Ja det kommer ikke til at lyde pænt det jeg skriver nu, men hvis jeg skulle beskrive hele familiedynamikken, ville jeg først blive færdig i morgen 
Min kærste havde fødselsdag i går og vi plejer at holde den om lørdagen, hvor vi også fejrer hans mormors, for hun har en uge før. I år skulle det ikke være thanksgiving-runden som vi ellers plejer, for morfar er indlagt. Så jeg nøjes med at lave chili til 12, 2 potioner kanelsnegle, chokoladekage og majsbrød til 20 mennesker.
Gæsterne er inviteret til 12.30, men kl 10 ringer min svigermor at de er kaldt på sygehuset, så der kommer ingen mennesker. Ahhhhh så står jeg der med en masse mad - ok det er der råd for, så vi ringer til en af mandens venner, og han kommer med sine børn. Kl 13 skriver svigermor at morfar er skidt, men der kommer nok til at gå en del tid inden det er slut. kl 15 skriver hun at han er sovet ind.
Og nu til det ikke så pæne - jeg er sikker på at manden har planlagt at det skulle være i dag, bare fordi alle har fri og ikke lagt andre planer end at fejere hans kones fødselsdag!! Og at han har planlagt det for at ødelægge dagen for hende! Han kunne da godt have ventet til i morgen.
På den anden side er jeg glad for at det er slut, for jeg kan levende forstille mig hvilken ballade der ville komme til jul hvis han er på genoptræningshjem (som der var snak om) eller på plejehjem (som han virkelig trægte til), eller bare på sygehuset- Især fordi vi ikke vil komme til jul hos familien, men være hjemme.
Men jeg må sige at kængten på 6 tog det helt godt. "Skal han så begraves?" - "Ja" - "Ok - skal vi så ikke se på?" 
Skulle bare brokke mig over en dum situation 
Anmeld