betaler du for at gå på arbejde? (læs indlæg før afstemning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2012

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jug kunne ikke lige finde en ordentlig overskrift - beklager.

Jeg er dagplejer og betaler ofte af egen lomme for fx materialer til at tegne/male med. Eller for busbiletter når vi er på tur. Jeg har også været med til at betale til nye knagerækker til dagplejebørnene i legestuen. Det er betalt udover det fradrag jeg har og dermed helt af EGEN LOMME.
Så snakkede jeg lige med en veninde der er helt i chok over at jeg kan bruge egne penge på mit job og på sager som min arbejdsplads burde betale.
Mit indtryk er da bare at mange mennesker både offenlige og privat ansatte betaler for arbejds-redskaber selv.
Jeg kender bl.a. en der har købt en ipad fordi det ville gøre hendes job nemmere og arbejdspladsen ikke vil betale, eller en der har købt en bedre kontorstol osv osv

Så hvad gør du? køber du ting af egen lomme der måske burde have været betalt af dit job, men som du køber alligevel for at gøre din dag nemmere? 

Jeg kunne ikke gøre, måske jo som selvstændig dp..

Men har du tænkt på, at sætte en bøtte op til donation fra forældrene, så du kan få lidt af den vej.. det kunne jeg altså sagtens finde på og ved at mange selvstændige gør det... nogen søger også legater... Man skriver jo selvfølgelig hvad donationen går til.

Tænker jo at det offentlige skal spare og det gør ikke noget at forældrene selv betalte lidt til redskaber, som deres egne børn bruger i hverdagen.. ved at jeg selv ville donere, hvis det kunne give en spændende hverdag til min søn...

Knus Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

L&V

Mathias Villads skriver:

DDe

Jeg kunne ikke gøre, måske jo som selvstændig dp..

Men har du tænkt på, at sætte en bøtte op til donation fra forældrene, så du kan få lidt af den vej.. det kunne jeg altså sagtens finde på og ved at mange selvstændige gør det... nogen søger også legater... Man skriver jo selvfølgelig hvad donationen går til.

Tænker jo at det offentlige skal spare og det gør ikke noget at forældrene selv betalte lidt til redskaber, som deres egne børn bruger i hverdagen.. ved at jeg selv ville donere, hvis det kunne give en spændende hverdag til min søn...

Knus Mette

Det må man bare ikke som offentlig altså det"tigge penge"

Anmeld

24. november 2012

Anonym trådstarter

Hov. Jeg tror at nogle af jer har misforstået mig lidt. Jeg har ikke noget problem med selv at betale lidt her og der. Jeg gør det jo helt frivilligt. Som en anden skriver så får vi f.eks. ikke legetøjspenge til større ting. Her køber jeg ofte brugt.

Det var fordi jeg troede at det var noget alle gjorde mere eller mindre at jeg oprettede debatten. Ikke fordi jeg er utilfreds.

Anmeld

24. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja, det gør jeg indimellem, og det er ikke nogen principsag for mig at undgå. Meget er også i et gråzoneområde, hvor det overlapper mit arbejde og mit privatliv - hvis jeg køber noget, som både letter mit job og mit hjemmeliv. 

Anmeld

24. november 2012

Hønsemor

Både ja og nej.. Jeg er offentlig ansat inde for sundhedssektoren, og der hvor jeg er bruger vi ikke uniformer, men i stedet for vi en lille sjat penge til at dække vores tøj forbrug, dog er det jo ikke nok til at dække udgiften til tøjet, men det dækker da en smule

Hvis jeg er på tur med en borger kan jeg også sagtens finde på at købe en kop kaffe eller en lille bid mad i stedet for at min borger skal, men det er af lyst og ikke noget andet 

Anmeld

24. november 2012

tarkoflen

Altså jeg gør ikke, men det var en principsag i forhold til den arbejdsplads jeg var på!

Hvis jeg var et sted, hvor jeg var rigtig glad for at være, der blev sat pris på det jeg lavede og jeg engang i mellem skulle betale en eller anden lille dims, ja så kunne jeg godt finde på det

Jeg tænker også, at det at man slipper for at skulle transportere sig til arbejde godt kunne gøre, at jeg ville give lidt i den anden enden... Det er trods alt en udgift man slipper for! Men omvendt så er der selvfølgelig slid på huset...

Hvis du har det fint nok med at gøre det, så synes jeg bare du skal fortsætte, bare det ikke tager overhånd

Jeg synes det er fedt du gør det, og vil ønske at vores barn kommer til en dagplejer som dig! For du virker super engageret i dit job og børnene, og det er fedt!

Anmeld

24. november 2012

modesty

Anonym skriver:

Jeg er dagplejer og betaler ofte af egen lomme for fx materialer til at tegne/male med. Eller for busbiletter når vi er på tur. Jeg har også været med til at betale til nye knagerækker til dagplejebørnene i legestuen. Det er betalt udover det fradrag jeg har og dermed helt af EGEN LOMME.
Så snakkede jeg lige med en veninde der er helt i chok over at jeg kan bruge egne penge på mit job og på sager som min arbejdsplads burde betale.
Mit indtryk er da bare at mange mennesker både offenlige og privat ansatte betaler for arbejds-redskaber selv.
Jeg kender bl.a. en der har købt en ipad fordi det ville gøre hendes job nemmere og arbejdspladsen ikke vil betale, eller en der har købt en bedre kontorstol osv osv

Så hvad gør du? køber du ting af egen lomme der måske burde have været betalt af dit job, men som du køber alligevel for at gøre din dag nemmere? 

Jeg er selvstændig så i princippet køber jeg jo alt selv. Men jeg kan så til gengæld trække det hele fra i skat (hvilket jo ikke gør det gratis, men dog cirka halv pris). Men det er klart når jeg er min egen arbejdsgiver, at jeg må punge ud.

Hvis jeg var ansat, kunne jeg ikke drømme om at bruge mine egne penge til arbejdsrelaterede udgifter.

Anmeld

24. november 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Nej, det gør jeg ikke, men jeg ved, at når Lauras DP køber ind til børnene, som laver julegaver, køber hun af egen lomme. Det er som hun selv siger, derfor DP'ere har så højt et fradrag

Anmeld

24. november 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ork ja. Jeg bruger desværre også af egne penge. Men det er lige så meget fordi at jeg synes at det på en eller anden måde er småligt, at komme med en bon til vores sekretær på 7 kr når jeg ved hvor bøvlet det er for hende, at returnere dem til mig. I forvejen er hun presset så hvis jeg gav hende en bon på 7 kr her, en bon på 3 kr her osv ved jeg at jeg ville udsætte hende for mere arbejdspres. Jeg er lærer og finder nogle gange tusser på tilbud eller små dimser som jeg ved ungerne ville elske så derfor bliver det ofte af egen lomme..

Samme her, er også lærer og det er simpelthen for bøvlet med alle de kviteringer. Så betaler en del småting af egen lomme + køber ting, som skolen ikke finder nødvendige.

Har tilgængæld en ældre kollega der sidder derhjemme med sit gamle hakkebræt af en computer der f.eks. tager 10 min. at starte op. Han nægter, at købe en ny fordi han mener, at det burde være arbejdspladsen der betalte computerne da vi forbereder os på dem.

Kan godt ske, at han har ret, men om jeg gad irriteres dag ud og dag ind af ren stædighed Tosset

Anmeld

25. november 2012

Lullaby

Roselil skriver:

Samme her, er også lærer og det er simpelthen for bøvlet med alle de kviteringer. Så betaler en del småting af egen lomme + køber ting, som skolen ikke finder nødvendige.

Har tilgængæld en ældre kollega der sidder derhjemme med sit gamle hakkebræt af en computer der f.eks. tager 10 min. at starte op. Han nægter, at købe en ny fordi han mener, at det burde være arbejdspladsen der betalte computerne da vi forbereder os på dem.

Kan godt ske, at han har ret, men om jeg gad irriteres dag ud og dag ind af ren stædighed Tosset

Vi har fået en bærbar af kommunen som vi så kan arbejde på. Til gengæld burde jeg få gratis papir med alt det forberedelse som jeg printer ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.