sygehuset, så der kommer ingen mennesker. Ahhhhh så står jeg der med en masse mad - ok det er der råd for, så vi ringer til en af mandens venner, og han kommer med sine børn. Kl 13 skriver svigermor at morfar er skidt, men der kommer nok til at gå en del tid inden det er slut. kl 15 skriver hun at han er sovet ind. 

Og nu til det ikke så pæne - jeg er sikker på at manden har planlagt at det skulle være i dag, bare fordi alle har fri og ikke lagt andre planer end at fejere hans kones fødselsdag!! Og at han har planlagt det for at ødelægge dagen for hende! Han kunne da godt have ventet til i morgen.

På den anden side er jeg glad for at det er slut, for jeg kan levende forstille mig hvilken ballade der ville komme til jul hvis han er på genoptræningshjem (som der var snak om) eller på plejehjem (som han virkelig trægte til), eller bare på sygehuset- Især fordi vi ikke vil komme til jul hos familien, men være hjemme.

Men jeg må sige at kængten på 6 tog det helt godt. "Skal han så begraves?" - "Ja" - "Ok - skal vi så ikke se på?" 

Jeg forstår den godt.. Havde selv et par stykker i den ældste generation i vores familie der snildt kunne have udtænkt sådan en omgang. Ikke så meget fordi vi var os, men fordi de var dem.

Anmeld

25. november 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg forstår også godt hvordan du føler det med hans død...

Har selv haft det på samme måde med en tæt på...

Anmeld

25. november 2012

FrkZier

Jeanne skriver:

Jeg forstår ikke helt om det er en joke eller om du dybt seriøst mener at manden selv har planlagt sin død?

Anmeld

25. november 2012

Dinna88

Okay, fair nok at du havde et problem med denne mand. Men der er bare ikke en snert af respekt i dit indlæg. Overvej liiiige hvis en person TÆT på manden, så dette indlæg. Av, den ville gøre nas. 

Jeg synes egentlig tråden burde slettes. Måske er jeg sart - eller, nej, det synes jeg egentlig ikke jeg er. Jeg ved da, at der er nogle der ikke kan lide visse personer tæt på mig. Men døde de, og jeg fandt sådan et indlæg her, så ved jeg slet ikke, hvad jeg skulle gøre af mig selv - eller ved personen. 

Anmeld

26. november 2012

klmf

Er det meningen det skal være sjovt - for jeg fatter den ikke

Anmeld

26. november 2012

Eliza

Haha ja Sorry girls men jeg er ret sikker på at Jeanne skriver dette indlæg men et grande glimt i øjet. 

jeg har ski os engang haft den tanke enegan.  

- Malthes olde,( hans fars, farmor) var efterhåbden ik meget værd. Hun var på plejehjem og var efterhånden i tvivl om hvem vi alle var. Hun levede i galopperede alsheimer  

Jeg har altid haft det HELT fantastisk med hende. Vi har været naboer og kæresten og jeg har et par gange haft hende med på weekend i Prag. 

Men i en alder af 87, var hun altså blevet helt fra den  Hun valgte så at stå af 2 dage før Malthes dåb hvor vi havde valgt ikke at invitere fordi hun simpelthen ikke ville få noget ud af det. 

Vi jokede altså os lidt med det Med dårlig planlægning fra hrndes side. med hendes fantastiske væsen, kunne hun sku selv ha været med på den 

og alt i alt var det bare det bedste det kunne ske, for hendes tid var bare kommet. 

Nej!! Man bestemmer ik hvornår man vil dø Men prøv li at løsne lidt op og se verdenen med et smil. JEG sys i hakker 

Jeg går ik ind for at vi stryger alle med hårene, men dette indlæg stod jo ikke til debat?? Er ret sikker på at TS ikke forudså den reaktion. Jeg blev ihvertfald selv lidt overrasket over at se kommentarerne til, hva der i mine øjne er et harmløst indlæg skrevet med glimt i øjet. 

Rigtig dejlig mandag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.